BOAKΤη δημιουργία εταιρείας κατά το μοντέλο της Εγνατίας Oδού ΑΕ για τον σχεδιασμό και την κατασκευή ενός σύγχρονου δικτύου αυτοκινητοδρόμων στην Κρήτη προτείνει η Επίτροπος Danuta Hübner μετά από ερώτηση του Σταύρου Αρναουτάκη.

 
Την ολοκλήρωση του Βόρειου Οδικού ¶ξονα Κρήτης (B.O.A.K), μιας από τις μεγάλες προτεραιότητες της Κρήτης, την νέα προγραμματική περίοδο 2007-2013 είχε θέσει με ερώτησή του στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή ο ευρωβουλευτής του ΠΑ.ΣΟ.Κ Σταυρός Αρναουτάκης.
 
Συγκεκριμένα, όπως τόνιζε στην ερώτηση τυ, απαραίτητη προϋπόθεση ώστε η Κρήτη, τη νέα προγραμματική περίοδο, να αναδείξει τον ρόλο της στην περιοχή της νοτιοανατολικής Μεσογείου στην βάση της ανταγωνιστικότητας της οικονομίας της, της χρήσης προηγμένων τεχνολογιών και καινοτομίας και της βελτίωσης της ποιότητας ζωή των κατοίκων της, είναι η ολοκλήρωση των έργων υποδομής για τις μεταφορές.
 
Η αρμόδια Επίτροπος για θέματα περιφερειακής πολιτικής Danuta Hubner με απάντηση της δεν διστάζει να δηλώσει την ανησυχία της για την καθυστέρηση της υλοποίηης των έργων υποδομής για τις μεταφορές στην Κρήτη. Όπως χαρακτηριστικά τονίζει η Επίτροπος, την τρέχουσα περίοδο προγραμματισμού 2000-2006 σημαντικοί χρηματοδοτικοί πόροι που έφταναν στο ύψος των 390,6 εκατομμυρίων ευρώ είχαν κατανεμηθεί στη Κρήτη για τη χρηματοδότηση οδικών έργων, συμπεριλαμβανομένου και του βόρειου οδικού άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) και του νότιου οδικού άξονα.
 
Συγκεκριμένα η προγραμματισμένη συνολική δημόσια δαπάνη για την κατασκευή και την αναβάθμιση του οδικού άξονα της Κρήτης που περιλαμβνεται στο μέτρο 3.2 του επιχειρησιακού προγράμματος «Οδικοί άξονες, λιμάνια και αστική ανάπτυξη» ανέρχεται στα 201 εκατομμύρια ευρώ, από τα οποία τα 100,5 εκατομμύρια ευρώ αντιστοιχούν στην κοινοτική συνδρομή.
 
Σε αυτά θα πρέπει να ποστεθούν και οι δημόσιες δαπάνες ύψους 189,6 εκατομμυρίων ευρώ που περιλαμβάνονται στο μέτρο 2.2 του περιφερειακού επιχειρησιακού προγράμματος για την Κρήτη, για τις μεταφορές (οδικοί άξονες), από τα οποία τα 142,2 εκατομμύρια ευρώ αντιστοιχούν στην κοινοτική συνεισφορά.
 
Η χαμηλή απορροφητικότητα των κονδυλίων και οι χαμηλές επιδόσεις σε σχέση με την επίτευξη των στόχων όπως δηλώνει η Επίτροπος “δημιουργεί σοβαρές αμφιβολίες για την ικανότητα των υπαρχόντων φορέων να ολοκληρώσουν το παρόν πρόγραμμα επενδσεων μέχρι το 2008 και να το συνεχίσουν κατά την επόμενη περίοδο προγραμματισμού”.
 
Αυτό, όμως, που προβληματίζει ιδιαίτερα είναι η θέση που εκφράζει η Επιτροπή “ότι η καθυστέρηση της ανάπτυξης των απαραίτητων έργων υποδομής για τι μεταφορές στην Κρήτη δεν οφείλεται στην έλλειψη πόρων “. Η Επίτροπος Hubner δεν διστάζει, μάλιστα, να προτείνει ως λύση τη δημιουργία ειδικής εταιρίας κατά το μοντέλο της Εγνατίας Oδού ΑΕ για τον σχεδιασμό και την κατασκευή ενός σύγχρονου δικτύου αυτοκινητοδρόμων στην Κρήτη.
Print Friendly, PDF & Email

Από manos