Οδός ταχείας κυκλοφορίας ; !Σύσκεψη για το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης των εκτελούμενων έργων στον Βόρειο Οδικό Αξονα, στο τμήμα Ηράκλειο – Aγιος Νικόλαος, έγινε τη Παρασκευή (4/2) στην Περιφέρεια Κρήτης, υπό την προεδρία του Γενικού Γραμματέα, Σεραφείμ Τσόκα.

Συμμετείχαν οι αρμόδιοι της Περιφέρειας, η ΕΥΔΕ ΒΟΑΚ, εκπρόσωποι της Αστυνομικής Διεύθυνσης Ηρακλείου και της Τροχαίας, η Δημοτική Αρχή Γουβών, όπου αυτό το διάτημα εκτελείται το μεγαλύτερο μέρος του έργου διαπλάτυνσης της οδού, ο ανάδοχος και σύμβουλοι του Γενικού Γραμματέα.

Ο Γενικός Γραμματέας, τόνισε ότι πρώτιστο μέλημα αποτελεί η ασφάλεια των οδηγών που κινούνται στο τμήμα αυτό και η πρόταση του προβλέπει την διοχέτευση ενός τμήματος της κυκλοφορίας προς τη Νέα Εθνική Οδό, με ταυτόχρονη προσπάθεια (;;;) από τον ανάδοχο να ολοκληρωθεί η κατασκευή του διαχωριστικού έως το τέλος του Μάρτη, ούτως ώστε να δοθεί στη κυκλοφορία από τις αρχές του Απρίλη ένα τμήμα με διπλή κατεύθυνση, ενώ θα συνχίζονται παράλληλα οι εργασίες στο τμήμα που θα μείνει κλειστό.

Εντύπωση και ερωτηματικά προκαλεί η δήλωση του κυρίου Τσόκα ότι: «εύχεται η πρόταση του να ακολουθηθεί κατά την εκτέλεση των έργων» !

Ακόμα, δεν γνωρίζουμε κάτι για το χρονοδιάγραμμα αποκατάστασης της κατολίσθησης στα πρανή της Εθνικής Οδού, έξω από τον Aγιο Νικόλαο, γιατί παρά την εμφάνιση των μηχανημάτων στη περιοχή, πριν από μερικές εβδομάδες και τη τοποθέτηση προσπατευτικών που στένεψαν το δρόμοι, πέραν τούτου ουδέν.

Αναλυτικά οι δηλώσεις του Γενικού Γραμματέα:

Ερ: Θα συνεχιστεί το έργο ως έχει δηλαδή με τη μονοδρόμηση της Εθνικής ή θα υπάρξει άλλη ρύθμιση;

Γ.Γ: Έγινε μια σύσκεψη όπου συμμετείχε ο ΒΟΑΚ, υπηρεσιακοί παράγοντες της Περιφέρειας, οι σύμβουλοί μου, ο κ. Καπετανάκος και ο κ. Σακαδάκης, εκπρόσωποι των εργοληπτών, ο Δήμαρχος Γουβών, η Αστυνομική Διεύθυνση Ηρακλείου και η Τροχαία.

Θεωρώ ότι όλοι κινούμαστε προς την ίδια κατεύθυνση, να γίνει το έργο με τις λιγότερες συνέπειες για τον πολίτη. Είναι γεγονός ότι δεν μπορεί να υπάρξει έργο χωρίς καθημερινή ενόχληση. Είναι γεγονός ότι παίζει μέγιστο ρόλο στις αποφάσεις μας η ασφάλεια των χρηστών του δρόμου. ¶ρα έχουμε περιορισμένες επιλογές. Αυτό που θα σας πω είναι αυτό στο οποίο κατέληξε ο Γενικός, με την ευχή να ακολουθηθεί.Να υπάρξουν κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην παλαιά Εθνική οδό ώστε να μειωθεί ο φόρτος της νέας Εθνικής οδού, ειδικά τώρα που είναι μονοδρομημένος και αντίστοιχα να υπάρξει ελάφρυνση της παλαιάς Εθνικής οδού, όπου υπάρχει και το μεγαλύτερο μποτιλιάρισμα.

