Isabelle HuppertΗ Κινηματογραφική  Λέσχη Αγίου Νικολάου προβάλει απόψε την ταινία «Εκλεκτικές Συγγένειες» των διάσημων Ιταλών σκηνοθετών Πάολο και Βιτόριο Ταβιάνι (Κιν. REX, 9:30 μμ). Η ταινία βασίζεται στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Γκέτε το οποίο δημοσιεύθηκε στις αρχές του 19ου αιώνα στη Γερμανία, και θεωρείται ως το «Μέγα Γερμανικό Μυθιστόρημα» αυτού του αιώνα.
 
Το φιλμ φηγείται την ιστορία της Καρλότα και του Εδουάρδου, αριστοκρατών της Ιταλίας την περίοδο των Ναπολεόντειων πολέμων. Οι δύο ήρωες συναντιόνται τυχαία μετά από είκοσι χρόνια. Ο παλιός έρωτας αναζωπυρώνεται και αποφασίζουν να παντρευτούν και να ζήσουν στην Τοσκάνη. Η ταινία ανήκε στο είδος των «τα ινίων εποχής». Τα κουστούμια και τα σκηνικά είναι υπέροχα, όπως και τα ηλιόλουστα, μαγευτικά τοπία της Τοσκάνης. Όμως, κάτω από την απαστράπτουσα επιφάνειά του, το φιλμ μας διηγείται μία ιδιαίτερα ασυνήθιστη ιστορία αγάπης…
 
Ένα χρόνο μετά το γάμο τους, ο Εδουάρδο αποφασίζει να καλέσει στη βίλα τους ένα φίλο του αρχιτέκτονα, τον Ότο, για ορισμένες μετατροπές. Μετά από λίγο και η Καρλότα αποφασίζει να καλέσει κοντά τους την βαφτισιμιά της, Οτολίν.
 
Ο Γκέτε φαίνεται να πιστεύει ότι οι άνθρωποι δε διαλέγουν ελεύθερα αυτούς που θα ερωτευθούν αλλά η ξεχωριστή φύση του καθενός καθορίζει την ερωτική του επιλογή. Όπως καταλαβαίνετε, μετά την έλευση των επισκεπτών, το σκηνικό είναι πια έτοιμο, και οι ερωτικοί δεσμοί αναπτύσσονται όπως «πρέπει», σύμφωνα με τον Γκέτε και τους αδελφούς Ταβιάνι. Η τραγωδία είναι αναπόφευκτη, μιας και οι μηχανισμοί της «φύσης» είναι σχεδόν πάντα σε αντίθεση με τους πανίσχυρους και καταπιεστικούς περιορισμούς των κοινωνικών συμβάσεων.
 
Οι Ταβιάνι χορογραφούν με άνεση και μαεστρία τους ρυθμούς της ιστορίας τους και μας χαριζόμουν μερικές μαγευτικές στιγμές κινηματογραφικής απόλαυσης. Όπως για παράδειγμα η πρώτη σκηνή με τις υποβρύχιες λήψεις ενός αγάλματος μιας γυμνής καλονής της αρχαιότητας τ οποίο ανασύρεται και τοποθετείται στον κήπο ενός αριστοκρατικού σπιτιού ή η αισθητικά εκπληκτική σκηνή του χορού αργότερα στην οποία βλέπουμε τους χορευτές μόνο από τη μέση και κάτω. Οι ερμηνείες των τεσσάρων πρωταγωνιστών, όντας υψηλού επιπέδου, καταφέρνουν να τονίσουν δεξιοτεχνικά τις ψυχολογικές συνέπειες των ρομαντικών ιδεών του μυθιστορήματος και της ταινίας.
 
Η Ιζαμπέλ Υπέρ, η Γαλλίδα «σούπερ-σταρ» της εποχής μας, είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακή, με το πρόσωπό της να φανερώνει υπαινικτικά, αλλά και όσο εύγλωτα, το τεράστιο εύρος των αντιμαχόμενων αισθημάτων της Καρλότα.
 
Τέλος θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι με την αποψινή ταινία κλείνουμε το φετινό κύκλο προβολών της Λέσχης.
 
Ανανεώνουμε το ραντεβού μας για το ερχόμενο φθινόπωρο, με το νέο κύκλο προβολών αλλά και με διάφορες άλλες εκδηλώσεις, που ελπίζουμε να μπορέσουμε να πραγματοποιήσουμε.
 
Η Κινηματογραφική Λέσχη

Print Friendly, PDF & Email

Από manos