Σ.Ε.Τ.Ε. για γαστρονομίαΗ ελληνική γαστρονομία είναι σε θέση να συμβάλλει στην ποιοτική αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος της χώρας μας, προσελκύοντας 500.000 επιπλέον τουρίστες, ενισχύοντας το ΑΕΠ κατά 1 δισ. Ευρώ και δημιουργώντας 50.000 νέες θέσεις εργασίας, τόσο μέσω συνεργασιών του τουριστικού και του επισιτιστικού κλάδου όσο και μέσω της αξιοποίησης των εξαγώγιμων επώνυμων προϊόντων. Με αυτό ως βασικό συμπέρασμα πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή, 8 Φεβρουαρίου 2013, στο πλαίσιο της 8ης έκθεσης HORECA, η εκδήλωση του ΣΕΤΕ «Γαστροτουρισμός: Τροφή για Ανάπτυξη» με σκοπό την ανάδειξη της σημασίας της καμπάνιας ανεύρεσης οικονομικών πόρων για την υλοποίηση του έργου «Η Γαστρονομία στο Μάρκετινγκ του Ελληνικού Τουρισμού».

Κατά τη διάρκεια της πρώτης συνεδρίας, που συντόνισε ο δημοσιογράφος του ΣΚΑΪ, κ. Νίκος Ανδρίτσος, αναλύθηκαν καλές πρακτικές συνεργασίας του τουριστικού και του επισιτιστικού κλάδου από τον κ. Αλέξανδρο Αγγελόπουλο, Αντιπρόεδρο της Aldemar Hotels & SPA, τον κ. Θωμά Δούζη, Ιδρυτή της ΕΡΓΟΝ, τον κ. Γιώργο Δρακόπουλο, Γενικό Διευθυντή ΣΕΤΕ, τον κ. Βασίλη Ζαχαράκη, Σεφ/Ιδιοκτήτη του εστιατορίου Νυχτέρι στη Σαντορίνη, τον κ. Χρήστο Σοκόλη, Ιδρυτή του γραφείου marketing Food Concepts και τον κ. Γιάννη Κολοβό, Γενικό Διευθυντή Ederned. Τα βασικά ζητήματα που αναδείχθηκαν από τη συζήτηση του πάνελ ήταν η σχέση ποιότητας, κόστους και έλλειψης ποσότητας πρώτων υλών που οδήγησαν τα προηγούμενα χρόνια σε μια δυσαναλογία υπέρ των εισαγόμενων προϊόντων. Όπως επισήμανε ο κ. Γιώργος Δρακόπουλος, αυτή η νοοτροπία αρχίζει να αλλάζει προς το ποιοτικότερο και το ελληνικότερο αφού αλλάζει και η κουλτούρα όλων σχετικά με την ελληνική γαστρονομία. Το  συζήτηση του πάνελ ολοκληρώθηκε με την πεποίθηση ότι ο ελληνικός τουρισμός είναι σε θέση να ωθήσει τον πρωτογενή τομέα προς την παραγωγή ποιοτικότερων προϊόντων τα οποία θα προβάλλονται και θα προωθούνται μέσω των ξενοδοχείων.

