Πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή (31η Μαρτίου) στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου Δήμου Αγίου Νικολάου, ευρεία σύσκεψη των Μηχανικών του Νομού Λασιθίου, μετά από πρωτοβουλία και τηλεφωνικές προσκλήσις της Νομαρχιακής Επιτροπής Λασιθίου του ΤΕΕ-ΤΑΚ. Στη σύσκεψη συμμετείχαν συνολικά 122 συνάδελφοι διαφόρων ειδικοτήτων από όλες τις πόλεις του Νομού καθώς και οι Δήμαρχοι Αγίου Νικολάου, Ιεράπετρας, Ιτάνου και Οροπεδίου Λασιθίου, καθώς και αντιπροσωπεία από τη νεοσύστατη Κοινόητα Βραχασίου. Μετά από διαλογική συζήτηση αποφασίστηκαν τα εξής παρακάτω και εκδόθηκε το παρόν σχέδιο Ψηφίσματος:

1) Οι Μηχανικοί του Λασιθίου, ακολουθώντας το παράδειγμα της συνδικαλιστικής παράταξης της Α.Μ.Α.Κ., αποφάσισαν ότι είναι καιρός να τοποθτηθούν επί παντός επιστητού θέματος που άπτεται τεχνικής άποψης, όχι μόνον στα όρια του Λασιθίου αλλά συνολικά σε επίπεδο Ανατολικής Κρήτης.
2) Αρχής γενομένης από το κρίσιμο θέμα του Β.Ο.Α.Κ. απαιτούμε από το Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. την άμεση σύνταξη μελετών και την επικαιροποίηση των παλαιότερων προκειμένου ο ΒΟΑΚ να αναβαθμιστεί σε αυτοκινητόδρομο, με δύο λωρίδες κυκλοφορίας (όπως έγινε στην περιοχή του ΚΤΕΟ Ηρακλείου) αλλά με διπλό ενδιάμεσο διάζωμα και όχι μονό για μεγαλύτερη ασφάλεια, δεδομένων των στατιστικών της τροχαίας ότι στο Λασίθι παρατηρείται μεγαλύερος αριθμός τροχαίων ατυχημάτων απΆ ότι στο Ηράκλειο. Παράλληλα στο ίδιο θέμα αποφασίστηκε δεδομένου ότι στο Ηράκλειο κατασκευάζονται δύο κάθετοι άξονες να ζητηθούν κατΆ αναλογία δύο κάθετοι άξονες και για το Λασίθι: Ο άξονας Παχιάς ¶μμου – Ιεράπετρας με βελτίωση της υφιστμενης οδού και ο κάθετος άξονας Νεάπολη – Οροπέδιο Λασιθίου – Ιεράπετρας. Ειδικά για τον τελευταίο θεωρούμε ότι θα αποτελέσει το βασικό κίνητρο ανάπτυξης της περιοχής του Οροπεδίου Λασιθίου, που σήμερα αποτελεί υποβαθμισμένη περιοχή.
3) Στο θέμα των αεροδρομίων, θεωρούμε ότι ήδη υπάρχει κορεσμός στην περιοχή, που θα γίνει ακόμα μεγαλύτερος με το αναγγελθέν νέο πολιτικό αεροδρόμιο στο Καστέλλι Πεδιάδος. Όντως το αεροδρόμιο Ηρακλείου θα πρέπει να μετακινηθεί στην κατά τη γενικά αποδεκτή περιοχή της Μεσσαράς (Τυμπάκι) απΆ όπου οι επιβάτες μπορούν α μεταβαίνουν στο Ηράκλειο είτε μέσω του κάθετου άξονα ή με την εγκατάσταση τρένου υψηλών ταχυτήτων. Μέρος δε της κίνησης του Α/Δ Ηρακλείου θα απορροφηθεί από τα Α/Δ Σητείας (για τους τουρίστες της περιοχής του Τοπλού) και το νέο Α/Δ Ιεράπετρας (για τους τουρίστες Ελούντας, Αγίου Νκολάου και Ιεράπετρας). Ειδικά για το τελευταίο πιστεύουμε ότι θα αποτελέσει ένα καλό πεδίο εφαρμογής των νέων μέτρων των Σ.Δ.Ι.Τ. όπως πρόσφατα θεσμοθετήθηκαν από την παρούσα κυβέρνηση. Παράλληλα με τον τρόπο αυτό θα αποφευχθεί η περιβαλλοντική αρνητική συνέπεια του Α/Δ του Καστελλίου πάνω στο ενδημικό οικοσύστημα των σαλιγκαριών Aspersa aspersa ελίκων, σύμφωνα με ανακοίνωση του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας Κρήτης.
4) Στον τομέα υδραυλικών έργων, θεωρούμε ότι θα πρέπει οπωσδήποτε να κατασκευαστεί το φράγμα στην περιοχή Τσιμπιστή του οροπεδίου Καθαρού, το οποί θα αποτελέσει ένα τρόπο τινά πρόφραγμα για το μεγάλο φράγμα του Αποσελέμη. Με την κατασκευή του φράγματος αυτού αφενός θα εξασφαλιστούν ποσότητες ύδατος για την περιοχή μας ενώ λόγω της παρουσίας μεγάλων υψομετρικών διαφορών που υπάρχουν στην περιοχή θα είναι ωφέλιμο να στηθε ένα μικρό υδροηλεκτρικό, η απορροή του οποίου θα πηγαίνει στη συνέχεια στο φράγμα Αποσελέμη. Το όφελος θα είναι πολλαπλό για την ευρύτερη περιοχή για περιβαλλοντικούς, οικονομικούς και ενεργειακούς λόγους για τους οποίους ήδη έχουμε ζητήσει να συσταθεί Ομάδα Εργασίας που θα τους εξετάσει σε βάθος.
5) Στον τομέα μεταφορών και επικοινωνιών, πιστεύουμε ότι η χωροθέτηση του εμπορευματικού σταθμού μεταφόρτωσης στο Τυμπάκι είναι λάθος δεδομένου ότι το Τυμπάκι έχει ευνοηθεί από την παρουσία του μεγάλου στρατιωτικού Α/Δ που μπορεί να χρησιμοποιηθεί και σα πολιτικό για το νομό Ηρακλείου. Πιστεύουμε ότι η εν λόγω επένδυση θα πρέπει να γίνει στην περιοχή της Ιεράπετρας και για λόγους αντισταθμιστικών οφελών στο Τυμπάκι να πραγματοποιηθεί εγκατάσταση γηπέδου γκολφ που ταιριάζει με τη γεωμορφολογία της περιοχής (παρουσία θινών αλλά και σημείων λοιπού τουριστικού ενδιαφέροντος, αρχαιολογικοί χώροι).
6) Τέλος στον τομέα της ενέργειας θεωρούμε ότι οι συνεχείς επαυξήσεις ισχύος των υφισταμένων μονάδων ηλεκτροπαραγωγής αποτελεί ατέρμονα διαδικασία. Πιστεύουμε σαν τεχνικό επιμελητήριο ότι μάλλον έχει φτάσει η χρονική συγκυρία της μελέτης ενός μικρού πυρηνικού εργοστασίου που θα καλύψει τις ανάγκες του νησιού μας και το οποίο θεωρούμε ότι το καλύτερο σημείο χωροθέτησης του είναι στο μέσο περίπου του νησιού (όρια Ηρακλείου-Ρεθύμνου) όπου τοποθετείται χωρικά ο τεκτονικός άξονας περστροφής της Κρήτης. Και για το εν λόγω έργο προτείνουμε επίσης τη σύσταση αντίστοιχης ομάδας εργασίας.

