αναστολή λειτουργίας σχολών ανά την Ελλάδα από το Υπουργείο
το παράρτημα Αγίου Νικολάου

Μεγάλη αναστάτωση στο πανελλήνιο προκάλεσε απόφαση από κοινού της Υπουργού Παιδείας Νίκης Κεραμέως και του Υφυπουργού Βασίλη Διγαλάκη, με την οποία ουσιαστικά καταργούνται “38 τμήματα Ανώτατης Εκπαίδευσης που δημιουργήθηκαν προεκλογικά για ψηφοθηρικούς λόγους από την προηγούμενη Κυβέρνηση“.

Αναστολή λειτουργίας των τμημάτων του Μεσογειακού Πανεπιστημίου στη Κρήτη:

  • Επιστήμης & Τεχνολογίας Τροφίμων (Ηράκλειο)
  • Μηχανικών Βιοϊατρικής (Ηράκλειο)
  • Φυσικοθεραπείας (Ιεράπετρα)
  • Επιστημών Φυσικής Αγωγής & Αθλητισμού (Άγιος Νικόλαος)
  • Χημικών Μηχανικών (Χανιά)
  • Μουσικών Σπουδών (Ρέθυμνο – λειτουργεί από το 1999)

Όλη η ανακοίνωση του υπουργείου για την αναστολή λειτουργίας:

07-11-19 Αναστολή και επανεξέταση νέων Τμημάτων  – Συνεκτικός σχεδιασμός αλλαγών ακαδημαϊκού χάρτη

Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων προχωρά άμεσα στην αναστολή της έναρξης λειτουργίας 38 τμημάτων Ανώτατης Εκπαίδευσης που δημιουργήθηκαν προεκλογικά για ψηφοθηρικούς λόγους από την προηγούμενη Κυβέρνηση, δίχως προηγούμενο σχεδιασμό και επαρκή τεκμηρίωση. Τα τμήματα αυτά που επρόκειτο να λειτουργήσουν για πρώτη φορά τα επόμενα χρόνια, θα επανεξεταστούν ώστε η θεσμοθέτηση και λειτουργία τους να ανταποκρίνεται σε ακαδημαϊκά κριτήρια και να υποστηρίζεται από τις αναγκαίες μελέτες, με τη συνδρομή της καθ’ ύλην αρμόδιας ανεξάρτητης αρχής.

Η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Νίκη Κεραμέως και ο Υφυπουργός κ. Βασίλης Διγαλάκης, προέβησαν στην ακόλουθη δήλωση:

«Το εκπαιδευτικό μας σύστημα και κατ’ επέκταση όλοι οι εμπλεκόμενοι σε αυτό έχουν ταλαιπωρηθεί στο παρελθόν από πελατειακές λογικές και ευκαιριακές διευθετήσεις.

Η προηγούμενη Κυβέρνηση, υπηρετώντας μικροπολιτικές σκοπιμότητες, θεσμοθέτησε πριν μερικούς μήνες μια σειρά από τμήματα σε όλη τη χώρα με προβλεπόμενη έναρξη λειτουργίας από το ακαδημαϊκό έτος 2020-21 και μετά, αναδιατάσσοντας τον ακαδημαϊκό χάρτη. Τα εν λόγω τμήματα δημιουργήθηκαν:

  • χωρίς συγκεκριμένα ακαδημαϊκά κριτήρια,
  • χωρίς να έχουν προηγηθεί οι απαιτούμενες μελέτες σκοπιμότητας και βιωσιμότητας,
  • χωρίς συνεκτικό σχεδιασμό,
  • χωρίς καν την προηγούμενη γνώμη της Ανεξάρτητης Αρχής Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση (ΑΔΙΠ), ενώ ο νόμος προέβλεπε τη συμβολή και της αρχής αυτής σε τέτοιου είδους αποφάσεις,
  • ενίοτε και με βουλευτικές τροπολογίες της τελευταίας στιγμής,

υποτιμώντας έτσι τα Ιδρύματά μας και τις δυνατότητες του εκπαιδευτικού μας συστήματος.