«Πως μπορούν να αξιοποιηθούν τα επώνυμα προϊόντα ώστε να ενισχύσουν τον τουρισμό;» ήταν το θέμα της δεύτερης συνεδρίας της εκδήλωσης που συντόνισε η Διευθύντρια του περιοδικού Οινοχόος της Καθημερινής, κα. Μερόπη Παπαδοπούλου και συμμετείχαν η κα. Γεωργία Καρούκη, Group Βrand Μanager Metaxa, WS. Karoulias, η κα. Παναγιώτα Βλάχου, Συνιδιοκτήτρια της Φερέοικος και Υπεύθυνη Ανάπτυξης του Δικτύου των Παραγωγών, η κα. Σαλώμη Σταυρίδου, Διευθύντρια Μάρκετινγκ ΚΑΥΑΚ, ο κ. Ζαφείρης Τρικαλινός, Πρόεδρος Τρικαλινός ΕΕ, ο κ. Πάνος Μανουηλίδης, Διευθύνων Σύμβουλος Odysea Ltd., ο κ. Λευτέρης Πλατανισιώτης, Γενικός Διευθυντής Γαία Τρόφιμα ΑΒΕΕ και ο Πρόεδρος Συνδέσμου Ελληνικού Οίνου, κ. Άγγελος Ρούβαλης. Τα βασικά συμπεράσματα της δεύτερης συνεδρίας είναι ότι τα επώνυμα ελληνικά προϊόντα έχουν δυναμική προβολή στις διεθνείς αγορές και παρατηρείται ένα διαρκώς αυξανόμενο ενδιαφέρον από το ξένο εν δυνάμει τουριστικό κοινό. Γι αυτό τα ελληνικά σημεία εστίασης στο εξωτερικό θα πρέπει άμεσα να βελτιωθούν και να αρχίσουν να χρησιμοποιούν ποιοτικές πρώτες ύλες.  Επιπλέον, το πάνελ συμφώνησε πως πρέπει να υλοποιούνται περισσότερες συνέργιες ανάμεσα στις εταιρείες και να ενισχυθεί η προβολή των ελληνικών τοπικών προϊόντων στα ξενοδοχεία της κάθε περιοχής, δίνοντας μεγάλη σημασία στις τοπικές κουζίνες έτσι ώστε οι τουρίστες να αποκτούν γαστρονομικές προσλαμβάνουσες, τις οποίες στη συνέχεια θα αξιοποιούν στις χώρες τους. Τέλος, επισημάνθηκε η ανάγκη για περιορισμό της γραφειοκρατίας με παράλληλη ενίσχυση της υγιούς επιχειρηματικότητας.

Το έργο «Η Γαστρονομία στο Μάρκετινγκ του Ελληνικού Τουρισμού» αποτελεί μια αφορμή για συστράτευση όλων όσοι υπηρετούν υπεύθυνα τον ελληνικό τουρισμό, ενώ η καμπάνια για την ανεύρεση των οικονομικών πόρων «Γαστροτουρισμός – Τροφή για ανάπτυξη» θα τρέχει έως τα τέλη Φεβρουαρίου του 2013.

Στην προσπάθεια αυτή, ο ΣΕΤΕ έχει ήδη αποκλειστικούς partners την Aegean Airlines και τη Eurobank και πρόσφατα προστέθηκαν ως Υποστηρικτές οι εταιρείες Edenred, ΜΕΤΑΧΑ, Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος», Αθηναϊκή Ζυθοποιία και ο Σύνδεσμος Ελληνικού Οίνου.

Χορηγοί Επικοινωνίας είναι ο Όμιλος Καθημερινής – ΣΚΑΪ και το περιοδικό Athens Insider, ενώ το Αθηνόραμα είναι Ειδικός Συνεργάτης Προβολής. Επιπλέον, η HORECA είναι ειδικός κλαδικός συνεργάτης, ενώ το Marketing Week, το Daily Fax, το Hotel & Restaurant της Boussias Communications, ο online οδηγός The Food & Leisure Guide, το τουριστικό περιοδικό και portal Greek Travel Pages συγκαταλέγονται στους Χορηγούς Κλαδικής Επικοινωνίας. Χορηγός Εκτυπώσεων είναι η εταιρεία PressiousArvanitidis. Δημιουργός της καμπάνιας είναι η SPOT JWT, ενώ το πρόγραμμα δημοσιότητας χειρίζεται η Advocate/Burson-Marsteller, μέλος του PRC Group, ως αποκλειστικός συνεργάτης επικοινωνίας και δημοσιότητας του ΣΕΤΕ για την εκπόνηση αυτού του έργου.

Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε υπό την ευγενική προσφορά των εταιρειών ΗΟRECA, Aria Γεύσεων, Expowork και Next A.E.
Print Friendly, PDF & Email

Από manos