Επικοινωνία, Ασφάλεια, Ποιότητα και Αποτελεσματικότητα στις Υπηρεσίες Υγείας
από την εκδήλωση

Η Διεύθυνση Νοσηλευτικής Υπηρεσίας του Γενικού Νοσοκομείου Αγίου Νικολάου σε συνεργασία με το Δημόσιο Ινστιτούτο Επαγγελματικής Κατάρτισης του νοσοκομείου, διοργάνωσαν εκδήλωση με θέμα: «Επικοινωνία, Ασφάλεια, Ποιότητα και Αποτελεσματικότητα στις Υπηρεσίες Υγείας» την Πέμπτη 24 Μαΐου 2018 στην αίθουσα εκδηλώσεων του 1ου ορόφου του νοσοκομείου.

Μετά από μια μακριά εισαγωγή στην εκδήλωση με πολλούς χαιρετισμούς, ορισμένοι εκ των οποίων δεν σεβάστηκαν καθόλου το χρόνο,

η εκδήλωση μπήκε στο κύριο της θέμα με τις τέσσερις προγραμματισμένες εισηγήσεις – παρουσιάσεις από στελέχη του νοσοκομείου.

Η Μαρία Βαδόλα διευθύντρια του ΙΕΚ νοσηλευτικής του νοσοκομείου ανέλυσε τις “Διαπροσωπικές σχέσεις νοσηλευτών στο χώρο εργασίας”.

Η Μαρία Χριστίδου, λογοθεραπεύτρια, μίλησε για “Αποτελεσματικές δεξιότητες επικοινωνίας στην νοσηλευτική πράξη”

Η Αικατερίνη Κλεοπάτρα Σταμάτη ανέλυσε τα ευρήματα μελέτης για “Συμβάντα συγκρούσεων και διαχείριση τους στο κλινικό περιβάλλον”.

Επικοινωνία, Ασφάλεια, Ποιότητα και Αποτελεσματικότητα στις Υπηρεσίες Υγείας
Η Μαρίζα Λαμπράκη

Τέλος η Μαρία Λαμπράκη, παρουσίασε τα αποτελέσματα πολύχρονης μελέτης για “Η ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών στα Εξωτερικά Ιατρεία και την Μονάδα Τεχνητού Νεφρού ενός δημόσιου Νοσοκομείου”.

Η Ποιότητα της παρεχόμενης φροντίδας αποτελεί σημαντικό παράγοντα αξιολόγησης και βελτίωση των υπηρεσιών υγεία. H συνήθης μέτρηση της ποιότητας, αφορά την επαγγελματική ικανοποίηση και την ικανοποίηση των ασθενών. Το αποτέλεσμα εκφράζεται με την μείωση του χρόνου νοσηλείας και ταχύτερη ανάρρωση που επί της ουσίας οδηγεί σε μείωση του κόστους. Στη μελέτη σχετικά με την ποιότητα της παρεχόμενης φροντίδας στα Εξωτερικά Ιατρεία και την Μονάδα Τεχνητού Νεφρού (τα τμήματα του Γ.Ν.Α.Ν που λαμβάνουν μέρος στην διαδικασία πιστοποίησης ISO) έλαβαν μέρος 295 άτομα. Στα Ε.Ι. φαίνεται ότι το μέσο σκορ ικανοποίησης κυμαίνεται σε σχετικά υψηλά επίπεδα για την τριετία 2015-17 περίπου στο 39,5 με ανώτατο όριο το 50 ενώ για την Μ.Τ.Ν το μέσο σκόρ κυμαίνεται περίπου στο 43 το 2015 με σχετική μείωση το 2016.

Στην αναμονή από το κλείσιμο του ραντεβού έως την ημέρα επίσκεψης για τα Ε.Ι δηλώνει ικανοποιημένο το 65,6% των ασθενών. Στην ερώτηση που σχετίζεται με την συνολική ικανοποίηση και την πρόσβαση για τα Ε.Ι τα ποσοστά κυμαίνονται στο 81,9% και 91,9% αντίστοιχα. Ενώ για τις ίδιες ερωτήσεις στην Μ.Τ.Ν τα ποσοστά κυμαίνονται στο 95,5% και 93,6% αντίστοιχα. Τέλος όσον αφορά την συνολική εικόνα του τμήματος οι ασθενείς εμφανίζονται ικανοποιημένοι για τα Ε.Ι σε ποσοστό που κυμαίνεται στο 91,8% ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για την Μ.Τ.Ν είναι 30,8%.

Γενικότερα οι ασθενείς που επισκέπτονται τα Ε.Ι και την Μ.Τ.Ν του Γ.Ν. Αγ. Νικολάου φαίνεται να είναι ικανοποιημένοι από την παροχή των υπηρεσιών υγείας που έλαβαν κατά τα έτη 2015-2017. Οι παρεμβάσεις που προτείνονται είναι για τα Ε.Ι η μείωση του χρόνου αναμονής εξέτασης και η επιμέλεια των κοινόχρηστων χώρων. Για την Μ.Τ.Ν η παρέμβαση που προτείνεται αφορά την αλλαγή του χώρου που στεγάζεται το τμήμα. Οι χρόνιοι ασθενείς είναι ιδιαίτερα ευαίσθητοι σε θέματα που αφορούν την ασφάλεια στην θεραπεία τους. Στην παγκόσμια βιβλιογραφία αναφέρεται ότι οι μονάδες τεχνητού νεφρού βρίσκονται συνήθως στο ισόγειο με ανεξάρτητη είσοδο, ειδικές ράμπες πρόσβασης, απόσταση 70τμ. αν κλίνη, περιβάλλοντα χώρο και χώρο αναμονής έως και 30 ατόμων. Για τα Εξωτερικά Ιατρεία αναφέρεται μείωση του χρόνου εξέτασης που μπορεί να επιτευχθεί με τον διαχωρισμό τακτικών και έκτακτων εξωτερικών ιατρείων καθώς και με την εφαρμογή του ηλεκτρονικού φακέλου του ασθενή. Τα αποτελέσματα της μελέτης συγκλίνουν με εκείνα άλλων μελετών. 

