το νέο αεροδρόμιο επί χάρτου, η πραγματικότητα όμως είναι ακόμα μακριάΗ Νομάρχης Ηρακλείου κ. Βαγγελιώ Σχοιναράκη – Ηλιάκη έστειλε στον Υπουργό ΠΕ.ΧΩ.ΔΕ. την απόφαση του Νομαρχιακού Συμβουλίου Ηρακλείου για τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου «Νέος Αερολιμένας Καστελίου στο Νομό Ηρακλείου Κρήτης».

Η απόφαση αναφέρει:

1. Το Νομαρχιακό Συμβούλιο Ηρακλείου εκφράζοντας τη βούληση της τοπικής κοινωνίας, των πρωτοβάθμιων τοπικών αυτοδιοικήσεων και των παραγωγικών φορέων επιβεβαιώνει για μια ακόμη φορά την ανάγκη και τη θέληση του για την κατασκευή και λειτουργία του Νέου διεθνούς αεροδρομίου στην περιοχή Καστελίου, το οποίο θα συμβάλει στην αναπτυξιακή πορεία ολόκληρης της Κρήτης.

2. Γνωμοδοτεί για τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου: «Νέος Αερολιμένας Καστελίου στο Νομό Ηρακλείου Κρήτης», με τις παρακάτω παρατηρήσεις και επισημάνσεις:

2.1 Υποβαθμίζει τις αρνητικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις από την κατασκευή και λειτουργία του νέου διεθνούς αεροδρομίου στο Καστέλι. Είναι απόλυτα κρίσιμο οι αρνητικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις να διερευνηθούν στις ακριβείς διαστάσεις τους ώστε να περιγραφούν τα αντίστοιχα κατάλληλα μέτρα αντιμετώπισης τους, εις όφελος των κατοίκων της περιοχής αλλά και του ευρύτερου (ανθρωπογενούς και φυσικού) περιβάλλοντος.

2.2 Θα έπρεπε να περιέχει και να αναφέρεται στην κύρια και βασική Τεχνική Μελέτη του έργου, (την οποία η ΝΑΗ έχει ζητήσει αλλά δεν της έχει δοθεί) αλλά και στα συνοδά έργα: οδικό δίκτυο, κόμβοι, δίκτυα μεταφοράς ενέργειας, νέοι οικισμοί για μετεγκατάσταση των θιγόμενων οικισμών, κλπ .

2.3 Θα έπρεπε να συνοδεύεται και να εναρμονίζεται με Χωροταξική Μελέτη, που δεν υπάρχει.

2.4 Θα έπρεπε να συνοδεύεται και να εναρμονίζεται με μια Συγκοινωνιακή Μελέτη για τη διασύνδεση του νέου αεροδρομίου με όλες τις περιοχές της Κρήτης για να είναι η πρόσβαση στο νέο αεροδρόμιο έγκαιρη και ασφαλής, όπως και εσείς τονίσατε (που δεν υπάρχει).

2.5 Θα έπρεπε να συνοδεύεται και να εναρμονίζεται με μια Μελέτη Κοινωνικοοικονομικών Επιπτώσεων και κατάλληλων Μέτρων Αντιμετώπισης, που δεν υπάρχει.

2.6 Θα έπρεπε να συνοδεύεται και να εναρμονίζεται με την Οικονομοτεχνική Μελέτη του έργου του νέου αεροδρομίου, την οποία η ΝΑΗ έχει ζητήσει αλλά δεν της έχει δοθεί.

2.7 Θα έπρεπε να συνοδεύεται και να εναρμονίζεται με Μελέτη Αεροπορικής Κυκλοφορίας (air control) και Μελέτη Επικινδυνότητας (risk assessment) του νέου αεροδρομίου, που δεν υπάρχει.

2.8 Θα έπρεπε να συνοδεύεται και να εναρμονίζεται με ένα συγκεκριμένο Σχέδιο Διαχείρισης Ενέργειας και Νερού, που δεν υπάρχει.

