παλαιότερη φωτόΣυνεχίζοντας την καμπάνια του για τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και τη βελτίωση των οδικών υποδομών στο νομό Ηρακλείου «Αξίζει να σώσουμε μια ανθρώπινη ζωή», και τις συνεργασίες που έχει ξεκινήσει για το θέμα με τους εμπλεκόμενους τοπικούς φορείς, ο Βουλευτής Ηρακλείου της ΝΔ, Λευτέρης Αυγενάκης, κατέθεσε δύο ακόμη προτάσεις λήψης συγκεκριμένων μέτρων που θα συμβάλουν τόσο στη μείωση όσο και στην αποτροπή των τροχαίων ατυχημάτων.

Ειδικότερα, ο κ. Αυγενάκης με κοινοβουλευτικές του παρεμβάσεις στους Υπουργούς Οικονομικών, κ. Γ. Παπακωνσταντίνου, Προστασίας του Πολίτη, κ. Μ. Χρυσοχοΐδη, και Μεταφορών, κ. Δ. Ρέππα, πρότεινε τα εξής:

  1. Να προχωρήσει η κυβέρνηση στη μείωση του φορολογικού συντελεστή που επιβάλλεται στα προστατευτικά κράνη των μοτοσικλετιστών και ποδηλατιστών και του λοιπού εξοπλισμού ασφαλείας ή ακόμα και στην κατάργησή του.
  1. Να διεξάγουν τις εξετάσεις για την έκδοση άδειας οδήγησης μοτοποδηλάτου ανηλίκων οι Σχολές Οδηγών, ως καθ’ ύλη αρμόδιες για την εκπαίδευση των νέων οδηγών, ώστε να αποφορτιστεί η Τροχαία από το συγκεκριμένο έργο.

Αναφορικά με την πρώτη του πρόταση, επισημαίνει στο έγγραφό του προς τον αρμόδιο Υπουργό Οικονομικών ότι «η χρήση της ζώνης ασφαλείας από τον οδηγό και όλους τους επιβάτες των αυτοκινήτων, όπως επίσης και του κράνους και του εξοπλισμού ασφαλείας από τον οδηγό και συνεπιβάτη κάθε δικύκλου είναι επιτακτική και σε πολλές περιπτώσεις ατυχημάτων μπορεί να αποβεί σωτήρια» και πως «σύμφωνα με την ΕΛΠΑ μάλιστα, 4 στα 5 ατυχήματα με μοτοσικλέτα στη χώρα μας καταλήγουν σε τραυματισμό ή θάνατο του οδηγού (!), ενώ οι επιπτώσεις με τη χρήση του κράνους μειώνονται περισσότερο από 40%!»

Ωστόσο, προσθέτει ότι «παρόλη τη σημασία του κράνους και την αναγνώριση της ουσιαστικής προστασίας που προσφέρει, σημειώνεται ότι το εν λόγω προϊόν συνεχίζει να επιβαρύνεται στη χώρα μας με τον υψηλότερο συντελεστή ΦΠΑ του 23%» πως «επομένως, οι τιμές των προϊόντων φτάνουν πολλές φορές σε πολύ υψηλά επίπεδα για τους μοτοσικλετιστές, οι οποίοι, αγνοώντας τη σημασία του κράνους και αδυνατώντας να δαπανήσουν τα σχετικά ποσά, δεν αγοράζουν το προϊόν και οδηγούν τα δίκυκλα που έχουν στην κατοχή τους χωρίς κράνος με τον οποίο κίνδυνο αυτό συνεπάγεται για τη σωματική τους ακεραιότητα». Βεβαίως, γνωρίζοντας ότι «η κοινοτική οδηγία 2006/112/ΕΚ καθορίζει την υπαγωγή συγκεκριμένων προϊόντων σε χαμηλό συντελεστή ΦΠΑ και εξαιρεί τα κράνη, όπως και τον λοιπό εξοπλισμό ασφαλείας των μοτοσικλετιστών».

