αεροσκάφος αποβιβάζει επιβάτεςΣτην τελική ευθεία βρίσκονται πλέον οι διεργασίες της Ε.Ε. για την αναδιαμόρφωση και ενίσχυση των δικαιωμάτων των επιβατών στις αερογραμμές, μετά την έγκριση της σχετικής έκθεσης από την Επιτροπή Μεταφορών και Τουρισμού του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου (ΕΚ). Η ανάγκη αναθεώρησης του σχετικού Κανονισμού, που ισχύει από το 2005, προκύπτει από το γεγονός ότι μόνο το 2% των επιβατών εισπράττουν την αποζημίωση που δικαιούται σε περιπτώσεις μακράς καθυστέρησης (3+ ωρών), ή ακύρωσης της πτήσης τους.

Υιοθετήθηκαν μάλιστα σημαντικά μέτρα προώθησης της διαφάνειας των δικαιωμάτων, μετά από προτάσεις του ευρωβουλευτή του ΠΑΣΟΚ Σπύρου Δανέλλη. Αυτά περιλαμβάνουν την υποχρέωση ρητής αναφοράς των δικαιωμάτων του επιβάτη στην ηλεκτρονική ειδοποίηση ακύρωσης ή καθυστέρησης πτήσης, τη θεσμοθέτηση υψηλότερων προστίμων στις εταιρείες που παραβαίνουν τον Κανονισμού, καθώς και την κατάρτιση ειδικών στρατηγικών συμμόρφωσης από πλευράς εταιριών.

Μία επιπλέον τροπολογία του Σπύρου Δανέλλη που εγκρίθηκε υποχρεώνει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να δημοσιεύσει – προς ενημέρωση του επιβατικού κοινού – λίστα με όλες τις αεροπορικές εταιρείες που συστηματικά περιφρονούν τα δικαιώματα των επιβατών.

Το Φεβρουάριου αναμένεται η έγκριση της Ολομέλειας του ΕΚ και ακολουθεί επί ελληνικής Προεδρίας η συνδιαλλαγή με το Συμβούλιο των Υπουργών.

Σύμφωνα με τον ισχύοντα ευρωπαϊκό Κανονισμό 261/2004, μία αεροπορική εταιρεία υποχρεούται να καταβάλει αποζημίωση μέχρι και 600 ευρώ σε οποιοδήποτε επιβάτη του οποίου η πτήση ακυρώνεται, ή καθυστερεί για παραπάνω από 3 ώρες. Επιπλέον, ο ίδιος Κανονισμός της Ε.Ε. σε περιπτώσεις ματαίωσης πτήσεων ή καθυστερήσεων μεγάλης διάρκειας, εξασφαλίζει στον επιβάτη το δικαίωμα φροντίδας από την πλευρά της εταιρείας (διανυκτέρευση, γεύματα, τηλεφωνήματα) χωρίς περιορισμό του συνολικού κόστους.
Print Friendly, PDF & Email

Από manos