Ευαγελία Σχοιναράκη-ΗλιάκηΟι βουλευτές Ευαγγελία Σχοιναράκη-Ηλιάκη, Μανόλης Στρατάκης, Μανόλης Φραγκιαδουλάκης, Στέλιος Ματζαπετάκης, Βασίλης Κεγκέρογλου και Μανόλης Όθωνας έστειλαν την παρακάτω επιστολή στον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας Μανώλη Κεφαλογιάννη για το λιμάνι στη νότια Κρήτη.
 
«Κύριε υπουργέ
 
Οι αλλεπάλληλες συζητήσεις χετικά με την δημιουργία και εκμετάλλευση εμπορικού λιμένα στο Τυμπάκι προσέφεραν έως τώρα πενιχρά αποτελέσματα (υπογραφή γενικού και αόριστου μνημονίου συνεργασίας με την Δημοκρατία της Κορέας για ένα έργο που ούτε στα χαρτιά δεν υπάρχει, ελλιπής ενημέρωση της κοινής γνώμης .λπ.). Βασικό αίτιο της αναποτελεσματικότητας των κινήσεων που έχουν γίνει έως τώρα είναι η μη τεκμηρίωση ορθολογικής ακολουθίας δράσεων. Αν θεωρηθεί δεδομένο το ενδιαφέρον επενδυτών, η επωφελής για την εθνική οικονομία υλοποίηση ενός τόσο σημαντικού έργου, απαιτεί προσεκτική χάραξη και τήρηση συγκεκριμένης διαδρομής χωρίς παρεκκλίσεις.
 
Η διαδρομή αυτή πρέπει να περιλαμβάνει τα ακόλουθα στάδια:
  • Διαυγή περιγραφή συγκεκριμένων στόχων (ποσοτικοποίηση μεγεθών και ποιοτκή αξιολόγηση αυτών).
  • Ολοκλήρωση προδιαγραφών για την σύνταξη μελέτης σκοπιμότητας του έργου από εξειδικευμένο γραφείο μελετών. Η Μελέτη Σκοπιμότητας θα βοηθούσε στην ανάδειξη τεκμηριωμένων όρων διαπραγμάτευσης, θα στόχευε στην διεκδίκηση περισσότερων προνομίων και θα οριοθετούσε ορθολογιστικά τις επόμενες κινήσεις.
Στα πλαίσια της Μελέτης Σκοπιμότητας πρέπει, μεταξύ άλλων, να εξεταστούν και αναλυθούν πλήρως:
  • Δύο τουλάχιστον εναλλακτικές λύσεις.
  • Οι περιβαλλοντολογικές, κοινωνικές και οικονομικές επιπτώσεις στην ευρύτερη περιοχή.
  • Οι απαιτήσεις προς τους επίδοξους επενδυτές, προς όφελος της Ελληνικής πλευράς.
  • Η δυνατότητα παράλληλων χρήσεων του λιμένα σύμφωνα με τις προδιαγραφές ενός διεθνούς λιμανιού, που θα ενισχύσουν την τουριστική, αγροτική και γενικότερη ανάπτυξη της περιοχής.
Με βάση τα συμπεράσματα της μελέτης σκοπιμότητας, στη συνέχεια, προσδιορίζοναι τεκμηριωμένοι όροι διαπραγμάτευσης οι οποίοι ενδυναμώνουν τη διεκδίκηση ικανών προνομίων από τους επενδυτές. Παράλληλα ξεκινά ενημέρωση της κοινής γνώμης και ιδιαίτερα της τοπικής κοινωνίας αναφορικά με το σύνολο των επιπτώσεων, θετικών και αρνητικών (περιβαλλοντικών, κοινωνικών και οικονομικών στην ευρύτερη περιοχή του έργου).
 
Εφόσον η τοπική κοινωνία συμφωνήσει επί του συνόλου των παραμέτρων του έργου, προχωρούμε σε διεθνή διαγωνισμό για την σύνταξη των αναγκαίων μελετών και την υλοποίηση του ργου με συγχρηματοδότηση.
 
Κύριε Υπουργέ
 
Εμείς πιστεύουμε ότι θέλετε να βοηθήσετε τον τόπο από τη θέση ευθύνης που έχετε, όμως εάν επιμένετε, χωρίς σχέδιο και μελέτες στην έκφραση γνώμης από τους πολίτες και τους εκπροσώπους τους, εκτιμούμε ότι μόνο στόχο έχετε να χρεώσετε στους φορείς και στην τοπική κοινωνία τη μη υλοποίηση του σημαντικού αυτού έργου.
 
Εννοείται ότι από την πλευρά μας θα συνεισφέρουμε με λες μας τις δυνάμεις στην υλοποίηση ενός τόσο σημαντικού έργου όπως είναι το λιμάνι στο Νότο των νομών μας, αφού όπως γνωρίζετε υποστηρίξαμε δυναμικά την ένταξή του ως Διεθνές Λιμάνι, στο χωροταξικό σχέδιο Κρήτης το Νοέμβρη του 2002.
 
Όμως θα κρίνουμε με ιδιαίτερη αυστηρότητα οποιαδήποτε παρεκτροπή από την ορθολογική διαδικασία, η οποία θα μείωνε τις πιθανότητες επιτυχίας της προσπάθειας αυτής.»

Print Friendly, PDF & Email

Από manos