Sharaf - ΚεφαλογιάννηςΟ Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας κ. Μανώλης Κεφαλογιάννης και ο Υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών κ. Μιχάλης Λιάππης, υπέγραψαν την Τρίτη (7/6) με τον Υπουργό Μεταφορών της Αιγύπτου Δρ. Essam A. Sharaf σημαντική συμφωνία για την Κρήτη, ενώ το μεσημέρι ο κ. Μανώλης Κεφαλογιάννης παρέθεσε επίσημο γεύμα στο Ναυτικό Όμιλο του Πειραιά.
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, η οποία πραγματοποιήθηκε σε πολύ καλό κλίμα, υζητήθηκαν θέματα ναυτιλιακών σχέσεων μεταξύ των δύο χωρών όσον αφορά στις θαλάσσιες μεταφορές και συγκοινωνίες, το εμπόριο, τον τουρισμό, την ανάπτυξη επενδύσεων και τη ναυτική εκπαίδευση.

Για την περαιτέρω ανάπτυξη και συνεργασία μεταξύ των δύο ωρών και στο πλαίσιο της σε ισχύ Ναυτιλιακής Συμφωνίας Ελλάδος – Αιγύπτου υπεγράφη μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ άλλων θεμάτων και για:
 
  • Τη θαλάσσια σύνδεση Ελλάδος – Αιγύπτου (μέσω Κρήτης) με επιβατικό οχηματαγωγό (RO-RO). Θα διευκολυνθεί η θαλάσσια δρομολογιακή σύνδεση Ελλάδος-Αιγύπτου μέσω Κρήτης, η οποία θα συμβάλει στην περαιτέρω ανάπτυξη της οικονομικής και εμπορικής συνεργασίας των δυο κρατών.
  • Την συνεργασία του Οργανισμό Λιμένα Ηρακλείου με Αιγυπτιακά λιμάνια καθώς και η κατασκευή λιμενικού τερματικού σταθμού στη Νότια Κρήτη εξαιτίας της εγγύτητας με τους Αιγυπτιακούς λιμένες.
  •  
  • Την ευρωμεσογειακή συνεργασία σε θέματα λιμένων. Η νίσχυση της συνεργασίας της Ελλάδος με τις χώρες της Ανατολικής Μεσογείου μέσω διμερών συμφωνιών στον τομέα των λιμένων αποκτά ιδιαίτερη σημασία αυτή την περίοδο η οποία θεωρείται εξαιρετικά κρίσιμη για την αναπτυξιακή πορεία των μεγάλων λιμένων της χώρας.
  • Την κρουαζιέρα. Τα υπό ελληνική, όσο και τα υπό αιγυπτιακή ή τρίτης χώρας σημαία κρουαζιερόπλοια, μπορούν να συμπεριλάβουν στα δρομολόγιά τους λιμένες ηπειρωτικούς (Πειραιάς Κυλλήνη) και νησιωτικούς (Ηράκλειο, Σαντορίνη καλπ) των δύο χωρών, ως ενδιμεσους λιμένες προσέγγισης ή ακόμα και ως αφετήριους ή καταληκτικούς λιμένες για τις κρουαζιέρες που πραγματοποιούν. (Διευκρινίζεται ωστόσο, ότι τα υπό ξένη σημαία Κ/Ζ δεν μπορούν, βάσει της υφιστάμενης νομοθεσίας, να χρησιμοποιούν λιμένες της Ελλάδος ως αφετήριους και κταληκτικούς λιμένες, δηλ. αρχικής επιβίβασης και τελικής αποβίβασης των επιβατών).
  • Την Ανάπτυξη των Διευρωπαϊκών Δικτύων Θαλάσσιων Μεταφορών σε συνδυασμό με το πανευρωπαϊκό δίκτυο και τα υπάρχοντα οδικά και σιδηροδρομικά δίκτυα των δύο χωρών.
  • Τη διευκόλυνση μεταφοράς προσώπων και αγαθών από και προς τους λιμένες των δύο χωρών με ενθάρρυνση της ιδιωτικής πρωτοβουλίας.
  • Την Ανάπτυξη των συνδυασμένων μεταφορών.
  • Τη μεταφορά αιγυπτιακού φυσικού αερίου με ελληνόκτητα πλοία. Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών και τα μέλη της έχουν ενημερωθεί για τις υφιστάμενες δυνατότητες και το ενδιαφέρον της αιγυπτιακής πλευράς.
Print Friendly, PDF & Email

Από manos