Changing CitiesΘερμής υποδοχής έτυχε από την οργανωτική επιτροπή του Διεθνούς Συνεδρίου “Changing Cities: Spatial, morphological, formal & socioeconomic dimensions” η εισήγηση της Αγιονικολιώτισσας Μαριλένας Μπιλανάκης, με τίτλο «Η εφαρμογή του city branding στο Δήμο Αγίου Νικολάου Κρήτης».

Το  συνέδριο που θα πραγματοποιηθεί στη Σκιάθο, 18- 21 Ιουνίου 2013.

Το Διεθνές Συνέδριο διοργανώνεται από το Τμήμα Μηχανικών Χωροταξίας, Πολεοδομίας & Περιφερειακής Ανάπτυξης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, σε συνεργασία με το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος – Τμήμα Μαγνησίας, το Γεωτεχνικό Επιμελητήριο Κεντρικής Ελλάδος και άλλους φορείς.

Έχουν υποβληθεί 450 εργασίες από καθηγητές πανεπιστημίων και ερευνητές από όλο τον κόσμο. Οι Χώρες και περιοχές που συμμετέχουν είναι: Ελλάδα, Βαλκάνια, Ευρώπη, ανατολική Μεσόγειος και Μέση Ανατολή, Ασία – Μέση Ανατολή, Ασία και Άπω Ανατολή, ΗΠΑ, Καναδάς, Κεντρική και Λατινική Αμερική.

Το συνέδριο φιλοδοξεί να αποτελέσει γόνιμο forum ανταλλαγής ιδεών για τις «πόλεις της Μεσογείου που αλλάζουν» στο διεθνές ανταγωνιστικό περιβάλλον –  αναφορικά με όλα τα γνωστικά πεδία. Επιχειρεί να προσελκύσει αρχιτέκτονες, πολεοδόμους-χωροτάκτες, αρχιτέκτονες τοπίου, γεωπόνους, γεωγράφους, τοπογράφους, πολιτικούς μηχανικούς, οικονομολόγους, κοινωνιολόγους, διαχειριστές ταυτότητας και  δημογράφους του αστικού χώρου.

Οι εισηγήσεις που θα υποβληθούν θα κριθούν από τη διεθνή επιστημονική επιτροπή του συνεδρίου και θα συμπεριληφθούν στην ηλεκτρονική έκδοση των Πρακτικών του Συνεδρίου (e-book, με ISBN number).

Παράλληλα, η οργανωτική επιτροπή του συνεδρίου βρίσκεται σε επαφή με διεθνή επιστημονικά περιοδικά, ώστε οι εισηγήσεις του συνεδρίου να δημοσιευθούν σε ειδικά θέματα που αφορούν τις πόλεις. Τα μέλη της επιστημονικής επιτροπής είναι από Ελλάδα, Ιταλία, Αγγλία, Γαλλία, Ολλανδία, Τουρκία, Πολωνία, Σουηδία, Αμερική (Η.Π.Α.).

Ένας τόμος με τις εισηγήσεις του συνεδρίου με τίτλο “Changing Cities” θα δημοσιευθεί στο Cambridge Scholars.

Τα πιθανά επιστημονικά περιοδικά που θα δημοσιευθούν οι εισηγήσεις είναι:

a) Journal of Urban Design, Carfax Publishing, Taylor and Francis Group,

b) International journal of Sustainable Development and Planning, WIT Publications, UK,

c) The Open Urban Studies,

d) Urban Studies Research,

e) Urban Design International,

f) Multi: The Journal of Responsible Architecture & Design

 

Λίγα λόγια για την εισήγηση

Μαριλάνε Μπιλανάκη«Η εφαρμογή του city branding στο Δήμο Αγίου Νικολάου Κρήτης» είναι ο τίτλος της διπλωματικής εργασίας της Αγιονικολιώτισσας Μαριλένας Μπιλανάκης, στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών «Πολιτιστική Διαχείριση», στο Πάντειο Πανεπιστήμιο.

Πρόκειται για μία επιστημονική εργασία, η οποία έκτος από τη θεωρία περιλαμβάνει έρευνα, η οποία διεξήχθη τον Αύγουστο 2010 στο Δήμο Αγίου Νικολάου από κατοίκους και επισκέπτες.

Σύμφωνα με αυτήν την έρευνα, διεξήχθησαν ασφαλή συμπεράσματα και έγιναν προτάσεις για το πώς μπορεί να εφαρμοστεί το city branding στο Δήμο Αγίου Νικολάου.

Οφέλη από τη συμμετοχή στο διεθνές συνέδριο “Changing Cities

Η προβολή του Δήμου μας σε ένα τόσο ευρύ κοινό, η οποία δεν θα μείνει μόνο κατά τη διάρκεια του συνεδρίου αλλά θα συνεχιστεί μέσω των δημοσιευμάτων στα επιστημονικά περιοδικά του εξωτερικού αποτελεί σίγουρα τεράστιο όφελος τόσο στον τουρισμό όσο και στον πολιτισμό μας. Είναι σίγουρα ένα σημαντικό βήμα προβολής και αναγνώρισης του τόπου μας, απευθείας στη διεθνή σκηνή και με το κύρος ενός επιστημονικού συνεδρίου.

Επίσης, είναι πολύ πιθανόν να ανοιχτούν οι πόρτες για ενίσχυση του συνεδριακού τουρισμού στον τόπο μας που ούτως ή άλλως οι υποδομές υπάρχουν στα τόσα πολυτελή ξενοδοχεία της περιοχής.

Λίγα λόγια για το city branding

Είναι δύσκολο να συνοψιστεί η έννοια του όρου city branding σε τρείς παραγράφους, ωστόσο μπορούμε να πούμε πως το branding μιας πόλης είναι η διαδικασία με την οποία δημιουργείς μία ενιαία ¨ταυτότητα¨ για την πόλη σου, το «χτίσιμο» της επωνυμίας της (City Brand).

Εσφαλμένα, βέβαια, πολλοί άνθρωποι πιστεύουν ότι τα ζητήματα του branding μιας πόλης μπορούν να λυθούν με κάτι περισσότερο από ένα νέο λογότυπο. Αν τοποθετήσουμε στο Google τη φράση “city positioning” θα βρούμε μια πληθώρα από κοινότυπα κλισέ εικόνων που προσπαθούν, αλλά αποτυγχάνουν, να ενσωματώσουν όλα τα μικρά, τα άυλα πράγματα που κάνουν μια πόλη Μεγάλη.

Η Ταυτότητα χρησιμεύει στο να ανακοινώσει την αλλαγή, αλλά όχι για να την δημιουργεί. Για να ωριμάσει μια συγκεκριμένη στρατηγική για την πόλη, θα πρέπει πρώτα τα επόμενα βήματά να συνδέσουν αυτή τη στρατηγική με κάθε πτυχή της ζωής της πόλης και όχι μόνο να αποτυπωθεί σε κάποιο λογότυπο.

Αρχιτεκτονική, πολεοδομία, τέχνη, εικόνες, διαλεκτική της πόλης όπως εκείνη εκφράζεται μέσω του κινηματογράφου, της τηλεόρασης, των περιοδικών και άλλων μέσων μαζικής προβολής, πρέπει να έχουν μια ισχυρή σύνδεση ή συσχέτιση μεταξύ τους για μια δυνατή – ισχυρή εικόνα και φήμη της πόλης.
Print Friendly, PDF & Email

Από manos