Η εικονική πραγματικότητα της κυβέρνησης και η πραγματική εικόνα
Ο Κώστας Γαβρόγλου υπουργός παιδείας

Η νέα σχολική χρονιά έχει ήδη ξεκινήσει εδώ και δύο εβδομάδες, με αγωνίες, άγχη,  ερωτηματικά, που αφορούν το πώς τα παιδιά μας, οι μαθητές μας, θα έχουν το σχολείο και τη μόρφωση που δικαιούνται.

Με τον υποβιβασμό των σχολείων μέσα στο καλοκαίρι η κυβέρνηση εξαφάνισε  πανελλαδικά 363 τμήματα δημοτικών και 106 νηπιαγωγείων. Με την περικοπή των μαθημάτων την προηγούμενη χρονιά 2016-2017, 4.000 εκπαιδευτικοί οι οποίοι εργάζονταν τα προηγούμενα χρόνια δεν προσλήφθηκαν, ενώ υπολογίζουμε ότι φέτος ο αριθμός θα είναι ακόμα μεγαλύτερος.

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ κομπάζει για το επίτευγμα της πρόσληψης 15.371 αναπληρωτών εκπαιδευτικών, για το αυτονόητο, όμως χιλιάδες κενά συνεχίζουν να υπάρχουν και στην πρωτοβάθμια και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Συγκεκριμένα στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση υπάρχουν πάνω από  5.000 χιλιάδες κενά. Στον νομό μας υπάρχουν ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων σε ένα μεγάλο ποσοστό κυρίως σε καθηγητές πληροφορικής , γαλλικών, γερμανικών και θεατρικής αγωγής, ενώ από τις 54 αιτήσεις παράλληλης στήριξης ικανοποιήθηκαν μόνο 18.

Στο ειδικό σχολείο Σητείας ελλείψεις σε ειδικό και βοηθητικό προσωπικό καθιστούν δύσκολη τη δουλειά των εκπαιδευτικών και δημιουργούν άγχος στους γονείς. Τα παιδιά που φοιτούν εκεί στερούνται βασικών ενισχυτικών δομών, υποδομών και συστηματικής παρέμβασης με βάση το πρόβλημα του κάθε παιδιού. Επιπλέον μεγάλο πρόβλημα αποτελεί η στέγαση του σχολείου στον σημερινό χώρο. Είναι αναγκαία η μετακίνηση των μαθητών σε κτήριο με σύγχρονες και ασφαλείς υποδομές.

Στα νηπιαγωγεία στοιβάζονται 25 νήπια και προνήπια σε κάθε αίθουσα. Η θέση μας είναι να φοιτούν 15 νήπια ανά τμήμα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα άθλιων συνθηκών στέγασης είναι η περίπτωση του 6ου νηπιαγωγείου Σητείας σε ένα ισόγειο, ανήλιαγο σπίτι με μικρούς χώρους που κάνει δύσκολη τη λειτουργία του.

Ο λεγόμενος Ενιαίος Τύπος Ολοήμερου Νηπιαγωγείου αποδείχτηκε ότι είναι ένα Νηπιαγωγείο, που ούτε ενιαίο είναι (αφού είναι τριζωνικό – πρωινή ζώνη, υποχρεωτικό ωράριο, προαιρετικό ολοήμερο – που λειτουργεί με όσες ζώνες του επιτρέπεται κάθε φορά), ούτε ολοήμερο είναι (αφού βάζει όρους και προϋποθέσεις για τις εγγραφές και τη λειτουργία του ολοήμερου τμήματός του).

Το ίδιο συμβαίνει και με τον  Ενιαίο Τύπο Ολοήμερου Δημοτικού όπου μετά την κατάργηση του υπεύθυνου εκπ/κού του απογευματινού ολοήμερου, το τμήμα λειτουργεί με τα πλεονάσματα των ωρών των δασκάλων και ειδικοτήτων κι όπου φτάσουν.

Η «κανονικότητα» στα σχολεία που διαμηνύει η κυβέρνηση δεν έχει έρθει  και με τα τωρινά δεδομένα δεν προβλέπεται να έρθει ούτε τη φετινή χρονιά.