Όπως είναι φυσικό, ορισμένα από τα νέα αυτά τμήματα αντιμετωπίζουν προβλήματα σε υποδομές και προσωπικό, χωρίς να μπορεί να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη και εύρυθμη λειτουργία τους προς όφελος των μελλοντικών φοιτητών και της ακαδημαϊκής κοινότητας.

Για όλους τους παραπάνω λόγους, αναστέλλουμε τη λειτουργία των 38 αυτών νέων τμημάτων με νομοθετική διάταξη που θα κατατεθεί άμεσα στη Βουλή.

Στόχος μας είναι να επανεξεταστεί η ανάγκη δημιουργίας τους συνολικά από τη νέα ενισχυμένη Ανεξάρτητη Αρχή, στη βάση ακαδημαϊκών κριτηρίων και μετά από την εκπόνηση των αναγκαίων μελετών σκοπιμότητας και βιωσιμότητας. Το ίδιο θα ισχύει και για οποιαδήποτε νέα τμήματα πρόκειται να ιδρυθούν στο μέλλον, αλλά και για την αναδιάταξη του ακαδημαϊκού χάρτη εν συνόλω. Δεν είναι απλώς θέμα χρηστής και αποτελεσματικής διαχείρισης των οικονομικών πόρων της πολιτείας, αλλά πρωτίστως ευθύνη και χρέος απέναντι στους νέους και τις νέες που προσδοκούν πρόσβαση σε ποιοτικά δημόσια πανεπιστήμια και σε πτυχία με αντίκρισμα. Και παράλληλα μια ευκαιρία για να βελτιστοποιήσουμε τις αναπτυξιακές προοπτικές της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στη χώρα μας.   

Στο πλαίσιο αυτό, εργαζόμαστε εντατικά και θα καταθέσουμε τις επόμενες εβδομάδες ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο για τη νέα Ανεξάρτητη Αρχή για την ανώτατη εκπαίδευση. Σκοπεύουμε να την ενδυναμώσουμε και να την καταστήσουμε βασικό εταίρο διαμόρφωσης πολιτικής για την ανώτατη εκπαίδευση, αποκεντρώνοντας παράλληλα μια σειρά από εξουσίες με τη μεταφορά τους εκεί που πραγματικά πρέπει να ανήκουν. Η Παιδεία μας έχει ανάγκη από τη χάραξη μιας μακροχρόνιας στρατηγικής, στη βάση ευρύτερων συναινέσεων και με διάρκεια που υπερβαίνει τη θητεία μιας πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί μόνο μέσα από την ενδυνάμωση των θεσμών και τη συνεπή τήρηση διαδικασιών.

Είναι ευκαιρία να αλλάξουμε παθογένειες ετών με τόλμη, βάζοντας τέλος σε πρακτικές που στερούν από τους νέους και τις νέες της πατρίδας μας την Παιδεία που τους αξίζει. Και στην κατεύθυνση αυτή θα αναζητήσουμε την ευρύτερη δυνατή συναίνεση, ακούγοντας τις προτάσεις όλων για το βέλτιστο τρόπο διαμόρφωσης του ακαδημαϊκού χάρτη με τις αναγκαίες διασφαλίσεις ποιότητας».

Ο πίνακας των προς αναστολή τμημάτων

από τον δήμο Αγίου Νικολάου:

Με αφορμή την αναστολή της λειτουργίας συνολικά 38 νέων τμημάτων της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, μεταξύ των οποίων και έξι του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου, στην οποία προχώρησε η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας (7/11), ο Δήμαρχος Αγίου Νικολάου κ. Αντώνης Ζερβός, προέβη στην παρακάτω δήλωση :

” Εν όψει των τελευταίων εξελίξεων, μετά την ανακοίνωση για την αναστολή λειτουργίας των νέων τμημάτων Tριτοβάθμιας εκπαίδευσης στο Νομό Λασίθίου, θεωρώ απολύτως επιβεβλημένη την σύγκλιση του Δημοτικού Συμβουλίου, παρουσία και των θεσμικών φορέων της περιοχής για την διαμόρφωση “οδικού χάρτη ενεργειών”, που θα πρέπει να γίνουν για την επίτευξη του μεγάλου στόχου – που δεν είναι άλλος – από την  άρτια λειτουργία του Τμήματος Επιστημών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού στον Άγιο Νικόλαο, καθώς και των άλλων σχολών του νομού.