Θα προσπαθήσουμε να παροχετεύσουμε ένα κομμάτι της κυκλοφορίας προς τη νέα Εθνική οδό ώστε να μην έχουμε το μεγάλο πρόβλημα από και προς Aγιο Νικόλαο.

Το δεύτερο είναι να γίνει προσπάθεια από την εργοληπτική εταιρεία και από τις υπηρεσίες του ΒΟΑΚ να ολοκληρωθεί το διαχωριστικό που υπάρχει ανάμεσα στις δύο λωρίδες (new jersey) ως το τέλος Μαρτίου και να δοθεί η νέα Εθνική οδός από τις αρχές Απριλίου στην κυκλοφορία με διπλή κατεύθυνση και παράλληλα να συνεχιστούν οι εργασίες στο κομμάτι αριστερά του διαχωριστικού, όπως πηγαίνουμε για ¶γιο Νικόλαο.

Αυτό είναι αυτό που ζήτησα. Εάν δεν μπορεί να ακολουθηθεί αυτό, η δική μου πρόταση είναι να ανοίξει τώρα με δύο λωρίδες.

Ερ: Πότε θα το ξέρουμε αυτό;

Απ: Σε αυτό μπορεί να απαντήσει ο ΒΟΑΚ και η εργοληπτική εταιρεία.

Ερ: Σας είχαν ενημερώσει για το τι θα κάνουν, εγκαίρως;

Απ: Όχι. Στο επόμενο θέμα ελπίζω να ενημερωθώ.

Ερ: Αν ανοίξει ο δρόμος με δύο λωρίδες κυκλοφορίας, αν γίνει κάποιο ατύχημα ποιος θα αναλάβει την ευθύνη, λαμβάνοντας υπόψη ότι από τον Μάρτιο διπασιάζεται η κίνηση με την έναρξη της τουριστικής περιόδου;

Απ: Υπάρχει αυτή η πίεση από τους χρήστες της οδού και θα αυξηθεί αυτή η πίεση από τους παράγοντες του τουρισμού. Πέρα από τη καθημερινή χρήση από τον πολίτη πρέπει να λαμβάνουμε υπόψη ότι η Κρήτη στηρίζεται κυρίως στη βιομηχανία του τουρισμού. Έχουμε λοιπόν το εξής: Αυτά που σας είπα προηγουμένως είναι οι προτάσεις της Περιφέρειας προς τον ΒΟΑΚ και τους εργολήπτες. Να προσπαθήσουν ώστε αρχές Απριλίου που έχουμε τη μεγάλη αύξηση του τουριστικού ρεύματος να έχουμε δύο λωρίδς στην νέα Εθνική οδό. Δεν τίθεται θέμα ασφαλείας εκεί γιατί έχουμε το διαχωριστικό αριστερά και το πλάτος του δρόμου είναι αρκετό.

Εάν δεν μπορεί να ακολουθηθεί η πρότασή μας να φροντίσουν να έχουμε ασφάλεια και να δοθούν από σήμερα οι δύο λωρίδες. Πρώτος ο Γενικός κι όλοι οι άλλοι που μετείχαν στη σύσκεψη θέτουν ως κυρίαρχο θέμα την ασφάλεια.

Αυτό μπορεί να εξασφαλιστεί από την Τροχαία, τον ΒΟΑΚ και τους εργολήπτες. Γιατί εγώ δεν είμαι ειδικός σε αυτό ούτε σε κατασκευαστικά θέματα.

Ερ: Υπήρξε κακός προγραματισμός στην πορεία του έργου;

Απ: Δεν είμαι σε θέση να κάνω αυτή τη διαπίστωση όμως το έργο έχει καθυστερήσεις, οι οποίες οφείλονται, από ότι άκουσα, στο γεγονός ότι διακόπτέται την τουριστική περίοδο και ξεκινάει ξανά στο τέλος της και σε απρόβλεπτα γεγοότα, όπως είναι ο καιρός.

Εάν το δούμε σφαιρικά το έργο καθυστέρησε. Ας σταματήσει λοιπόν τώρα και ας ξεκινήσει το Νοέμβριο. Δεν θέλω να θυσιαστεί ούτε η ασφάλεια ούτε η τουριστική περίοδος του νησιού.

Print Friendly, PDF & Email

Από manos