σχέδιο από παλαιότερη εξαγγελία.
σχέδιο από παλαιότερη εξαγγελία.

Έχει καταντήσει πλέον, μετά από μια δεκαετία και τέσσερις εξαγγελίες διαφόρων κυβερνήσεων, κακόγουστο αστείο στη Κρήτη, το αεροδρόμιο στο Καστέλι. Για άλλη μια φορά λοιπόν και όπως τυχαίως προεκλογικά, ο ο υπουργός Υποδομών Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, μετά από σύσκεψη που έγινε στο Ηράκλειο το Σάββατο (10/5), εξήγγειλε τη δημοπράτηση του αεροδρομίου Καστελίου, τη Πέμπτη 15 Μαΐου 2014, αφού τότε θα δοθούν τα τεύχη δημοπράτησης. Σύμφωνα με τις δηλώσεις του στη συνέχεια, σε έξι μήνες θα εγκατασταθεί ο ανάδοχος και σε 7 χρόνια θα αρχίσει να λειτουργεί.

Έως τότε όμως, τη κίνηση που αυξάνεται θα συνεχίσει να καλύπτει το αεροδρόμιο Ηρακλείου και γι’ αυτό χρειάζεται αναβάθμιση με έργα για να μπορέσει να ανταπεξέλθει. Για το μέλλον του αεροδρομίου Ηρακλείου στη συνέχεια εάν και εφ’ όσον λειτουργήσει το Καστέλι, ούτε κουβέντα.

Σύμφωνα με τον κύριο Χρυσοχοΐδη:
«Ο δεύτερος λόγος για τον οποίο βρίσκομαι εδώ σήμερα είναι ότι πριν από λίγες μέρες, πριν από μία εβδομάδα περίπου, ανακοίνωσα μαζί με τους συνεργάτες και τις υπηρεσίες μου, τη δημοπράτηση του έργου του νέου αεροδρομίου της Κρήτης, του νέου αεροδρομίου του Καστελίου. Η Κρήτη χρειάζεται ένα μεγάλο, σύγχρονο αεροδρόμιο και η απάντηση είναι αυτό που σχεδιάστηκε εδώ και πολλά χρόνια αλλά δεν έγινε. Καθυστέρησε και λόγω της κρίσης, όμως, σήμερα πια, σε λίγους μήνες, μπορεί να είναι μία πραγματικότητα. Την Πέμπτη λοιπόν, στις 15 Μαΐου, δημοπρατείται το αεροδρόμιο του Καστελίου. Θα δοθούν τα επίσημα τεύχη της προκήρυξης και ελπίζω ότι σε έξι, το πολύ επτά μήνες, να έχουμε νέο ανάδοχο, ο οποίος θα αναλάβει υπό το καθεστώς παραχώρησης, μετά την έγκριση των αποτελεσμάτων και από την Βουλή,  να κατασκευάσει το νέο αεροδρόμιο.
Το νέο αεροδρόμιο έχει προϋπολογισμό 800 εκατ. ευρώ, θα απασχολήσει κατά την κατασκευή του χίλιους εργαζόμενους, θα απασχολεί κατά την διάρκεια της λειτουργίας του περίπου άλλους τέσσερις χιλιάδες γύρω από τις δραστηριότητές του, και έτσι θα μπορούμε, μαζί με το οδικό δίκτυο το οποίο θα είναι μέσα στην σύμβαση, να έχουμε ένα ολοκληρωμένο δίκτυο και δίκτυα συνολικότερα στην Κρήτη που θα συμβάλλουν στην περαιτέρω ανάπτυξή της, τη μαζικότερη έλευση επισκεπτών και τουριστών και στην αύξηση της δυνατότητας της Κρήτης να φιλοξενεί ακόμη περισσότερους επισκέπτες.»

Να θυμίσουμε ότι η ιστορία εξαγγελιών πάει πίσω πάνω από δεκαετία, ενώ η ιδέα του πολιτικού αεροδρομίου Καστελίου, δεκαετίες. Όμως μετά τις εξαγγελίες και τα σχέδια που δίδονταν στη δημοσιότητα, άρχιζε ο πόλεμος σε ποια πλευρά θα γίνουν τα κτίρια για να πάρει αξία συγκεκριμένη περιοχή γης κλπ κλπ.

Κάποια στιγμή ενδιαφέρθηκαν και οι Γερμανοί, αλλά έχοντας καλομάθει από το κλείσιμο του αεροδρομίου του Ελληνικού, για να μπουν στη διαδικασία κατασκευής του νέου αεροδρομίου, άφησαν να εννοηθεί ότι θα ήθελαν να κλείσουν όλα τα άλλα αεροδρόμια του νησιού. Η ιδέα πήγε άπατη διότι κάτι τέτοιο θα αποτελούσε αιτία πολέμου.

Τώρα βρισκόμαστε στη διαδικασία αναζήτησης επενδυτών, ακούγονται και Κινέζοι, ο Σ.Ε.Τ.Ε. με δηλώσεις του λόγω της ακρίβειας του Ελευθέριος Βενιζέλος προειδοποιεί προκαταβολικά για το κόστος χρήσης του νέου αεροδρομίου, να δούμε τι αλλαγές θα υπάρχουν στα σχέδια, ο δήμαρχος Μινώα θέλει αντισταθμιστικά, ποιο το χρονοδιάγραμμα σύνδεσης του νέου αεροδρομίου με τον βόρειο οδικό άξονα και άλλα πολλά, διότι έρχεται και η νύχτα της 25ης Μαΐου, οπότε πολλά μπορούν να συμβούν…….

Print Friendly, PDF & Email

Από giorgos