2.9 Δεν περιγράφει με σαφήνεια τις επιπτώσεις σε τοπικό επίπεδο σε κατάλληλη κλίμακα γεωγραφικής αναφοράς.

2.10 Δεν καταλήγει στην παρουσίαση του συνόλου των δεσμευτικών μέτρων και περιορισμών που θα πρέπει να ακολουθηθούν, τόσο στη Φάση Κατασκευής όσο και στη Φάση Λειτουργίας του έργου.

2.11 Κατά τη συμπλήρωση της μελέτης πρέπει να ληφθούν υπόψη και όλα τα θέματα που αναφέρονται στα συνημμένα έγγραφα που αποτελούν απόψεις φορέων, Συλλόγων κ.ά. και ιδιαίτερα όσα αναφέρονται στις εισηγήσεις των υπηρεσιών της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Ηρακλείου: Δ/νση Τεχνικών Υπηρεσιών, Δ/νση Υγείας, Δ/νση ΥΕΒ, Δ/νση Περιβάλλοντος και Δ/νση Αγροτικής Ανάπτυξης.

 

3. Το Νομαρχιακό Συμβούλιο, οι φορείς και η κοινωνία απαιτούν από την πολιτεία την κατασκευή ενός σύγχρονου, λειτουργικού, ανταγωνιστικού και βιώσιμου αεροδρομίου. Οι προαναφερόμενες παρατηρήσεις και επισημάνσεις αποτελούν τους άξονες με τους οποίους θα συνεχίσουμε τη διαβούλευση και το διάλογο με το αρμόδιο Υπουργείο και τους εμπλεκόμενους φορείς, γιατί πιστεύουμε ότι αποτελεί κοινό στόχο όλων η κατασκευή ενός αεροδρομίου όπου οι πολίτες θα νιώθουν ασφαλείς και θα έχουν τη δυνατότητα της άμεσης πρόσβασης, από όλες τις περιοχές από και προς το αεροδρόμιο.

4. Όλα τα παραπάνω και ιδιαίτερα το πλέγμα του οδικού δικτύου και τα απαραίτητα συμπληρωματικά – συνοδά έργα όπως:

  • ένα πλέγμα οδικών συνδέσεων που θα συνδέει το νέο αεροδρόμιο Καστελίου με όλα τα μεγάλα οικιστικά κέντρα και αγροτικά κέντρα (για τη μεταφορά των αγροτικών προϊόντων) της ενδοχώρας της Κρήτης, καθώς και συνδέσεων με τα λιμάνια και τα άλλα αεροδρόμια της Κρήτης (με τα οποία θα λειτουργήσει συμπληρωματικά το νέο αεροδρόμιο), όπως θα προκύψουν από τη συγκοινωνιακή μελέτη.
  • το δίκτυο μεταφοράς ενέργειας.
  • οι νέοι οικισμοί ή άλλοι τρόποι αντιμετώπισης των θιγόμενων οικισμών που πρέπει να μετεγκατασταθούν,

ζητάμε να συμπεριληφθούν σε μια Κοινή Υπουργική Απόφαση ή σε ένα θεσμικό πλαίσιο που θα επικυρώσει η Βουλή.

5. Συνεχίζεται η λειτουργία της διαπαραταξιακής επιτροπής, προκειμένου να παρακολουθεί την εξέλιξη υλοποίησης της απόφασης του Νομαρχιακού Συμβουλίου.

6. Ευθύνη όλων μας είναι η συμμετοχή και η συμβολή στο διάλογο, ώστε η δημόσια διαβούλευση που με πρωτοβουλία της Ν.Α.Η. ξεκίνησε και υλοποιείται αυτές τις μέρες να βρει ανταπόκριση. Είμαστε εδώ παρόντες σε όλα τα θέματα που απασχολούν το νομό μας με στόχο τη διεύρυνση του θεσμού της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης.

Από τη Νομαρχία Ηρακλείου.

 

Print Friendly, PDF & Email

Από manos