Από τη σύσκεψη στη ΠεριφέρειαΈπρεπε να φτάσει ο κόμπος στο χτένι, να ταλαιπωρηθούν μερικές χιλιάδες οδηγοί και επιβάτες, μαζί και ο Περιφερειάρχης, να χάσουν αεροπλάν και πλοία, να υπάρξει απίστευτος εκνευρισμός, το απόγευμα της Καθαράς Δευτέρας για να κατανοήσουν οι ιθύνοντες τι τους λέγαμε από την πρώτη μέρα που εξέτρεψαν τη κίνηση από το νέο εθνικό στη παραλία των Γουρνών;

Τόσο πλέον έχει εκλείψει ο κοινός νους σε όλους όσους χιρίζονται τέτοια θέματα, που αβίαστα, με μια απόφαση, εκτρέπουν το ένα ρεύμα κυκλοφορίας σε έναν στενό δρόμο διπλής κατεύθυνσης χωρίς καμία αστυνόμευση;

Από τη πρώτη μέρα που έγινε αυτή η εκτροπή, είχαμε εκφράσει σοβαρές ενστάσεις για τον τρόπο με τον οποίο έγινε. Μάλστα είχαμε εκφράσει τους φόβους αυτούς σε τηλεφωνική επικοινωνία, με το υψηλόβαθμο στέλεχος της ΕΔΥΕ ΒΟΑΚ κ. Αγαπάκη, ο οποίος μας είχε πει ότι θα φροντίσει για την αστυνόμευση αυτού του τμήματος και τη ρύθμιση της κυκλοφορίας.

Τίποτα από όλα αυτά δεν έγινε. Απλά όλο το απίστευτο σκηνικό της Καθαράς Δευτέρας, ξεχείλισε το ποτήρι. Έτσι, την Τετάρτη (16/3) έγινε σύσκεψη στη Περιφέρεια Κρήτης, υπό την προεδρία του Γενικού Γραμματέας, όπου κατ’ αρχήν αποφασίστηκε, για να μην ξαναζήσουμε τέτοιες απείρου κάλλους σκηνές, να μονοδρομηθεί προς το Ηράλειο το υπάρχον ένα ρεύμα του νέου δρόμου για την επιστροφή από την Ανατολική Κρήτη, το κρίσιμο τριήμερο 25, 26 και 27 Μαρτίου.

Ακόμα, όπως είπε ο Γενικός Γραμματέας, στις 4 Απριλίου, δίδεται κανονικά το οδόστρωμα όπως το ξέρουμε στη νέα Εθνική Οδό, με προοπτική, μετά και τη πίεση προς τις κατασκευαστικές εταιρείες να παραδοθεί το έργο έως το τέλος Νοεμβρίου.

Αναλυτικά οι δηλώσεις του Γ.Γ έχουν ως εξής:

Γ.Γ: Πραγματοποιήθηκε σήμερα σύσκεψη για το ΒΟΑΚ, με τη συμμετοχή της ΕΥΔΕ ΒΟΑΚ, του Διοικητή της Τροχαίας και υπηρεσιακών παραγόντων.

Αποφασίστηκε οριστικά αυτό που είχαμε ήδη πει από την αρχή: Στις 4 Απριλίου, δίνεται ο δρόμος στην κυκλοφορία. Κατασκευάζεται το New Jersey και δίνεται το καινούργιο κομμάτι, μοιρασμένο περίπου στη μέση, στη κυκλοφορία.

Μέχρι τότε το κρίσιμο τριήμερο, ου θεωρούμε ότι είναι αυτό της 25ης Μαρτίου, η Τροχαία επεξεργάζεται το σενάριο που είχαμε πει, να γίνει μονοδρόμηση στη νέα Εθνική Οδό προς την είσοδο της πόλης. Η παλαιά θα παραμείνει διπλής κυκλοφορίας.

Ερ: Το έργο θα είναι έτοιμο τη συμφωνημένη ημερομηνία;

Απ: Το έργο θα παραδοθεί ολόκληρο, όπως είχε συμφωνηθεί, τέλος Νοεμβρίου του 2005. Μέχρι το τέλος Μαΐου μας είχαν πει ότι θα είναι έτοιμα το αποχετευτικό, η απορροή των ομβρίων και το New Jersey . Αυτά λοιπόν αντί να είναι έτοιμα τέλος Μαΐου θα είναι έτοιμα τέλος Μαρτίου ώστε να μπρέσουμε να δώσουμε το ένα κομμάτι σε κυκλοφορία διπλής κατεύθυνσης. Αυτό προσπαθούσαμε, αυτό είναι το ζητούμενο αυτή τη στιγμή.

