ΣχολείοΜετά την συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στις 10 Ιουλίου 2006 στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου στo ΡΕΞ καταγράφηκαν οι παρακάτω προτάσεις που αφορύν στα θέματα Παιδείας. Ο Σύγχρονος Δήμος έχει ως σκοπό να διαμορφώσει την στρατηγική και το πρόγραμμα της παράταξης, με βάση όλα όσα ειπώθηκαν και κατατέθηκαν στην θεματική αυτή συνάντηση.

Όλες οι παρακάτω προτάσεις θα αποτελέσουν τη βάση του προγράμματος πάνω στο οποίο θα κινηθεί βραχυπρόθεσμα, μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα ο Συνδυασμός μας.
Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ
Οι ανάγκες της παιδείας αλλάζουν γρήγορα: Νέα γνωστικά αντικείμενα προστίθενται, νέοι χώροι εργαστηρίων απαιτούνται, ο θεσμός του ολοήμερου σχολείου, αλλά και οι τάξεις ένταξης απαιτούν νέους χώρους για αίθουσες διδασκαλίας, εργαστήρια, χώρους σίτισης, και αθλοπαιδιών.
Και βέβαια, απαιτείται ανανέωση της υλικοτεχνικής υποδομής. Οι υποδομές αυτές υστερούν σε ένα βαθμό, με αποτέλεσμα τα παιδιά να στερούνται μορφωτικά αγαθά. Το πρόβλημα αυτό επιτείνεται από την ταχύτατη μετατόπιση μαθητικού δυναμικού από τη περιφέρεια στον κεντρικό Δήμο, που επιταχύνθηκε μετά τον Καποδίστρια και τον συνέχεια αυξανόμενο αριθμό ξενόγλωσσων μαθητών που δημιουργεί ανάγκη για περισσότερες τάξεις ένταξης.
Αλλά και μέσα στον Άγιο Νικόλαο, η δημιουργία ΤΑΔ(Αθλητικό Γυμνάσιο) ανέτρεψε την ισορροπία μεταξύ του πληθυσμού των δύο Γυμνασίων. Ο Δήμος συμμετέχει στην διοίκηση των σχολείων με την Επιτροπή Παιδείας που όμως, κατά γενική διαπίστωση, λειτουργεί μόνο για την κατανομή κονδυλίων και δεν ασχολείται με την αντιμετώπιση των πολών και ουσιαστικών προβλημάτων. Το σχολείο πρέπει να συνδέεται με την τοπική κοινωνία. Παρόλο ότι τα σχολεία παράγουν πολιτιστικά αγαθά, η τοπική κοινωνία είναι σχετικά αποκομμένη από την παιδεία και η παιδεία από το πολιτιστικό έργο του Δήμου.
Ο νέος νόμος για την εισαγωγή στα ΑΕΙ και ΤΕΙ μπορεί να προκαλέσει σημαντική μείωση του αριθμού των φοιτητών σε μικρές πόλεις, όπως η δική μας.
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
Α) Βραχυπρόθεσμες
 1. Η Επιτροπή παιδείας να στελεχωθεί με εκπροσώπους όλων των ενδιαφερομένων φορέων (εκπαιδευτικοί, σύλλογοι γονέων…) και να λειτουργεί ουσιαστικά.. Να ΔΙΟΙΚΕΙ την Παιδεία.
2. Να αναβαθμιστεί, λειτουργώντας υπό Αντιδήμαρχο Παιδείας ή Παιδείας και Πολιτισμού.
3. Ο Δήμος να αντιμετωπίσει υπεύθυνα το θέμα της συντήρησης των σχολείων (Βάφουν γονείς και πληρώνουν για χρώματα). Τόσο της τακτικής, όσο και της ετήσιας συντήρησης.
4. Να γίνει προσεισμικός έλεγχος αντοχής σε όλα τα σχολεία.