Οι ασθενείς που επισκέφθηκαν τα Ε.Ι και την Μ.ΤΝ. του Γ.Ν. Αγ. Νικόλαου φαίνεται να είναι ικανοποιημένοι από την παρεχόμενες υπηρεσίες υγείας. Όμως επιτακτική εμφανίζεται η ανάγκη αλλαγών στο χώρο του νοσοκομείου, όπως η δημιουργία Τ.Ε.Π και η μεταστέγαση της Μ.Τ.Ν. Η ικανοποίηση του ασθενή από την παρεχομένη φροντίδα υγείας αποτελεί έγκυρο δείκτη μέτρησης της ποιότητα και έχει επίδραση στην βελτίωση της λειτουργίας των υπηρεσιών υγείας.  Τα νοσοκομεία μπορούν να προσφέρουν ποιοτικές υπηρεσίες διατηρώντας την συνάρτηση κόστος/όφελος με αφετηρία και τελικό προορισμό τον ασθενή εφαρμόζοντας στρατηγικές για την θεραπευτική αντιμετώπιση και καλύτερη ποιότητα ζωής.

Την εκδήλωση, ιδιαίτερα εξειδικευμένη, παρακολούθησαν κυρίως στελέχη του νοσοκομείου, από τη διοικήτρια και το προσωπικό ως γιατρούς και νοσηλευτικό προσωπικό. Τέλος από το προσωπικό δόθηκε στον διάδρομο έξω από την αίθουσα εκδηλώσεων εάν κέρασμα σε όσους παρακολούθησαν.

Επικοινωνία, Ασφάλεια, Ποιότητα και Αποτελεσματικότητα στις Υπηρεσίες Υγείας
οι εισηγήτριες

Ευχαριστίες:

Η Διεύθυνση Νοσηλευτικής Υπηρεσίας  του Γεν. Νοσοκομείου Αγ. Νικολάου, αισθάνεται την ανάγκη να ευχαριστήσει από καρδιάς όλους όσοι  τίμησαν με την παρουσία τους την εκδήλωση που πραγματοποίησε στις 24 Μαΐου, στο Νοσοκομείο Αγίου Νικολάου, αφιερωμένη στην Παγκόσμια ημέρα των Νοσηλευτών/τριών,

Επίσης ένα μεγάλο ευχαριστώ:

  • στις ομιλήτριες για την συμμετοχή τους και τις αξιόλογες παρουσιάσεις  τους
  • στην Δ/νση του ΔΙΕΚ Νοσηλευτικής του ΓΝΑΝ για την άριστη συνεργασία και την σημαντική βοήθεια των μαθητριών του και αυριανών συναδέλφων στην διοργάνωση της εκδήλωσης
  • στην οργανωτικά υπεύθυνη της εκδήλωσης κ. Λαμπράκη Μαρίζα για την άψογη παρουσίαση και την πολύτιμη βοήθειά της σε όλα τα στάδια  υλοποίησής της
  • τους αγαπητούς συναδέλφους της Υποδιεύθυνσης της Νοσηλευτικής Υπηρεσίας για την στήριξη και την συνεισφορά τους
  • το τμήμα Πληροφορικής του Νοσοκομείου μας για την βοήθεια και την υποστήριξή τους
  • το τμήμα Εστίασης που στέκεται  πάντα αρωγός στο στήσιμο του μπουφέ σε όλες τις εκδηλώσεις μας
  • την Διοίκηση του Νοσοκομείου για την σταθερή στήριξή της σε κάθε παρόμοια προσπάθεια, και τέλος

τις εγκάρδιες ευχαριστίες μας στους τους χορηγούς μας:

  • το Κυλικείο-Μίνι Μάρκετ εντός του Νοσοκομείου Αγ. Νικολάου υπό την Δ/νση του κ. Αβράμπου Γ. και την πρωτοβουλία   κ. Βάρδα Γ. για τα υπέροχα γλυκίσματα από τον «Γυναικείο Συνεταιρισμό Κριτσάς»
  • το Ανθοπωλείο «Athina’s Creation’s», Νεάπολη, της κ. Μιχαλομιχελάκη Αθηνάς, για την υπέροχη κατασκευή
  • το Αρτοποιείο «Μιραμπέλλο»,  Παντερμαράκης-Κάββαλος, Νεάπολη, για τα νόστιμα γλυκίσματα
  • τις αγαπητές μας  συναδέλφους για τα γλυκίσματα που προσέφεραν
  • τον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο για την φιλοξενία του σχετικά με  στην εκδήλωσή μας

Print Friendly, PDF & Email

Από giorgos