Μίζα, καρκίνωμα και δυσφήμιση του Ελληνικού τουρισμού
δώσε μου να σου δώσω, αλλά κάποιοι υποφέρουν και μαζί τους το συνολικό τουριστικό αποτέλεσμα

Εδώ και πάρα πολλά χρόνια το τοπίο είναι γνωστό τοις πάσι παροικούντες περιοχές τουριστικού ενδιαφέροντος. Αν δεν μιζάρεις κομβικά πρόσωπα στο χώρο, δεν έχεις μέλλον ότι και αν κάνεις !

Και συνήθως τα κομβικά εκείνα πρόσωπα είναι οι εκπρόσωποι ξένων tour operators στη χώρα από τη μια και εργαζόμενοι σε συγκεκριμένα πόστα που έρχονται σ’ επαφή με τους επισκέπτες από την άλλη. ‘Η ακόμα πιο οργανωμένα, κάποιες μεγάλες ξενοδοχειακές επιχειρήσεις ελέγχουν από τη κορυφή το θέμα, χειριζόμενοι άλλο ένα έσοδο.

και όλα αυτά βέβαια …… μαύρα !!!! δεν φαίνονται πουθενά.

Οι τρόποι του συστήματος, πολλοί και διάφοροι:

Είτε οι συνοδοί της ομάδας των ξένων τους ενημερώνουν μπροστά από συγκεκριμένα μαγαζιά από τα οποία στη συνέχεια αγοράζουν με τον άγρυπνο μάτι του συνοδού πάνω από τη ταμειακή, είτε δυσφημώντας κάποιες επιχειρήσεις, ότι πχ το τάδε rent a car δεν έχει ασφάλεια στα αυτοκίνητα, είτε αυτό το εστιατόριο δεν έχει καλό φαγητό, Μην πάτε σε μια εκδρομή γιατί είναι επικίνδυνα …… και άλλα πολλά πανέξυπνα!!!!

Θα αναρωτηθείτε, πως μπορεί να ξεριζωθεί αυτό το καρκίνωμα η μίζα;

Υπάρχουν πολλοί τρόποι, κάποιοι αστυνομικής υφής, κάποιοι άλλοι διαφορετικής φιλοσοφίας:

Ιδανικά δεν θα πρεπε κανείς να μιζάρει, αλλά αφού αυτό είναι αδύνατον, τότε μόνο με υπέρβαση του σημερινού τουριστικού μοντέλου. Δηλ. στόχευση σε τουρίστες που κινούνται μόνοι τους, εκτός μαζικών προγραμματισμένων πτήσεων κλπ. Επιπροσθέτως, επενδύοντας στο όνομα και στις καλές υπηρεσίες της περιοχής. Όμως όλα αυτά προϋποθέτουν σοβαρότητα, χρόνο, επιμονή και χρήμα.

Ένα παράδειγμα: πριν είκοσι χρόνια, ελάχιστοι ήσαν οι γνωστοί προορισμοί στο νομό Χανίων. Σήμερα μετά την επιμονή τους (μπράβο), έρχεται ο τουρίστας στον Άγιο Νικόλαο και θέλει να πάει στον Μπάλο ή στο Ελαφονήσι. Και ότι και να πει ο εκπρόσωπος του γραφείου που τον έφερε ….. αυτός θα πάει.

Στο Λασίθι, οι μόνοι προορισμοί που παραμένουν στη πρώτη γραμμή, για άλλους λόγους και όχι επειδή τους “σπρώξαμεεπιτυχημένα είναι: η Σπιναλόγκα, το Βάι, η Χρυσή και το Σπήλαιο στο οροπέδιο Λασιθίου.

Αυτό εδώ είναι ένα πρώτο σημείωμα σε μια προσπάθεια να ανοίξει η συζήτηση για το μεγάλο καρκίνωμα που κατατρώει τον τουρισμό και πως αυτό θα ξεριζωθεί. Γιατί όλοι γνωρίζουμε …. κανείς όμως δεν μιλάει !!!!

Print Friendly, PDF & Email

Από giorgos