ακτοπλοΐαΜια παρατεταμένη απεργία θα δημιουργήσει τεράστια κρίση και θα ισοδυναμεί με όλεθρο για τον αγροτικό κόσμο”, δηλώνει ο Δήμαρχος Ιεράπετρας κ. Σήφης Αναστασάκης σχετικά με το ενδεχόμενο να μην μεταφερθούν τα ευπαθή κηπευτικά της Ιεράπετρας στις αγορές.

Ο κ. Αναστασάκης με επιστολή του στον Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας κ. Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη ζητά τη δρομολόγηση πλοίου ασφαλείας που θα καλύψει τις ανάγκες που υπάρχουν. Η επιστολή αποστέλλεται επίσης στον Υπουργό Αγροτικής ανάπτυξης κ. Αθανάσιο Τσαυτάρη, στον Περιφερειάρχη Κρήτης κ. Σταύρο Αρναουτάκη, στον Γ.Γ. Απκεντρωμένης Διοίκησης Κρήτης κ. Γεώργιο Δεικτάκη και στους βουλευτές του Λασιθίου κυρίους Γιάννη Πλακιωτάκη και Κωστή Δερμιτζάκη.

Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,

Η 48ωρη απεργία της Π.Ν.Ο. και η προαναγγελία για αντίστοιχες κυλιόμενες, μας ξυπνά τους ετήσιους εφιάλτες που βιώνουμε αυτή την περίοδο, ως κατεξοχήν αγροτική περιοχή, της οποίας η μεγάλη παραγωγή των πρώιμων κηπευτικών εξαρτάται απολύτως από το μεταφορικό έργο των πλοίων, τόσο για την ελληνική όσο και για τη διεθνή αγορά.

Εισερχόμαστε πάλι σε μια περίοδο αντιπαράθεσης της οποίας το οικονομικό κόστος θα υποστεί για πολλοστή φορά ο αγροτικός κόσμος της περιοχής μας.

Η σημαντικότερη απειλή που δέχεται το αγροτικό εισόδημα, προέρχεται από την αδυναμία προσέγγισης των αγορών. Όποτε συμβαίνουν αντίστοιχα γεγονότα, οδηγούμαστε σε κοινωνική αναταραχή καθώς και μακροχρόνιες οικονομικές συνέπειες για τον αγροτικό κόσμο.

Η αναστολή της μεταφοράς των προϊόντων αυτή την περίοδο που είναι σε πλήρη εξέλιξη η παραγωγή θα είναι καταστροφική. θα ισοδυναμεί με όλεθρο.

Καταστρέφονται τα νωπά κηπευτικά προϊόντα ή στην καλύτερη περίπτωση πωλούνται σε εξευτελιστικές τιμές που δεν καλύπτουν ούτε το 30% του κόστους παραγωγής, με αποτέλεσμα οι παραγωγοί να εισέρχονται σ’ ένα φαύλο κύκλο οικονομικών προβλημάτων.

Η εσωτερική αγορά κατακλύζεται από εισαγόμενα νωπά κηπευτικά αμφιβόλου ποιότητας. Με την πρακτική αυτή ενδυναμώνονται όσοι ασκούν πρακτικές κερδοσκοπίας στην αγορά, δημιουργώντας πολλαπλά προβλήματα στην προώθηση και την πώληση των τοπικών προϊόντων στο μέλλον.

Οι εξαγωγές σε άλλες χώρες σταματάνε διότι δεν μπορούν να εκτελεστούν οι συμφωνίες. Χάνονται  οι αγορές των κηπευτικών και οι εξαγωγείς πληρώνουν ρήτρες χωρίς να έχουν καμιά υπαιτιότητα. Μέχρι τώρα, έχουν χαθεί αγορές της Ευρώπης και η ζημία καταλήγει στον παραγωγό και τα συναφή επαγγέλματα.

Ακόμα όμως κι αν δεν έχουμε οριστική απώλεια μιας αγοράς, οι συνθήκες που δημιουργούν, μονομερώς, οι αποδέκτες των προϊόντων μας, είναι τέτοιες, που στην ουσία καταστρέφουν την εμπορική αξία της συμφωνίας, καθιστώντας την εκ των πραγμάτων μη βιώσιμη.

Με δεδομένο τον διεθνή ανταγωνισμό και τη μειονεκτική θέση της Κρήτης στο σύστημα μεταφορών, κατανοείτε πιστεύω το πρόβλημα που αποκτούν οι αγρότες μας έναντι παραγωγών της ηπειρωτικής Ευρώπης ή του αθέμιτου ανταγωνισμού της κερδοσκοπίας με την οποία λειτουργούν όσοι χειρίζονται τα προϊόντα τρίτων χωρών.

Ως Δήμος Ιεράπετρας, επαναφέρουμε τα μόνιμα αιτήματα που έχουμε διατυπώσει: Θέλουμε να αντιμετωπιστεί άμεσα το πρόβλημα που πάει να δημιουργηθεί, υιοθετώντας την πρόταση για πλοίο ασφαλείας που θα μεταφέρει τα ευπαθή προϊόντα. Επιπλέον, είναι ώρα να δημιουργηθεί ένας μόνιμος μηχανισμός προώθησης των νωπών κηπευτικών προϊόντων μας στις αγορές κατά  τις περιόδους τέτοιων κρίσεων.

Ευελπιστώ στην ανταπόκρισή σας, ελπίζοντας πως θα συνδέσετε την παρουσία σας στο Υπουργείο με τη λύση του προβλήματος.

Print Friendly, PDF & Email

Από giorgos