...άντε, επιτέλους σε κυκλοφορία ....!!!!
…άντε, επιτέλους σε κυκλοφορία ….!!!!

Πολύς λόγος γίνεται τελευταία για τη παράδοση στη κυκλοφορία της νέας εθνικής οδού  (Ν.Ε.Ο.)  Αγίου Νικολάου Καλού Χωριού  και η αγανάκτηση των συμπολιτών μας για την μεγάλη καθυστέρηση είναι έκδηλη και δικαιολογημένη….

Σήμερα το μεσημέρι περνώντας από το κόμβο της Κριτσάς είδα κάποιες ετοιμασίες προκειμένου να ανοίξει το Αγιονικολιότικο οδικό γεφύρι της Άρτας και σταμάτησα να ρίξω μια ματιά.

Ομολογώ ότι έμεινα έκπληκτος διαπιστώνοντας ότι ερχόμενο κάποιο όχημα από το Καλό Χωριό από τη Ν.Ε.Ο.  και προκειμένου να εισέλθει στο κόμβο για να κατευθυνθεί προς Άγιο Νικόλαο ή προς Κριτσά δεν υπάρχει φωτεινός σηματοδότης (υπάρχει σήμα STOP) ώστε να εξασφαλίζεται η ασφαλή είσοδο και διέλευση του οδικού κόμβου.

Λίγο πολύ όλοι γνωρίζουμε την οδική συμπεριφορά τις πλειοψηφίας των οδηγών, σταματούν μπροστά στον ερυθρό σηματοδότη και αδημονώντας να ξεκινήσουν ξεκινούν μόλις ανάψει πράσινο, χωρίς να ελέγχουν αν κάποιο όχημα κινείτε ή βρίσκεται εντός του οδικού κόμβου.

Ακόμα χειρότερα κάποιοι οδηγοί γνωρίζοντας ότι τα επόμενα 2-3 δευτερόλεπτα θα ανάψει πράσινο… ξεκινούν  πριν ακόμα ανάψει.

Αλλά και τι να πούμε για τους νεαρούς οδηγούς με τα μηχανάκια που μαρσάρουν έχοντας καρφωμένα τα μάτια τους στο πράσινο σηματοδότη και ξεκινούν με απίστευτη ορμή χωρίς να προσέχουν τίποτα άλλο.

Και ερωτώ;

Ένα όχημα ερχόμενο  από Καλό Χωριό μέσο της νέας εθνικής οδού (Ν.Ε.Ο.) με σκοπό να  κατευθυνθεί προς Άγιο Νικόλαο ή  Κριτσά ή ακόμα και να συνεχίσει προς Ηράκλειο διασχίζοντας τον κόμβο, πότε μπορεί να εισέλθει στο κόμβο με ασφάλεια όταν οι σηματοδότες που υπάρχουν ανάβουν διαδοχικά ;

Και αν ένα όχημα ερχόμενο από Καλό Χωριό μέσο της Ν.Ε.Ο. τη στιγμή που ξεκινήσει για να στρίψει προς Άγιο Νικόλαο, ανάψει πράσινο στην είσοδο του κόμβου από τη Π.Ε.Ο. και το όχημα που έχει σταματήσει στο σηματοδότη ξεκινήσει στρίβοντας προς Κριτσά, τι θα συμβεί;

Ή  αν το όχημα από την Ν.Ε.Ο. ξεκινήσει προς Κριτσά και την ίδια στιγμή ανάψει πράσινο στο σηματοδότη της εισόδου του κόμβου από Κριτσά, όπου περιμένει να ξεκινήσει γκαζώνοντας ο ατίθασος και βιαστικός νεαρός με το μηχανάκι  που κάνει delivery  για να βγάλει τα στραβά του έξοδα, εκείνα που κάποιοι «μακροχέρηδες»  στέρησαν την δυνατότητα των γονιών του να του τα παρέχουν, τι θα συμβεί;

Ποιος θα φταίει μετά; ο οδηγός ή ο κόμβος καρμανιόλα ;

Γιατί πως αλλιώς να χαρακτηριστεί ένα οδικός κόμβος τεσσάρων μονών και μιας διπλής  εισόδου όταν μόνο στις  τέσσερις μονές εισόδους υπάρχουν φωτεινοί σηματοδότες;

Βέβαια διαπίστωσα ότι σε τέσσερις από τις εισόδους του κόμβου έχουν τοποθετηθεί σήματα STOP μήπως έχουν σκοπό να ακυρώσουν τους υπάρχον φωτεινούς σηματοδότες και να ρυθμίζετε η κυκλοφορία κατά την κρίση των οδηγών;

Αναρωτιέμαι ποιοι ειδήμονες χαρακτηρίζουν ανασφαλή την διέλευση των οχημάτων από τη σήραγγα της Ν.Ε.Ο. λόγω έλλειψης φωτισμού (όταν για δεκάδες χρόνια περνούσαν από την τυφλή σήραγγά του Βραχασιου) και τοποθέτησαν ηλεκτρογεννήτρια για να τη φωτίσουν… και ένα φωτεινό σηματοδότη δεν σκέφτηκαν να τοποθετήσουν στην πέμπτη διπλή είσοδο του κόμβου.

Όσο για τη ηλεκτρογεννήτρια που θα ηλεκτροδοτεί τη σήραγγα, πολύ αμφιβάλω αν κάποιος την ξαναβάλει μπροστά, όταν τελείωση το πετρέλαιο…

Ας αφήσουν τα πανηγύρια οι αρμόδιοι και το προεκλογικό κουτόχορτο και ας ασχοληθούν  με την εξασφάλιση της ασφαλούς διέλευσης του κόμβου.

Άλλωστε τα ατυχήματα που έχουν συμβεί μέχρι σήμερα, παρά την ολική  ρύθμιση της κυκλοφορίας από τους φωτεινούς σηματοδότες,  προδιαγράφουν ότι έπεται  να συμβεί…

Αν κάποιος σκεφτεί ότι θα περνούν τα οχήματα από και προς Ηράκλειο κάτω από τη γέφυρα άρα θα ελαττωθεί η κίνηση στο κόμβο,  τονίζω ότι:

Eνα έργο εκατομμυρίων του 2015 οφείλει να έχει ελάχιστο ορίζοντα εικοσαετίας και να ανταποκρίνεται στο 2015, όχι 1985!

Αν κάπου κάνει λάθος το φτωχό μου το μυαλό…, ζητώ προκαταβολικά συγγνώμη από τους υπεύθυνους, μελετητές, επιβλέποντες, κατασκευαστές  και λοιπούς ειδικούς και αρμόδιους.

Βάρδας Ιωάννης

Print Friendly, PDF & Email

Από giorgos