Ποια ήταν η επιτυχία  του BEACH VOLLEY και του CLIFF DIVING;
από το Beach Volley

Προκειμένου να καταστεί ο τόπος ΞΑΝΑ παγκόσμιος πόλος τουριστικής έλξης, αναβαθμίζοντας παράλληλα τους επισκέπτες του οικονομικά, χρειάζεται να αναπτύξει τα συγκριτικά και μοναδικά του πλεονεκτήματα!!

Όχι μόνο πχ να διοργανώνει beach volley,  cliff diving ή ποδηλατικούς αγώνες για 1-2 ημέρες την σεζόν αλλά να αναπτύξει  πχ μόνιμες ποδηλατικές διαδρομές, χρειάζεται να αναπτύξει τα αρχέγονα μονοπάτια του αναδεικνύοντας την Κρητική φύση.  Θα πρέπει να αναδείξει 1-2 από τα σπήλαια της περιοχής (Η Κρήτη έχει καταγεγραμμένα 4000 σπήλαια). Θα πρέπει να αναδείξει την Κρητική Μιραμπελλιώτικη διατροφή ως αυτόνομο τουριστικό προϊόν.  Θα πρέπει να αναδείξει τον καταδυτικό τουρισμό (όχι με τις τεχνητές «τρύπες» στο νερό που προωθεί τώρα ο δήμος αλλά ΑΜΕΣΑ προστατεύοντας  φυσικούς βυθούς, ΦΕΚ 79Β άρθρα 31,32,33 & 36 κλπ).

Θα πρέπει να αναδείξει τα ζωντανά φυσικά μνημεία του όπως ο Πρίνος του Εγγλέζου,  το δάσος της Κριτσάς, του Κρούστα, τα απολιθώματα του καθαρού. Θα πρέπει να αναδείξει και  να οργανώσει τα φαράγγια της περιοχής  αλλά και να συνδέσει συγκοινωνιακά  τις εισόδους με τις εξόδους τους όπου είναι εφικτό.  Θα πρέπει να προωθήσει τον θρησκευτικό τουρισμό γιατί τα περισσότερα μοναστήρια της περιοχής είναι αναστηλωμένα. Θα πρέπει να διαφημίσει και να αναδείξει τούς αρχαιολογικούς χώρους, τα μουσεία, την ιστορία του τόπου, την λαογραφία, την μουσική, την παράδοση, τους θρύλους (Αφορεσμένος…..). Θα πρέπει ο ΠΑΟΔΑΝ να αναδείξει το πρώτο θέατρο στον κόσμο της Λατούς . Θα πρέπει το κάθε χωριό όσο μικρό και αν είναι να έχει τουλάχιστον αξιοποιήσει ένα αξιοθέατο προκειμένου να προσελκύει τουρισμό  κλπ, κλπ, κλπ.

Αυτά ζητάνε ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ από εμάς τους ανθρώπους του τουρισμού , οι επισκέπτες της περιοχής μας!! Και φυσικά να συνοδεύονται από την καθαριότητα του τόπου, την οργάνωση του κυκλοφοριακού, την ηλεκτρονική οργάνωση κλπ, κλπ. Δεν ζήτησαν ούτε cliff diving ούτε beach volley ως προϋπόθεση για να επισκεφτούν τον τόπο μας!!

Και όταν τα κάνει όλα αυτά ο Δήμος ή τουλάχιστον ένα μικρό μέρος αυτών, τότε με  διοργανώσεις  όπως του cliff diving ή του beach volley μπορεί να διαφημίσει τον τόπο με τα δεκάδες πια αξιοθέατα και δράσεις!!  Και φυσικά να ηγείται  ένας αντιδήμαρχος τουρισμού γνώστης της τοπικής και διεθνούς  τουριστικής βιομηχανίας   και όχι ο οποιοσδήποτε  έχει ως εφόδιο πιθανός μόνο τις καλές του  προθέσεις!  Και φυσικά αντί του  να έχει ο υπεύθυνος της διοργάνωσης εν προκειμένου ο πρόεδρος του ΠΑΟΔΑΝ διαδικτυακούς φίλους να  στηρίζουν διαδικτυακά την  τουριστική  του μετριότητα, να έχει έμπειρους περί τουρισμού συνεργάτες !!

