Η Δ/νση Κοινωφελών Περιουσιών Αποκεντρωμένης Διοίκησης Κρήτης μετά και την Δ.Κ.Π.10150551ΕΞ2014/23-1-2014 εγκύκλιο του Υπουργείου Οικονομικών υπενθυμίζει στους :

  1. Διοικητές & Διαχειριστές Κοινωφελών Ιδρυμάτων & Κληροδοτημάτων
  2. Εκτελεστές Διαθηκών & Εκκαθαριστές Κληρονομιών υπέρ κοινωφελών σκοπών
  3. Κηδεμόνες Σχολαζουσών Κληρονομιών ότι,

με το Ν.4182/2013 «Κώδικας κοινωφελών περιουσιών, σχολαζουσών κληρονομιών και λοιπές διατάξεις» (ΦΕΚ 185/Α΄/10-09-2013), θεσμοθετήθηκε νέο νομοθετικό πλαίσιο για τη διαχείριση των κοινωφελών περιουσιών και σχολαζουσών κληρονομιών που υπάγονταν στον Α.Ν.2039/1939 (ΦΕΚ 455/ Α΄).

Οι διατάξεις της παραγράφου 8 του άρθρου 82 του Ν.4182/2013 αναφέρουν ότι καταργούνται με την έναρξη της ισχύος αυτού :α) ο α.ν. 2039/1939 (Α΄ 455), β) το ν.δ. 430/1970 (Α΄ 25), γ) ο ν. 455/1976 (Α΄ 277), δ) το β.δ. 18.9-20.10/1947 (Α΄ 223), ε) τα άρθρα 1865, 1866 εδάφιο δεύτερο και 1869 του Αστικού Κώδικα, στ) Κάθε γενική ή ειδική διάταξη, η οποία αφορά θέματα, που ρυθμίζονται από αυτόν ή αντίκεινται στις διατάξεις του.

Η ισχύς του νέου νόμου, σύμφωνα με το άρθρο 102, άρχισε 2 μήνες μετά τη δημοσίευσή του, ήτοι από 11.11.2013.

Ιδιαιτέρως επισημαίνουμε τις διατάξεις άρθρων 15 πρ.1 και 64 παρ.2 ν.4182/2013 σύμφωνα με τις οποίες οι διαχειριζόμενοι κοινωφελείς περιουσίες και οι κηδεμόνες σχολαζουσών κληρονομιών έχουν υποχρέωση μέχρι 10-2-2014 να αναγγείλουν την ύπαρξη των περιουσιών αυτών στην αρμόδια εκ του άρθρου 2 του ίδιου νόμου αρχή.

Περαιτέρω εντός έξι μηνών από την ως άνω αναγγελία υποχρεούνται στην προσκόμιση όλων των απαιτουμένων για την κατάρτιση των φακέλων στοιχείων.

Για την ενιαία και ομοιόμορφη εφαρμογή των ανωτέρω διατάξεων, παρακαλούμε τους υπόχρεους να συμπληρώσουν μέχρι 10-2-2014 το υπόδειγμα αναγγελίας το οποίο μπορεί να αναζητηθεί τόσο στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Οικονομικών:  www.minfin.gr/Αποφάσεις&Eγκύκλιοι/Υπ. Οικονομικών όσο και στην ιστοσελίδα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Κρήτης:

http://www.apdkritis.gov.gr/Υπηρεσίες/ΔιεύθυνσηΚοινωφελών Περιουσιών(Εθν.Κληροδοτημάτων/

και να το υποβάλουν στην Διεύθυνση Κοινωφελών Περιουσιών της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Κρήτης εγγράφως (αυτοπροσώπως ή ταχυδρομικώς) καθώς επίσης και ηλεκτρονικά στο e-mail της Διεύθυνσης Κοινωφελών Περιουσιών dek@apdkritis.gov.gr για τη διευκόλυνση της σχετικής επεξεργασίας.

Με επόμενη εγκύκλιο του Υπουργείου Οικονομικών θα καθοριστεί η διαδικασία υποβολής των λοιπών απαιτουμένων για τη συμπλήρωση των φακέλων στοιχείων, τα οποία πρέπει να μας υποβάλλουν οι υπόχρεοι εντός έξι μηνών από την λήξη της προηγούμενης προθεσμίας.

Print Friendly, PDF & Email

Από manos