ΣητείαΗ Ενωτική Αγωνιστική Κίνηση Σητείας συμμερίζεται τις διαπιστώσεις και τα εύλογα ερωτήματα που έχουν τεθεί από τους  επιστημονικούς – επαγγελματικούς  φορείς  και τους πολίτες όσον αφορά το έργο  «Ολοκληρωμένες δράσεις για τη δημιουργία υψηλής ποιότητας Δημοσίων χώρων στις Ξεροκαμάρες» και καλεί τους εκπροσώπους της παρούσας αλλά και της προηγούμενης Δημοτικής αρχής να απαντήσουν ΕΝΑ ΠΡΟΣ ΕΝΑ τα ζητήματα που προκύπτουν.

ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕΙΣ…

  • Ο υπό κατασκευή ποδηλατόδρομος την πόλη είναι η επιτομή του σπάταλου και αναποτελεσματικό τρόπου διαχείρισης των κοινοτικών κονδυλίων εδώ και 27 χρόνια .
  • Σε καμιά περίπτωση δεν αποτελούσαν έργα προτεραιότητας για τη Σητεία ο  ποδηλατόδρομος , το θέατρο ως κακόγουστο αστείο  στη συγκεκριμένη θέση, η κιτς-απομίμηση ανασκαφής  δίπλα στο Μουσείο, το κόψιμο των δέντρων στην οδό Βαρθολομαίου λες και μας περισσεύει το πράσινο, το σπάσιμο-εγκληματική σπατάλη των πρόσφατα  πλακοστρωμένων πεζοδρομίων.
  • Η  κατάφωρη προχειρότητα με την οποία μελετήθηκε και εγκρίθηκε το έργο, χωρίς  εξέταση  διαφορετικής  χωροθέτησης, χωρίς μελέτη των περιβαλλοντικών και οικονομικών επιπτώσεων, χωρίς κυκλοφοριακή μελέτη και με αγνόηση της κατάστασης στην περιοχή ως σημαντικού  τμήματος  του πολεοδομικού και εμπορικού ιστού της πόλης.
  • Καταστρατηγήθηκε η πολεοδομική μελέτη με το δραματικό στένεμα του κυκλοφορούμενου πλάτους  των οδών, αγνοήθηκε η μελέτη εφαρμογής και οι χρήσεις γης, αγνοήθηκαν οι ιδιοκτησίες, οι οικοδομικές άδειες που έχουν υλοποιηθεί, αλλά και η μελλοντική δόμηση στα άκτιστα οικόπεδα.
  • Είναι πλέον προφανές και στους υπερασπιστές του έργου ότι, θα δημιουργήσει στην περιοχή μια διαρκή πολεοδομική ανωμαλία με συνεχείς και δαπανηρές επεμβάσεις.

 

ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ…

1) Πότε και από ποια Δημοτική Αρχή πάρθηκε η απόφαση για τη διενέργεια της ανωτέρω μελέτης;

2) Υπήρξε απόφαση του τότε Δημοτικού Συμβουλίου;

3) Σε ένα τόσο μεγάλο έργο που αλλάζει στην κυριολεξία τη ζωή των κατοίκων του Δήμου, δεν έπρεπε να υπάρξει η κατάλληλη ενημέρωση και διαβούλευση;

4) Έγινε συγκοινωνιακή μελέτη; Από ποιο γραφείο μελετών; Ο Συγκοινωνιολόγος ήρθε στη Σητεία, έλαβε υπόψη της ιδιαιτερότητας της πόλης ή σχεδίασε επί χάρτου;

5) Έλαβαν γνώση και έδωσαν θετική γνωμοδότηση οι υπόλοιπες αρχές της Σητείας, η Αστυνομία, το Λιμεναρχείο, το γραφείο Συγκοινωνιών, η Πυροσβεστική, το Νοσοκομείο για το συγκεκριμένο έργο;

6) Στην συγκοινωνιακή μελέτη, λήφθηκε υπ’ όψιν ότι στους δρόμους όπου γίνεται η παρέμβαση, ήτοι Ι. Καποδίστρια, Γεωργίου Γεννηματά, Πισκοκεφάλου, Πατρ. Βαρθολομαίου, Πραισού, Ιτάνου και Δημοκρατίας, καθώς επίσης και η Παπαναστασίου, είναι οι μοναδικοί δρόμοι της πόλης, που το πλάτους του οδοστρώματος είναι αρκετά μεγάλο που επιτρέπει να εξυπηρετούνται οι ανάγκες των κατοίκων για πρόσβαση σε χώρους κοινής ωφέλειας όπως το Νοσοκομείο, η Αστυνομία, το Δημαρχείο, τα σχολεία της πόλης, τον Παιδικό σταθμό και την Πυροσβεστική;