Ερ: Είχατε σχεδιάσει να γίνει και μια αντίστοιχη μονοδρόμηση τη Καθαρή Δευτέρα;

Απ: Χθες είχα πει σε δηλώσεις μου ότι θα πρέπει Τροχαία να εξετάσει τη δυνατότητα, σε περίπτωση υπερβολικού φόρτου, να μονοδρομηθεί το τμήμα της νέας Εθνικής Οδού. Δηλαδή, όταν έχουμε μια έξοδο από το Ηράκλειο, αυτή γίνεται σε μεγάλο χρονικό διάστημα. Δεν φεύγουμε όλοι μαζί. Αντίθετα, η εμπειρία δείχνει ότι επιστρέφουμε όλοι μαζί. Όταν λοιπόν την Δευτέρα το απόγευμα επιστρέφαμε όλοι μαζί, γιατί να μη μονοδρομηθεί η νέα Εθνική Οδός προς το Ηράκλειο και να συνεχίζει η παλαιά Εθνική Οδός να είναι διπλής κατεύθυνσης; Αυτό όμως προϋποθέτει, όπως μου είπαν από την Τροχαία, ενημέρωση του κόσμου. Έτσι λοιπόν η ροχαία θα αρχίσει να ενημερώνει τους οδηγούς ότι την Κυριακή 27 Μαρτίου θα γίνεται η επιστροφή προς το Ηράκλειο από τη νέα Εθνική που θα είναι μονόδρομος. Μας ανακοίνωσε η Τροχαία ότι θα το εφαρμόσει. Αυτό βέβαια, όπως είπαμε, προϋποθέτει την ενημέρωση των οδηγών.

Ερ: Επατε στις δηλώσεις σας χθες ότι θα αναζητήσετε ευθύνες γι’ αυτό που συνέβη την Καθαρή Δευτέρα. Που εντοπίζετε τις ευθύνες;

Απ: Να σας πω ότι για πρώτη φορά, από τις 3 Μαρτίου και μετά, με βάση τα έγγραφα που έλαβα αλλά και τη σημερινή σύσκεψη, θεωρώ ότι κάτι έχει αλλάξει. Σε σχέση με το Φεβρουάριο, όταν έρχονταν οι εργολάβοι και έλεγαν ότι θεωρούσαν απίθανο να δοθεί τον Απρίλιο, σήμερα σε συνάντηση που είχαν με την ΕΥΔΕ ΒΟΑΚ υποσχέθηκαν ότι θα κάνουν ότι είναι ανθρωπίνως δυνατό να τελειώσει. Το είχα πει από την αρχή ότι σε ένα έργο δεν εμπλέκοντα μόνο οι εργολάβοι αλλά και εκείνοι που ελέγχουν και όσο στενότερος είναι ο έλεγχος τόσο πιο αποδοτικός είναι για όλους. Ετέθη εδώ την προηγούμενη φορά ένα ζήτημα, και μάλιστα το έθεσα εγώ, αν είναι οικονομικό το θέμα, και απάντησαν, ιδιαίτερα οι εργολάβοι, ότι δεν είναι οικονομικ αλλά πρακτικό. Αφού είναι πρακτικό θεωρώ ότι λύνεται. Έγινε λοιπόν προσπάθεια από το ΒΟΑΚ, για πρώτη φορά, να ολοκληρωθεί το έργο μέσα στο καινούργιο χρονοδιάγραμμα.

Μη ξεχνάτε ότι εμείς από τον Φεβρουάριο έχουμε φωνάξει, έχουμε στείλει έγγραφα αλλά αυτό βέβαια που ξεχείλισε το ποτήρι ήταν το προχθεσινό.

Ερ: Χθες είπατε ότι κακώς ξεκίνησε να γίνεται το έργο σε μήκος 7 χλμ ενώ θα μπορούσε να γίνεται τμηματικά και να παραδίδεται κάθε κομμάτι στην κυκλοφορία. Το έργο θα συνεχιστεί με το ίδιο σκεπτικό;

Απ: Αυτή τη στιγμή εκτελείται όλο το έργο μαζί. Λάθος κατά την άποψή μου. Έπρεπε να γίνει σταδιακά ώστε τα προβλήματα να εμφανίζονται σε ένα πολύ μικρότερο τμήμα του δρόμου. Από κει και πέρα, το έργο ας εκτελεστεί, όπως είναι να εκτελεστεί. Ολόκληρο πλέον, αφού έχει ξεκινήσει έτσι, έτσι και θα ολοκληρωθε. Και το Νοέμβριο θα ολοκληρωθεί με αυτόν τον τρόπο.

Print Friendly, PDF & Email

Από manos