Όχι στη μίζα στον τουρισμό λέει ο εμπορικός σύλλογος Χερσονήσου
το Δ.Σ. του Εμπορικού Συλλόγου Χερσονήσου στη συνέντευξη τύπου

Αντιδρά ο Εμπορικός Σύλλογος Χερσονήσου στο για δεκαετίες καρκίνωμα της μίζας στο τουρισμό, δηλ. κατευθυνόμενο τουρισμό, χειραγώγηση του τουρίστα πελάτη, από ξεναγούς και ξενοδοχεία.

Σε συνέντευξη που παραχωρήθηκε στα μέσα ενημέρωσης το πρωί της Δευτέρας (19/3), τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου αναφέρθηκαν στη διαχρονική αυτή μάστιγα των τουριστικών περιοχών, καθώς και σε άλλα προβλήματα που απασχολούν τον μεγαλύτερο τουριστικό δήμο της Κρήτης.

Μάλιστα η αφίσα κατά της μίζας, που βλέπετε παρακάτω έχει πολλά χρόνια ιστορία, μιας και οι αντιδράσεις έχουν ξεκινήσει από παλαιότερα ΔΣ, αλλά δυστυχώς το καρκίνωμα συνεχίζει να ζει και να βασιλεύει όπου υπάρχει τουρισμός και όχι μόνο στη Χερσόνησο …… Και δεν είναι εύκολο να ξεριζωθεί !!

Όπως ανέφεραν τα μέλη του ΔΣ του Εμπορικού Συλλόγου Χερσονήσου:

Το Δ.Σ. του Εμπορικού Συλλόγου Χερσονήσου αποφάσισε να παραθέσει αυτήν την συνέντευξη τύπου ώστε να εκφράσει την θέση του για πλειάδα θεμάτων που απασχολούν σήμερα τον εμπορικό κόσμο της περιοχής μας καθώς κι να τα δημοσιοποιήσει με στόχο να απαντηθούν αμεσότερα διάφορα διαχρονικά προβλήματα που απασχολούν την αγορά του Δήμου μας.

 Οφείλουμε να σας γνωστοποιήσουμε ότι  ο κλάδος του εμπορίου στον πλέον τουριστικό δήμο της χώρας μας αριθμεί περίπου 2000 μικρομεσαίες επιχειρήσεις  ,στην πλειοψηφία τους μικρομεσαίες οικογενειακές επιχειρήσεις που μοχθούν ώντας συχνά πρεσβευτές του τουρισμού της χώρας ,σε ένα δύσκολο οικονομικό και επιχειρηματικό περιβάλλον.

  Το παρόν συμβούλιο του εμπορικού συλλόγου μπορεί να μετράει λίγους μήνες ύστερα από την διεύρυνση του συλλόγου σε όλη την ακτίνα και όλες τις δημοτικές ενότητες του Δήμου Χερσονήσου (Καρτερός,Κοκκίνη Χάνι ,Επισκοπή ,Γούρνες,Γούβες,Ανάληψη ,Λ.Χερσονήσου ,Σταλίδα ,Μοχός ,Μάλια κι όλες οι κοινοτικές ενότητες του Δήμου)όμως τα περισσότερα από τα μέλη του Δ.Σ. μετρούν 2η ή και 3η θητεία.
  Τα προβλήματα είναι πολλά και διαχρονικά .Πολλές φορές απέναντι στην γραφειοκρατία ή και την απουσία του κράτους νιώσαμε σαν κατάδικοι του Αλκατράζ που προσπαθούν να αποδράσουν με ένα κουτάλι .

 Θα έχουμε ελπίζω την ευκαιρία να αναφερθούμε στα περισσότερα εξ αυτών ,όμως σήμερα θα θίξουμε αρχικά εκείνα που μας οδήγήσαν να καλέσουμε την Σ/Τ.

Α) Ο κατευθυνόμενος τουρισμός ,η χειραγώγηση του πελάτη αποτελεί ίσως το διαχρονικότερο πρόβλημα της τουριστικής αγοράς . Αλεξιπτωτιστές ξεναγοί που παίρνουν ποσοστά από επιχειρήσεις για να στείλουν τους πελάτες , «μαύρη διαφήμιση» ,άγρα πελατών είναι ένα πρόβλημα που δεν έχει λυθεί για παραπάνω από 30 χρόνια.
 Η αφίσσα που βλέπέτε είχε δημιουργηθεί από τον Εμπ.Σύλλογο Χερσονήσου στα τέλη της δεκαετίας του 80 είναι ακόμη και σήμερα επίκαιρη .