5. Η καθαριότητα στα σχολεία να επεκταθεί και τις πρωινές ώρες και κυρίως στους χώρους υγιεινής.
6. Δημιουργία νέων τάξεων ένταξης για την διευκόλυνση των μαθητών που προέρχονται από ξενόγλωσσες και μορφωτικά στερημένες οικογένειες.
7. Μεταβολή των περιοχών του 1ου και του 2ου Γυμνασίου.
8. Εισαγωγή της ιστορίας του τόπου σαν γνωστικό αντικείμενο στα σχολεία.
Β) Μεσοπρόθεσμες
1. Ν στελεχωθεί η ΠΟΔΑΝ με εκπαιδευτικό προσωπικό ώστε η πολιτιστική δράση των σχολείων να συντονίζεται με αυτή του Δήμου και η παιδεία να μετέχει του πολιτιστικού προγράμματος του Δήμου.
2. Άνοιγμα των εκδηλώσεων όλων των βαθμίδων της παιδείας (διαλέξεις – πολιτισμός – συνέδρια) στην τοπική κοινωνία. Προτάθηκε μάλιστα η ανάληψη της υλοποίησης σημαντικών συνεδρίων σε συνεργασία με άλλες πόλεις.
3. Αξιοποίηση της βιβλιοθήκης των ΤΕΙ και της προσφοράς της κας Βούλγαρη ότι είναι ανοικτή στην τοπική κοινωνία. Η βιβλιοθήκη συνδέεται ηλεκτρονικά με την κεντρική βιβλιοθήκη των ΤΕΙ και το δίκτυο βιβλιοθηκών των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων. Μέσω αυτού είναι δυνατή η πρόσβαση σε μεγάλο αριθμό επιστημονικών και λογοτεχνικών κειμένων.
4. Δημιουργία ομάδας για την αξιοποίηση των Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων για την παιδεία, αθλητισμό, πολιτισμό, είτε μόνοι, είτε σε συνεργασία με άλλες πόλεις. Διαπιστώθηκε γενικά η έλλειψη μιας τέτοιας δραστηριότητας σε αντίθεση με άλλες πόλεις της Κρήτης.
5. Διεκδίκηση νέου τμήματος ΤΕΙ
6. Προβολή των ΤΕΙ και της πόλης σαν τόπου σπουδών ώστε να αυξηθεί ο αριθμός
7. Συμμετοχ εκπαιδευτικών στην ομάδα που σχεδιάζει τα νέα σχολικά κτίρια.
Γ) Μακροπρόθεσμες
1. Εξασφάλιση οικοπέδων, ακόμη και με αγορά, για τη δημιουργία κτιριακών εγκαταστάσεων που θα καλύψουν τις διαρκώς αυξανόμενες ανάγκες σε αίθουσες, αλλά και βοηθητικούς χώρους (1ο Γυμνάσιο, 2ο Λύκειο, 5ο Δημοτικό)
2. Ίδρυση βρεφονηπιακού σταθμού στο Καλό Χωριό.
3. Ανακαίνιση των κτιριακών υποδομών και εξοπλισμού των σχολείων που λειτουργούν.
4. Συντήρηση και αξιοποίηση των κλειστών σχολείων.
5. Μετατροπή του ιστορικού σχολείου της Κριτσάς σε μουσείο, με εκθέματα που υπάρχουν.
6. Ανασχεδιασμός της βιβλιοθήκης του Δήμου ώστε να είναι χρηστική και ευπρεπής.
7. Αξιοποίηση της βιβλιοθήκης Λασιθιωτών συγγραφέων της Εταιρείας Γραμμάτων & Τενών Ανατολικής Κρήτης
Υποψήφιος Δήμαρχος: Δημήτρης Κουνενάκης
Άγιος Νικόλαος 2 Αυγούστου 2006
Το γραφείο Τύπου
Σχετικοί Δικτυακοί Τόποι
Σύγχρονος Δήμος
Print Friendly, PDF & Email

Από manos