7) Λήφθηκε υπ’ όψιν ότι με τη μείωση του πλάτους των δρόμων, θα αδυνατούν να εξυπηρετήσουν έκτακτα γεγονότα (σεισμούς, πλημμύρες, πυρκαγιές, κλπ) σύμφωνα με τη σχέδια Πολιτικής Προστασίας;

8) Η οδός Παπαναστασίου είναι δυνατόν να αντέξει το κυκλοφοριακό φόρτο, καθώς θα κληθεί ολοκληρωτικά να καλύψει την αυξημένη κυκλοφορία, λόγω του αυξημένου τουριστικού ρεύματος, την έλευσης περισσοτέρων επισκεπτών από το Αεροδρόμιο και το λιμάνι;

9) Έχει ληφθεί υπόψη ότι πλέον τα βαρέα οχήματα φορτηγά, λεωφορεία κλπ θα δυσκολεύονται να κυκλοφορήσουν επί της οδού Πισκοκεφάλου, για να κατευθυνθούν προς την οδό Πραισού και την οδό Ιτάνου, όπου υπάρχουν Super Market και λοιπά καταστήματα, όπου απαιτείται φορτοεκφόρτωση εμπορευμάτων;

10) Είναι δυνατές οι παρεμβάσεις για τη διασφάλιση της λειτουργίας των καταστημάτων και τη διευκόλυνση πρόσβασης των κατοίκων στις ιδιοκτησίες τους, αφού έργο είναι χρηματοδοτούμενο μέσω ΕΣΠΑ;

11) Ο ποδηλατόδρομος καταλαμβάνει μεγάλο μέρος του οδοστρώματος, το σημαντικότερων εμπορικών και όχι μόνο δρόμων του νέου σχεδίου της πόλης, γιατί δεν σχεδιάστηκε εντός του αστικού ιστού και ενός τμήματος του παραλιακού μετώπου;

12) Γιατί όλοι οι ενδιαφερόμενοι, το έμαθαν μετά την υπογραφή της σύμβασης με τον ανάδοχο, δεν είχαν καμία ενημέρωση, ώστε σήμερα πλέον να βρεθούν προ τετελεσμένων γεγονότων;

13) Έχετε σκεφτεί τα προβλήματα που θα προκαλέσει η ανάπλαση στην τουριστική ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής, καθόσον δυσκολεύεται αφάνταστα η προσπέλαση τουριστικών και όχι μόνο οχημάτων, από τις υπόλοιπες περιοχές της Κρήτης, το Αεροδρόμιο και το Λιμάνι, τις Δημοτικές Ενότητες Ιτάνου, Μακρύ Γιαλού, Λεύκης.

14) Έχετε προβλέψει τις ημέρες που η πόλη δέχεται μεγαλύτερο όγκο οχημάτων, πχ ημέρα λαϊκής αγοράς, πού θα σταθμεύουν τα αυτοκίνητα, καθόσον ο χώρος της λαϊκής αγοράς πεζοδρομείται όπως το προέβλεπε το αρχικό σχέδιο πόλης και στους δρόμους στους οποίους γίνεται η παρέμβαση θα απαγορεύεται πλέον η στάθμευση. Το πάρκινγκ όπου μεταφέρθηκε η λαϊκή αγορά καταργήθηκε από χώρο στάθμευσης και θα καταργηθεί και το πάρκινγκ επί της οδού Καποδίστρια, καθώς εκεί θα κατασκευαστεί το Δημαρχιακό Μέγαρο;.

15) Ένα μέρος του έργου, πεζοδρόμηση της οδού Ελευθερίας, καθώς επίσης και τα πεζοδρόμια έχουν πληρωθεί από τους ιδιοκτήτες γης κατά την ένταξη του σχεδίου πόλης σε γη και χρήμα, γιατί δεν κατασκευάστηκαν αυτά από το Δήμο;

16) Ποιος θα πληρώσει τις επιχειρήσεις αν τυχόν εγείρουν αξιώσεις, απαιτήσεις και αποζημιώσεις από το Δήμο για άμεση ζημία λόγω αδυναμίας λειτουργίας στα νέα ασφυκτικά πλαίσια που διαμορφώνονται από το έργο.

 

Στο ζήτημα του έργου θα επανέλθουμε σύντομα και στο μεταξύ αναμένουμε, όπως όλοι οι Δημότες, απαντήσεις, διάλογο και λύσεις. Πριν είναι αργά.

Print Friendly, PDF & Email

Από manos