Απολύτως σχετικά αναφέρει ότι «ο κανονικός συντελεστής ισχύει σε όλη την Κοινότητα εκτός του Ηνωμένου Βασιλείου, για το οποίο ισχύει σήμερα ειδική παρέκκλιση που του επιτρέπει να διατηρεί μηδενικό συντελεστή για τα κράνη για μοτοσικλέτες και ποδήλατα, ενώ πολλά κράτη μέλη, όπως η Ιρλανδία και η Γερμανία έχουν επίσης ζητήσει την υπαγωγή τους κράνους σε μηδενικό συντελεστή ΦΠΑ».

Στο πλαίσιο αυτό ερωτά τον κ. Παπακωνσταντίνου, εάν «προτίθεται η κυβέρνηση να προχωρήσει στη μείωση του φορολογικού συντελεστή που επιβάλλεται στα προστατευτικά κράνη των μοτοσικλετιστών και ποδηλατιστών και του λοιπού εξοπλισμού ασφαλείας ή ακόμα και στην κατάργησή του κατά το παράδειγμα του Ηνωμένου Βασιλείου;»

Αναφορικά με τη δεύτερη πρότασή του, σημειώνει ότι «για την έκδοση άδειας οδήγησης μοτοποδηλάτου ανηλίκων (16-18 ετών, άρθρο 96 του Ν. 2696/1999 και 53329/163 από 15-4-1997 Κ.Υ.Α. Υ.Δ.Τ. και Υ.Μ.Ε) υπεύθυνη είναι η Τροχαία». Ωστόσο, αναγνωρίζει ότι «το συγκεκριμένο έργο με το οποίο είναι επιφορτισμένες οι υπηρεσίες της Τροχαίας δεν εμπίπτει στο άμεσο αντικείμενό της και δεν σχετίζεται με την κοινωνική της αποστολή».

Επιπροσθέτως, αναφέρει ότι «τις εξετάσεις για τις συγκεκριμένες άδειες οδήγησης διεξάγουν αρκετές φορές ένστολοι οι οποίοι δεν έχουν καμία σχετική τεχνική γνώση και σε ορισμένες περιπτώσεις δεν έχουν χρησιμοποιήσει καν δίκυκλο», προσθέτει δε ότι «για τη διεκπεραίωση των διαδικασιών, αλλά και για την ταξινόμηση των δικύκλων κατασπαταλάται σημαντικό ανθρώπινο κεφάλαιο της Τροχαίας, αλλά και αρκετές εργατοώρες».

Ως εκ τούτου, προτείνει ότι «τις εξετάσεις για την έκδοση άδειας οδήγησης μοτοποδηλάτου ανηλίκων θα μπορούσαν να διεξάγουν οι Σχολές Οδηγών, οι οποίες εξάλλου αποτελούν και τους καθ’ ύλη αρμόδιους φορείς για την οδική εκπαίδευση, τόσο στο θεωρητικό όσο και στο πρακτικό επίπεδο. Ταυτόχρονα, θα εξοικονομηθούν τόσο εργατοώρες όσο και ανθρώπινο κεφάλαιο της Τροχαίας, τα οποία θα διατεθούν στις υπηρεσίες του κοινωνικού συνόλου» και ζητά από τους αρμόδιους υπουργούς όπως εξετάσουν προσεκτικά τη συγκεκριμένη πρόταση.

Σημειώνεται ότι η στενή συνεργασία του κ. Αυγενάκη συνεχίζεται με υπηρεσιακούς και εθελοντικούς φορείς του νομού Ηρακλείου για το θέμα των τροχαίων ατυχημάτων και συγκεκριμένα με το Γενικό Γραμματέα της Περιφέρειας Κρήτης, κ. Αθ. Καρούτζο, τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης, κ. Α. Κλινάκη, τον Αστυνομικό Διευθυντή Ηρακλείου, Ταξίαρχο κ. Ι. Μεσοδιακάκη,  το Διοικητή της Τροχαίας Ηρακλείου, κ. Μ. Χαλκιαδάκη, τον Εθελοντικό Οργανισμό Πρόληψης Τροχαίων, τη Διοίκηση της ΕΔΥΕ/ΒΟΑΚ, το ΕΚΑΒ Ηρακλείου και το Προεδρείο του Σωματείου Εκπαιδευτών Οδήγησης ν. Ηρακλείου.

Print Friendly, PDF & Email

Από manos