Το παρόν ψήφισμα, συντάχθηκε, αναγνώστηκε και εγκρίθηκε ομόφωνα από τους παριστά-μενους και προτάθηκε να κοινοποιηθεί με ευθύνη της Ν.Ε. Λασιθίου του ΤΕΕ-ΤΑΚ στην Αντιπροσωπεία του Τμήματος, η οποία θα το συζητήσει σε έκτακτη συνεδρίασή της προκειμένου να προχωρήσει στην υιοθέτησή του και στη συνέχεια την αποστολή του, στους αποδέκτες που αναφέρονται στον παρακάτω πίνακα.

Οι παριστάμενοι στη σύσκεψη Μηχανικοί του Λασιθίου (ακολουθούν στο πρωτότυπο οι 122 υπογραφές των συναδέλφων)

ΠΙΝΑΚΑΣ ΑΠΟΔΕΚΤΩΝ
1) Υπουργός ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε.
2) Γ.Γ. Περιφέρειας Κρήτης
3) Βουλευτές Λασιθίου-Ηρακλείου
4) Νομάρχες Λασιθίου-Ηρακλείου
5) Τ.Ε.Δ.Κ. Λασιθίου-Ηρακλείου
6) Δνσεις Ανάπτυξης, Τεχνικών Υπηρεσιών της Περιφέρειας Κρήτης, Ν.Α. Λασιθίου και Ν.Α. Ηρακλείου
7) Παρατάξεις Τμήματος Ανατολικής Κρήτης:

(Πρωταπριλιά ?) και του χρόνου

Print Friendly, PDF & Email

Από manos