train_crashΑξιότιμοι κύριοι/ κυρίες,

Στις 22 Αυγούστου 2011 έλαβε χώρα ένα γεγονός για το οποίο θα ήθελα να σας ενημερώσω θεωρώντας ότι χρήζει της ιδιαίτερης προσοχής σας για περαιτέρω δράσεις.

Βρισκόμουν σε διακοπές με την οικογένεια μου στη γενέτειρα της συζύγου μου, στον Άγιο Νικόλαο Κρήτης όταν αποφασίσαμε να επιβιβαστούμε στο τουριστικό τρένο που κάνει το γύρο της πόλης με τα 2 παιδιά μου 3 και 1 έτους καθώς και άλλα συγγενικά ανήλικα παιδιά. Χωρίς να φαίνεται κάτι να πηγαίνει στραβά στο μέσο περίπου της διαδρομής αποκόπηκε η μεταλλική σύνδεση του πρώτου με το δεύτερο βαγόνι, πάχους αρκετών εκατοστών και ακυβέρνητα τα 2 εναπομείναντα βαγόνια (2ο και 3ο) προσέκρουσαν σε σταθμευμένο όχημα λίγα μέτρα πιο κάτω. Από τη σύγκρουση τραυματίστηκε ο μεγαλύτερος γιος μου ο οποίος διακομίστηκε στο Γενικό Νοσοκομείο Νικολάου για τις πρώτες βοήθειες από όπου εξήλθε με ελαφρά τραύματα.

Οι ευτυχείς συγκυρίες ήταν αρκετές. Καταρχήν η αποκοπή έγινε σε ευθύ δρόμο και όχι σε μία από τις αρκετές ανηφόρες- κατηφόρες της διαδρομής. Τα βαγόνια προσέκρουσαν σε σταθμευμένο όχημα καθώς εάν ανέβαιναν στο πεζοδρόμιο η ανατροπή τους ήταν πολύ πιθανή. Εάν κάποιος καθόταν στην πρώτη σειρά ο τραυματισμός του σίγουρα δεν θα ήταν ελαφρύς όπως μαρτυρούν οι επισυναπτόμενες φωτογραφίες. Θα έπρεπε λοιπόν να θρηνήσουμε θύματα ή να συμβεί σε κάποιο αλλοδαπό τουρίστα και να γίνουμε συζήτηση σε διεθνή μέσα για να ευαισθητοποιηθούμε;

Δεν αρκεί να ευλογούμε την τύχη μας αλλά να πάμε ένα βήμα παραπάνω. Πως είναι δυνατό να κόπηκε μία τόσο παχύ μεταλλική σύνδεση; Κακή κατασκευή ή κακή συντήρηση; Πως 2 μήνες πριν ελέγχθηκε από δημόσιο ΚΤΕΟ και δεν βρέθηκαν προβλήματα; Γιατί δεν λειτούργησε το σύστημα αυτόματης πέδησης (αερόφρενα); Μήπως τελικά και οι προδιαγραφές τους θα πρέπει να αναθεωρηθούν; Μήπως χρειάζονται για παράδειγμα, ζώνες ασφαλείας από τη στιγμή που κινούνται έστω και σε χαμηλή ταχύτητα σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας, δίπλα σε όλων των ειδών τα οχήματα. Όλα αυτά είναι ερωτήματα που ζητούν υπεύθυνη απάντηση από τους αρμόδιους του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών.

Την επόμενη μέρα από το ατύχημα το τρενάκι λειτουργούσε κανονικά! Κανένας από τους τοπικούς φορείς δεν μπήκε στο κόπο να ελέγξει, να ψάξει για αίτια και να προλάβει παρόμοιες καταστάσεις. Ο τραυματισμός δηλώθηκε από εμάς τους γονείς στην τροχαία την επόμενη μέρα καθώς θεωρήθηκε από τους αστυνομικούς υπηρεσίας ως απλό τροχαίο ατύχημα λόγω αστοχίας υλικού! Επιπλέον ο περαιτέρω έλεγχος των βαγονιών θεωρήθηκε περιττός από την στιγμή που είχε περάσει ΚΤΕΟ. Στην ίδια γραμμή Δήμος και τοπικά γραφεία ΕΟΤ δεν ασχολήθηκαν με το θέμα. Η τοπική εφημερίδα έκανε εκτενή αναφορά αλλά και πάλι συνέχιζαν όλοι οι αρμόδιοι να σφυρίζουν αδιάφορα. Ούτε συζήτηση φυσικά για ευθιξία των ιδιοκτητών να αποσύρουν το τρένο μέχρι εκ νέου έλεγχο των βαγονιών.

Η προσπάθεια να περάσει στα «ψιλά» το αναφερόμενο συμβάν και ο «ωχαδερφισμός» πολλών τοπικών παραγόντων δεν δίνει απαντήσεις και λύσεις αλλά μεταθέτει το πρόβλημα στο μέλλον οπότε και η τύχη μπορεί να μην είναι πάλι σύμμαχος μας. Την ίδια στιγμή κυκλοφορούν πολλά παρόμοια τρένα και σε άλλες τουριστικές περιοχές, κατασκευασμένα από την ίδια εταιρεία, αγνοώντας το τι έχει συμβεί στον Άγιο Νικόλαο. Το αν έγιναν όλα νόμιμα θα το κρίνουν τα δικαστήρια. Αλλά και αν δεν υπάρχει παρανομία, αυτό δεν αλλάζει το προφανές, ότι δεν υπάρχει ασφάλεια. Πέρα από τη διερεύνηση των παραγόντων που συνετέλεσαν στο ατύχημα,  ας ασχοληθούν οι αρμόδιοι με τον άμεσο έλεγχο όλων των τουριστικών τρένων και την επαναδιάρθρωση των κανόνων ασφαλής λειτουργίας τους. Δεν είναι στιγμή να σιωπούμε και να μην αναγνωρίζουμε τις ευθύνες μας. Είναι καιρός να δείξουμε λίγη υπευθυνότητα σε αυτόν το τόπο που τόσο πολύ του λείπει…{jcomments on}

Με τιμή,

Μαργαρίτης Ελευθέριος

 

 

ΠΡΟΣ : Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων

Διεύθυνση Τροχαίας

 

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ: Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού

Δήμος Αγίου Νικολάου Λασιθίου

Τηλεοπτικοί και Ραδιοφωνικοί σταθμοί

Print Friendly, PDF & Email

Από manos