Συγκαλείται εκτάκτως το δημοτικό συμβούλιο Αγίου Νικολάου 8 του μηνός Νοεμβρίου ημέρα Παρασκευή και ώρα 18:00, στην αίθουσα Αντώνης Στρατάκης.

Το δημοτικό συμβούλιο Ιεράπετρας συγκαλείται εκτάκτως τη Κυριακή 10 Νοεμβρίου στις 19:00.

Ο ΣΥΡΙΖΑ Λασιθίου για την αναστολή λειτουργίας:

Αντί για σχολεία και πανεπιστήμια,

… “σβούρους” και φυλακές για το Λασίθι!

            Δεν πέσαμε από τα σύννεφα. Ήταν συνεπείς με τη μέχρι τώρα πολιτική τους.

            Μετά  την

  • αναστολή” λειτουργίας του Μουσικού Γυμνασίου Λασιθίου,
  • την κατάργηση των Προγραμμάτων Διετών Σπουδών,
  • την κατάργηση των Τμημάτων Ελεύθερης Εισαγωγής,
  • τα κενά στα σχολεία, δύο μήνες μετά την έναρξη των μαθημάτων,
  • την “αναστολή” των 4.500 μόνιμων διορισμών στην Ειδική Εκπαίδευση,
  • την κατάργηση των 10.500 μόνιμων διορισμών στη Γενική Εκπαίδευση,
  • και βέβαια τη μείωση των δαπανών για την Παιδεία,

το δίδυμο Κεραμέως – Διγαλάκη καταργεί με μια απόφαση τα νέα Τμήματα που είχαν δημιουργηθεί από την Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και κάλυπταν τις ανάγκες εκπαίδευσης σε νέους τομείς, διόρθωναν περιφερειακές ανισότητες και διαμόρφωναν δυνατότητες ανάπτυξης, αξιοποιώντας τη γνώση.

            Με το γνωστό ύφος, που χαρακτηρίζει την συστηματική ψευδολογία τους από τότε που ήταν αντιπολίτευση, ισχυρίζονται ότι ήταν προεκλογικές εξαγγελίες, όταν είναι γνωστό ότι η διαβούλευση για το νέο Χάρτη της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης και Έρευνας γινόταν τουλάχιστον δύο χρόνια με τα Ανώτατα Ιδρύματα και ενσωματώθηκαν ανάγκες και προτάσεις των τοπικών κοινωνιών, πάντα με τη σύμφωνη γνώμη των Συγκλήτων των Πανεπιστημίων.

            Ιδιαίτερα για το Λασίθι, έγινε μεγάλη διαβούλευση και είχε σαν αποτέλεσμα την ίδρυση της Γυμναστικής Ακαδημίας στον Άγιο Νικόλαο και του Τμήματος Φυσικοθεραπείας στην Ιεράπετρα, που σε συνδυασμό με το Τμήμα Διαιτολογίας στη Σητεία διαμορφώνουν μια “συστάδα” σχολών που σχετίζονται με την ποιότητα ζωής και μαζί με το Κέντρο Φυσικοθεραπείας και Αποκατάστασης της Νεάπολης αλλά και τα ξεχωριστά φυσικά χαρακτηριστικά του Λασιθίου (κλίμα, τουριστικές υποδομές, ποιοτικά τρόφιμα) δημιουργούν νέες εναλλακτικές και ποιοτικές δυνατότητες ανάπτυξης. Μιας ανάπτυξης που θα βασίζεται στη γνώση και την έρευνα,θα αφορά όλες τις πόλεις του νομού και θα αξιοποιεί τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του τόπου. Ταυτόχρονα καλύπτουν τις ανάγκες της Κρήτης σε αυτούς τους γνωστικούς τομείς και μειώνουν σημαντικά τη φοιτητική μετανάστευση από το νησί, στους δύσκολους καιρούς που ζούμε. Να προσθέσουμε και το  Ινστιτούτο Οικονομικής Ανάλυσης, Επιχειρηματικότητας και Τουρισμού στον Άγιο Νικόλαο που σίγουρα θα “ανασταλεί” και αυτό!

