από τη συνάντηση στο REX
από τη συνάντηση στο REX

Σε κλίμα αλληλεγγύης και αλληλοσεβασμού, διεξήχθη συζήτηση το απόγευμα της Τετάρτης 11/11 στο ΡΕΞ, με εκπροσώπους μαθητών από το Α΄ Γυμνάσιο και το Α΄ και Β΄ Λύκειο, που ανταποκρίθηκαν σε πρόσκλησή μας.

Αρχικά ζητήσαμε από τους μαθητές να μας κοινοποιήσουν τα αιτήματά τους τα οποία έχουν ως εξής:

  1. Εξασφάλιση από το κράτος χρηματοδότησης για βιβλία, καθηγητές, υποδομές, υλικά κι αναλώσιμα. Ούτε ένα ευρώ να μην δοθεί από τους γονείς που καλούνται στην κρίση, να πληρώνουν υποχρεώσεις της πολιτείας
  2. Να σταματήσει ο αντιεκπαιδευτικός συνωστισμός στις τάξεις μέχρι και 29 παιδιών. Περισσότερα και μικρότερα τμήματα σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης
  3. Δωρεάν μεταφορά από το ΚΤΕΛ σε καθημερινή βάση πρωινές και απογευματινές ώρες.
  4. Διορισμός μονίμων καθηγητών για την μόνιμη αντιμετώπιση των ελλείψεων.

5.Να μην μπει ΦΠΑ σε ιδιωτική εκπαίδευση, φροντιστήρια, ωδεία, γιατί οι φτωχότερες οικογένειες δεν θα μπορούν να ανταποκριθούν σε νέες αυξήσεις και έτσι τα παιδιά θα έχουν άνισες ευκαιρίες.

Στην συνέχεια έγινε μια εισήγηση από τον πρόεδρο της Ένωσης Γονέων. Ενημέρωσε τους μαθητές ότι μπορούμε από κοινού να διεκδικήσουμε ταυτόχρονα με τα αιτήματα των παιδιών και κάποιες προτάσεις που έχει επεξεργαστεί η Ένωση Γονέων:

  1. Δωρεάν προγράμματα ενισχυτικής διδασκαλίας εντός του σχολικού χώρου κατά τις απογευματινές ώρες από εν’ ενεργεία εκπαιδευτικούς ή συνταξιούχους που επιθυμούν να προσφέρουν εθελοντικά τις γνώσεις τους. Πιθανή η συνδρομή Δήμου και Περιφέρειας σε μια τέτοια προσπάθεια.
  2. Να γίνει μια ανοιχτή συγκέντρωση στο ΡΕΞ όπου μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί, θα διεκδικήσουν από Δήμο-Περιφέρεια-Κράτος, λύσεις για την αντιμετώπιση των κτιριακών ελλείψεων και προβλημάτων στις υπάρχουσες υποδομές. Η Ένωση έχει συλλέξει και θα παρουσιάσει μια τράπεζα πληροφοριών που δημιούργησε κατά τη περσινή χρονιά και δείχνει το πλήθος και το βάθος των προβλημάτων.
  3. Ανάδειξη του ζητήματος της μετατροπής του σχολείου σε μόνιμο εξεταστικό κέντρο, όπου δεν υπάρχει χρόνος για κατανόηση κι εμβάθυνση της γνώσης, αλλά ενός τσεκαρίσματος αποστήθισης της διδακτέας ύλης.

Ακολούθησαν προτάσεις από άλλους γονείς, όπως: Τα ζητήματα της διεκδίκησης των μαθητών να μην είναι αντικείμενο συζήτησης μόνο κατά τη διάρκεια των καταλήψεων. Να συνεχίζουμε να εργαζόμαστε και να διεκδικούμε από κοινού, σε βάθος χρόνου. Επίσης προτάθηκε να ορίσουμε συναντήσεις γονέων-μαθητών σε πιο συστηματική βάση, ενδεχομένως ακόμα και σε μηνιαία βάση. Σε αυτές τις συναντήσεις καλό θα ήταν να συμμετέχουν και εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών.

Ακολούθως το λόγο πήραν τα παιδιά από τα Γυμνάσια και τα Λύκεια, με προτάσεις για ένα σωρό ζητήματα της σχολικής τους καθημερινότητας, τα οποία όμως δεν τα καταγράφουν γιατί σε αυτή τη φάση θέλουν να εστιάσουν στα 5 κεντρικά προαναφερόμενα.

 Μας ανέφεραν για παράδειγμα το γεγονός ότι δεν έχουν τη δυνατότητα να αφήνουν τα σακίδια με τα βιβλία τους στην τάξη, με αποτέλεσμα να είναι αναγκασμένοι να σηκώνουν μεγάλο βάρος το οποίο το φέρουν και σε όλες τις εξωσχολικές τους δραστηριότητες. Ότι έχουν μειωθεί όλα τα διαλείμματα σε 5λεπτα (στα Λύκεια), γεγονός που δεν τους αφήνει το περιθώριο να ξεκουραστούν και να αποφορτιστούν ανάμεσα στα μαθήματα. Ότι υπάρχουν πολύ έντονα προβλήματα στις τουαλέτες κλπ

Χωρίς να τους κουνάμε το δάχτυλο τους προτείναμε:

Να εμπλουτίσουν, με συνελεύσεις και ζωντανό διάλογο της διαδικασίες τους. Να βγουν προς τα έξω με συνεντεύξεις τύπου και συζητήσεις ανοικτές σε δημόσιους χώρους. Να κάνουν εξοικονόμηση δυνάμεων και να επιλέξουν τακτικές έξυπνες, νικηφόρες κι όχι αυτοκαταστροφικές. Να προσέξουν τα ζητήματα περιφρούρησης και να αποτρέψουν γεγονότα που θα δυσφημούν τους αγώνες τους.

 Ταυτόχρονα καλούμε γονιούς, καθηγητές και κοινωνία να ακούσουν τα παιδιά. Να μην τα θέλουν υποταγμένα, σιωπηλά και νικημένα. Η όποια κριτική να τους ασκείται με αγάπη και αφού πρώτα έχουμε κοιτάξει τους εαυτούς μας στο καθρέφτη.

Print Friendly, PDF & Email

Από giorgos