Ας αναρωτηθούν οι διοργανωτές , τι διαφήμισε το  πρωτάθλημα beach volley αυτές τις ημέρες,  τους χορηγούς  της διοργάνωσης ίσως,  την κλειστή παραλία  της  Άμμου για τους πελάτες των γύρω ξενοδοχείων, την διοργάνωση του cliff diving για το 2019 ή το «εδώ είμαστε και εμείς»;  Δυστυχώς  ή άγνοια των διοργανωτών περί τουριστικής βιομηχανίας, τους οδήγησε να κλείσουν την παραλία της Άμμου (για δεύτερη χρονιά την υψηλή περίοδο ), παραλία η οποία εξυπηρετεί εκατοντάδες πελάτες των γύρο ξενοδοχείων  δημιουργώντας  πρόβλημα!! Ας αναρωτηθεί ακόμα και η κοινωνία του τόπου ότι ενώ διανύουμε τον τρίτο χρόνο τέτοιων δράσεων, εντούτοις, κανένα από τα κλειστά ξενοδοχεία της πόλης δεν επαναλειτούργησε και κανένα νέο δεν άνοιξε, παρόλο τις ευνοϊκές συγκυρίες (air -bnb, αστική μίσθωση, διεθνής κατάσταση …) όσο δε για τα κρουαζιερόπλοια, μειώθηκαν στο ένα, τον μήνα!!!

Το μόνο δυστυχώς που δείχνουν ότι προσπαθούν να διαφημίσουν οι ιθύνοντες, είναι το  Δήμαρχο και τον ο πρόεδρο του ΠΟΔΑΝ, ας μην μας κοροϊδεύουν! Με το cliff diving ιδιαίτερα ο δήμαρχος προσπαθεί να συγκαλύψει το τραγικό  λάθος του, το λάθος της  κατάρριψης  του μύθου της απύθμενης λίμνης . Και βέβαια το οικονομικό κόστος  το αναλαμβάνει  ο δημότης του Αγίου Νικολάου που  πληρώνει τέτοιες  δράσεις δίνοντας εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ αλλά κυρίως  ο τόπος που συρρικνώνετε τουριστικά, αντί να αναπτύσσεται!!

Ωραία ακούγετε  η θεωρία του ότι δήθεν οι δράσεις αυτές είναι διαφήμιση για τον τόπο , όμως για να επιτευχθεί διαφήμιση και κατ επέκταση  τουριστική  ανάπτυξη της περιοχής  αλλά και να διατηρηθεί,  χρειάζεται πολλά περισσότερα πριν από την διοργάνωση  του beach  volley  και του cliff diving  κλπ!!

Αν τα χρήματα αυτά είχαν ξοδευτεί, πχ  για την αξιοποίηση των Αγίων Πάντων προκειμένου να γίνονται καθημερινές εκδρομές με πλοιάρια σ την εκκλησία, αν   με αυτά τα χρήματα πληρωνόταν ένας υπάλληλος  για να λειτουργεί καθημερινά  το Λαογραφικό μουσείο Νεάπολης, αν είχε αναστηλωθεί η Ρομάνα Πορτέλα στον Χουμεριάκο, αν ο δήμος χρηματοδοτούσε την συγκοινωνιακή σύνδεση της εισόδου με την έξοδο του φαραγγιού της Κριτσάς  αξιοποιώντας   την αστική συγκοινωνία  και πάρα πολλά άλλα, θα είχε αφενός  το Μιραμπέλλο καθημερινά χιλιάδες επισκέπτες  και αφετέρου  δεκάδες χιλιάδες διανυχτερεύσεις !  Παράλληλα θα αναβάθμιζε  τους επισκέπτες οικονομικά, επισκέπτες  οι οποίοι θα κατέκλειαν στα ξενοδοχεία της περιοχής μικρά ή μεγάλα χειμώνα καλοκαίρι κλπ!

Είναι περίεργο, ότι ενώ  ο δήμος έχει σοβαρές υποδομές  (από εποχής Ρούσου Καπετανάκη,  γήπεδα, κολυμβητήριο, χώρους για  κλειστά γυμναστήρια)  προκειμένου να αναπτυχτεί ακόμα και αθλητικός τουρισμός ή ακόμα και να γυμνάζονται οι επισκέπτες της περιοχής, δεν έχει προωθηθεί ουσιαστικά τίποτα!

Αν ο δήμαρχος συνεχίσει αυτήν την στείρα τουριστική πολιτική, θα υπάρξει σύντομα κατάρρευση τουριστικών επιχειρήσεων οι οποίες μέχρι  τώρα είναι η ραχοκοκαλιά της  τουριστικής βιομηχανίας της περιοχής !

Θωμάς Τζανόπουλος

Τουριστικός πράκτορας

Υ.Γ. Αλήθεια σε ποια ξενοδοχεία διέμεναν  οι αθλητές και οι συνοδοί που έλαβαν μέρος στην διοργάνωση, ποιος πλήρωσε την διαμονή τους, πόσο στοίχισε η διοργάνωση, πόσες διανυκτερεύσεις επιτεύχθηκαν πέρα από τους Αθλητές, υπάρχουν στατιστικά , έχει δημιουργηθεί ομάδα beach volley ή  cliff diving στην πόλη μας κλπ ;

Print Friendly, PDF & Email

Από giorgos