Δεν είναι κανονικότητα για το Δημόσιο και Δωρεάν Υποχρεωτικό σχολείο

  • Οι περικοπές των μαθημάτων, τα κενά και οι ελλείψεις που στερούν το μορφωτικό δικαίωμα των μαθητών μας
  • Η υποχρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών που φέτος η χρηματοδότηση είναι ακόμα περισσότερο μειωμένη
  • Το γεγονός ότι σχεδόν το 20% των εκπαιδευτικών είναι συμβασιούχοι, απολύονται κάθε καλοκαίρι και ξαναπροσλαμβάνονται (άλλη χρονιά πιο γρήγορα άλλη πιο αργά κι άλλη καθόλου) σε άλλο μέρος, σε άλλο σχολείο, με τεράστιο οικονομικό και προσωπικό κόστος
  • Η μετακίνηση των εκπαιδευτικών σε δύο , τρία και τέσσερα σχολεία για να συμπληρώσουν το ωράριό τους
  • Ο αποκλεισμός χιλιάδων προνήπιων από τα δημόσια νηπιαγωγεία λόγω ανυπαρξίας χώρων και μη θεσμοθέτησης της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής
  • Οι άθλιες συνθήκες των σχολικών κτιρίων και υποδομών
  • Η ανυπαρξία επιστημονικών δομών της ειδικής αγωγής

Εκπαιδευτικοί και γονείς, να μη δεχτούμε, να μη συμβιβαστούμε με τη σημερινή μίζερη και καταθλιπτική πραγματικότητα. Στην εποχή μας, το 2017, υπάρχουν όλες οι δυνατότητες και οι προϋποθέσεις να έχουμε ένα σχολείο που θα καλύπτει το σύνολο των μορφωτικών αναγκών, που θα διαπαιδαγωγεί ολόπλευρα, που δε θα χωρίζει τους μαθητές σε «καλούς» και «κακούς», που δε θα έχει ταξικά φίλτρα. Αυτή η πεποίθηση μάς φέρνει στην πρώτη γραμμή του αγώνα, απέναντι στα κόμματα και τις πολιτικές που τσακίζουν τις ζωές μας και έβαλαν συνολικά το σχολείο στον «κόφτη» των μνημονίων και των αντιλαϊκών κατευθύνσεων Ε.Ε. και ΟΟΣΑ.

Η  νέα χρονιά μπορεί και πρέπει να μας βρει σε θέση μάχης:

Απέναντι στο παραμύθι της «δίκαιης ανάπτυξης», που προϋποθέτει διαλυμένα λαϊκά δικαιώματα και εργασιακή ζούγκλα. Απέναντι στα νέα μέτρα, που ετοιμάζει η κυβέρνηση μπροστά στο κλείσιμο της 3η αξιολόγησης. Απέναντι στην προσπάθεια χτυπήματος του δικαιώματος στην απεργία. Απέναντι στην προώθηση της αξιολόγησης στην εκπαίδευση, που στόχο έχει ένα ακόμα πιο ταξικό και ανταγωνιστικό σχολείο, με λιγότερο και πιο πειθήνιο προσωπικό. Απέναντι στην προώθηση του «νέου» Λυκείου των πολλαπλών εξετάσεων και της πρόωρης εξειδίκευσης. Απέναντι στο σύνολο της άσχημης πραγματικότητας που διαμορφώνεται στο σχολείο.

Δεν αρκεί πια η περιγραφή της άσχημης κατάστασης. Η ολόπλευρη μόρφωση των μελλοντικών γενεών που αφορά και το μέλλον της χώρας μας, το χτίσιμο μιας κοινωνίας που θα ικανοποιεί τις σύγχρονες και πραγματικές ανάγκες κάθε λαϊκής οικογένειας πρέπει να γίνει υπόθεση του κάθε εργαζόμενου. Ήρθε η ώρα να πάρουμε θέση. Να αγωνιστούμε μέσα από τα σωματεία και τους συλλόγους και να διεκδικήσουμε:

  • Αποκλειστικάενιαίο 12χρονο δημόσιο, δωρεάν σχολείο για όλα τα παιδιά, με δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή.
  • Αύξηση τώρα των κρατικών κονδυλίωνγια την παιδεία.
  • Μαζικούς διορισμούς μόνιμουεκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού στα σχολεία.
  • Σχολικά κτήριασύγχρονα, ασφαλή, πλήρως εξοπλισμένα με μέσα και χώρους για εκπαίδευση, άθληση πολιτισμό, σίτιση.

Ιωάννα Χρυσουλάκη

Δασκάλα του 2ου Δημ. Σχ. Σητείας και μέλος του Δ.Σ. του Συλλόγου Εκπ/κών Π.Ε. Σητείας «Ο Μύσων», εκλεγμένη με την Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών που στηρίζεται από το Π.Α.ΜΕ

Σητεία 21/9/2017

Print Friendly, PDF & Email

Από giorgos