            Είναι σαφές από τους πρώτους μήνες της διακυβέρνησης της ΝΔ, ότι για το Λασίθι επιφυλάσσουν αυτό που πάντα ήθελαν. Αντί για σχολεία, πανεπιστήμια και ποιοτικές υποδομές, θα φυτέψουν παντού ανεμογεννήτριες, ηλιοθερμικά και φυλακές.

            Είναι το ίδιο κόμμα που έκανε το σχέδιο “Αθηνά”, και μέσα σε μια νύχτα άνοιγε και έκλεινε τμήματα και σχολές ανάλογα με τα τηλεφωνήματα πολιτικών παραγόντων και κομματαρχών. Αυτό το κόμμα τολμά να μιλά για σχεδιασμό και “ακαδημαϊκά κριτήρια” όταν, και τότε και τώρα, στόχος τους είναι ο περιορισμός της Δημόσιας Δωρεάν Εκπαίδευσης και η δημιουργία πελατείας για τα ιδιωτικά κολέγια. Δεν είναι καθόλου τυχαίο, ότι το δίδυμο Κεραμέως – Διγαλάκη φρόντισαν να διευκολύνουν αμέσως την εξομοίωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των κολεγίων με αυτά των ΑΕΙ παρά το Σύνταγμα και τους νόμους.

            Το “ετσιθελικό κράτος” του κ. Μητσοτάκη φυσικά δεν μπορεί να βρει λεφτά για διορισμούς εκπαιδευτικών και νέα τμήματα, αφού πρέπει να αποκαταστήσει τόσους “μετακλητούς” και συγγενείς και να “αποζημιώσει” τις τράπεζες και τις Novartis για τα 4,5 …δίσεκτα χρόνια που πέρασαν!

            Οι μαθητές είδαν από τους πρώτους μήνες τα κενά στα σχολεία, οι γονείς θα δουν γρήγορα το τεράστιο κόστος και τα αδιέξοδα στην εκπαίδευση των παιδιών τους, που διαμορφώνει η πολιτική της ΝΔ.

            Δεν πρόκειται για λάθη ή ανικανότητα. Είναι επιλογή τους και θα την τηρήσουν μέχρι να φύγουν. Το κόστος όμως θα το πληρώσουμε όλοι μας.

Νομαρχιακή Επιτροπή

ΣΥΡΙΖΑ ΛΑΣΙΘΙΟΥ

Ο βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Ηρακλείου Χάρης Μαμουλάκης, κατέθεσε ήδη σχετική ερώτηση στη Βουλή:

«Για μια ακόμα φορά η Υπουργός Παιδείας μας επιφυλάσσει αρνητικές εκπλήξεις» αναφέρει σε δήλωσή του ο Βουλευτής Χάρης Μαμουλάκης, τονίζοντας: «Χωρίς ενημέρωση, χωρίς διαβούλευση, χωρίς προειδοποίηση, η κ. Κεραμέως αποδεικνύει με τις αποφάσεις της ότι ο μόνος στόχος είναι να γκρεμίσει ό,τι έχει δημιουργηθεί από την προηγούμενη Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ. Πρόκειται για μια τακτική που ειδικά στον ευαίσθητο χώρο της Παιδείας, δεν θα έπρεπε να υπάρχει. Ελπίζω κι εύχομαι να αναθεωρήσει την απόφασή της, αναλογιζόμενη τις αρνητικές συνέπειες που επιφέρει στην εκπαιδευτική κοινότητα και τις τοπικές κοινωνίες».

Print Friendly, PDF & Email

Από giorgos