Τους τελευταίους μήνες μάλιστα έχουμε δεχτεί καταγγελίες  μελών μας ,οι οποίες αναφέρουν την παρουσία παραμάγαζων εντός ξενοδοχείων ,παραμάγαζων χωρίς αφμ και ταμειακή μηχανή που λειτουργούν εντός ξεν/χειων, εν είδει παζαριών ,λαϊκής αγοράς .

Πρόκειται για κραυγαλέες περιπτώσεις ανομίας ,που προσβάλουν όλο το τουριστικό προϊόν της χώρας ,πόσο μάλλον του εμπόρους κι τις αρμόδιες αρχές …….

 Φυσικά δεν πρέπει να ξεχάσουμε την παρουσία παραεμπορίου και στους δρόμους της πόλης μας ,με το φαινόμενο των Ρομά που συχνά  μάλιστα κλέβουν τους επισκέπτες ,με παιδάκια ακόμη και 3-4 ετών να βρίσκονται τις μικρές ώρες στους δρόμους  ,σκλαβάκια της εποχής μας ,ουσιαστικά ,να είναι κυρίαρχο.

Β)Εφόσον τελικά ευοδωθούν τα σενάρια που ακούγονται εσχάτως για τον χειμερινό τουρισμό ,ένα όνειρο δεκαετιών για τους εμπόρους  κι τα οποία υποδεχόμαστε περιχαρείς ,οφείλουμε να μην επαναλάβουμε  τα λάθη του παρελθόντος. Θέλουμε τον χειμερινό τουρισμό ,όμως αυτό που συνέβη ουσιαστικά φέτος είναι κατευθυνόμενος χειμερινός τουρισμός με περιορισμένες επιχειρήσεις να ωφελούνται .Ας το δεχτούμε αφού ο αριθμός των επισκεπτών ήταν σχετικά μικρός .Αν ευοδωθούν τα σενάρια όμως που αναφέρουν υπερτριπλασιασμό των αφίξεων από το συγκεκριμένο γραφείο ,με στόχο τις 500 χιλ αφίξεις ,όπως ανέφερε πρόσφατα η αντιπρόεδρος του ΕΟΤ ,τότε θα πρέπει να κινηθούμε πιο οργανωμένα ,ώστε το τουριστικό προϊόν να διαχυθεί σε μεγαλύτερες κλίμακες.

εμπορικός σύλλογος Χερσονήσου
η αφίσα κατά της μίζας από παλιά, σε τέσσερις γλώσσες

Θα πρέπει να κινηθούμε με ένα μάστερ πλάν που θα προκύψει ύστερα από συνεργασία όλων των φορέων που θα αναφέρει ποιοι είναι οι βραχυπρόθεσμοι και μακροπρόθεσμοι στόχοι ,πως θα επιτευχθούν αυτοί ,ποιες οι υποχρεώσεις και τα οφέλη κάθε κλάδου.

Θα πρέπει η πολιτεία να δώσει τα φορολογικά και ασφαλιστικά κίνητρα που θα ωθήσουν το χειμερινό τουριστικό προιόν  τόσο προς τις επιχειρήσεις όσο και προς τους εργαζομένους ,αλλά ακόμη και στις αεροπορικές εταιρίες, πριμοδοτόντας εισιτήρια ,δίνοντας διάφορα ακόμη κίνητρα ώστε να κερδίσουμε όχι μόνο στις αφίξεις αλλά κυρίως στην μέση κατά κεφαλή δαπάνη που είναι ο σημαντικότερος δείκτης για το τουρ. προϊόν.

Προτάσεις υπάρχουν ,κυρίαρχη αυτών ώστε να επιτύχουμε καλύτερη ποιότητα ,είναι η ανάδειξη και προβολή της βαριάς πολιτιστικής μας κληρονομιάς .

Στην Χερσόνησο υπάρχουν π.χ αρχαίο θέατρο ,υδραγωγείο ,μινωικό και ρωμαϊκό λιμάνι ,ναοί ,μνημεία όπως το Σαρακηνό που είναι αφημένα στην μοίρα τους είτε λόγω της γραφειοκρατίας και της αναβλητικότητας των αρχών ,είτε από έλλειψη βούλησης για την ανάδειξη τους.

Φυσικά το έλλειμμα υποδομών που υπάρχει σε όλη την Κρήτη ,υπάρχει  στην ανάλογη κλίμακα  και στον Δήμο μας.Δεν γίνετε να μην υπάρχει φωτισμός στο Σαραντάρι κι τον Ανισσαρά ,δεν γίνετε τα σκουπίδια να ξεχειλίζουν στους κάδους κι εμείς να απαιτούμε καλύτερη ποιότητα τουρισμού .

Απαντήσεις λοιπόν άμεσα ,τόσο για τις υποδομές στην Κρήτη που παράγει το 30%  του τουριστικού προϊόντος της χώρας ,όσο κι για τις υποδομές κι τα υπόλοιπα προβλήματα καθημερινότητας που αντιμετωπίζει ο δήμος του 11% της χώρας κι οποίος θα πρέπει να αποτελεί πρότυπο σε θέματα πολιτισμού ,περιβάλλοντος ,χωροταξίας και ασφάλειας .

 Κατανοούμε το γεγονός ότι είμαστε ένας παραγωγικότατος δήμος κι οι φοροεισπρακτικές αρχές είναι μόνιμα στην περιοχή μας ,αλλά οφείλει το κεντρικό κράτος να προστατέψει αυτόν τον δήμο ,ωθώντας τον να βελτιώσει τις αδυναμίες του ,βοηθώντας τον να παράγει περισσότερο .

Γ) Τεράστια πληγή για τον εμπορικό κλάδο και για όλη την Χερσόνησο αποτελεί ο κεντρικός δρόμος ,η λεωφόρος Ελ.Βενιζέλου. Σε συναντήσεις με φορείς έχουμε καταθέσει τις προτάσεις μας .Μεταξύ άλλων η στάθμευση τουρ.λεωφορείων σε συγκεκριμένα σημεία ,ώστε να μην αναγκάζονται να σταθμεύουν στην πόρτα κάθε ξεν/χειου.

Ο εφοδιασμός όλων των καταστημάτων (εμπορικά ,υγειον.ενδ)και ξενοδοχείων συγκεκριμένες ώρες ,η κατάργηση μιας στάσης του ΚΤΕΛ από κάθε ρεύμα αφού υπάρχουν 6 στάσεις  σε μια ακτίνα 3 -4 χλμ.Η δημιουργία δημοτικών πάρκινγκ που θα ελαφρύνουν το κυκλοφοριακό και θα βοηθήσουν τουρίστες από άλλες περιοχές να επισκεφθούν την περιοχή μας. Ανάλογες ενέργειες χρειάζονται τόσο στην Σταλίδα και τα Μάλια όσο και στις Γούβες.

 Όπως βλέπετε τα προβλήματα της περιοχής είναι πολλά κι θα μπορούσαμε να τα συζητάμε αρκετές ώρες .Όμως χρειάζονται λύσεις .Όχι άλλη «σκόνη κάτω από το χαλάκι» .
  Ο Δήμος μας αποτελεί μια ναυαρχίδα στον τουρισμό της Κρήτης και όλης της χώρας ,συνεισφέροντας ένα τεράστιο ποσό στο ελληνικό ΑΕΠ .Όμως το ποσοστό από το παραγόμενο προϊόν που αναλογεί στον εμπορικό κλάδο είναι ελάχιστο .
 Θέλουμε να καλέσουμε όλους τους συναδέλφους του Δήμου ,να μας καταθέσουν τα προβλήματα τους ,να καταθέσουν τις προτάσεις τους ,να δηλώσουν την συμμετοχή τους  στην επικείμενη ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ του εμπορικού συλλόγου Δήμου Χερσονήσου που θα πραγματοποιηθεί την επόμενη Δευτέρα 26/3 στο δημοτικό κατάστημα Χερσονήσου .
 Αποτελούμε ένα δυναμικό ,παραγωγικό  κλάδο ,που τα τελευταία χρόνια έχει καταντήσει να ζει για να δουλεύει και να πληρώνει .Ας καταλάβουν οι συνάδελφοι ότι μόνο με την συμμετοχή τους ,μόνο όλοι μαζί μπορούμε να έχουμε δύναμη .Πρόκειται για 2000 οικογένειες που  παλεύουν έχοντας ουσιαστικά το κράτος ,όχι αρωγό ,αλλά τροχοπέδη για την ανάπτυξη .Ελάτε κοντά μας συνάδελφοι έμποροι να διεκδικήσουμε το καλύτερο για όλους μας.

 

Print Friendly, PDF & Email

Από giorgos