Το γιοφύρι της Άρτας, στο Χαμέζι
Σαράντα πέντε ανάδοχοι κι εξήντα φεσωμένοι, γιοφύρι εθεμέλιωναν στου Χαμεζού το πλάι…….

Που ξέρετε; αν η υπόλοιπη Ελλάδα μάθει τι έχει συμβεί, πιθανότατα η έννοια του γεφυριού της Άρτας στη λαϊκή παράδοση να αντικατασταθεί με το γιοφύρι στο Χαμέζι.

Άλλωστε το γιοφύρι της Άρτας τελείωσε και συντομότερα από το γιοφύρι στο Χαμέζι το οποίο ακόμα μας ταλαιπωρεί, ή μάλλον ο φορέας του έργου, ο ΟΑΚ ταλαιπωρεί όλη τη Σητεία και τους τουρίστες που την επισκέπτονται.

Ιστορικά, ως ιδέα, έχει ιστορία κοντά 30 χρόνων, με πολλά πήγαιν’ έλα των εκάστοτε εντόπιων πολιτικάντηδων. Κάποια στιγμή έγινε μια μελέτη και προκρίθηκε καλύτερη λύση η κοιλαδογέφυρα, υπερυψωμένος δρόμος και για τον λόγο ότι η περιοχή υποφέρει από υποχωρήσεις του εδάφους από τη πλευρά του Χαμεζού.

Πριν περίπου 14 χρόνια ξεκίνησε η κατασκευή του και μετά από αλλαγές καμπόσων αναδόχων, το έργο έχει μείνει στη μέση με πρόσφατο επεισόδιο στο όλο σκηνικό, τα θέματα του τελευταίου κατασκευαστή που ανέλαβε, που εξ όσων φαίνεται δεν έχει τη δυνατότητα να το ολοκληρώσει.

Εσχάτως ανέκυψε πρόβλημα στατικότητας της όλης κατασκευής και άρα επικινδυνότητας. Πως προέκυψε αυτό τώρα τελευταία και θα πρέπει να ενισχύσουμε κλπ κλπ; Όπως μας είπε η αντιπεριφερειάρχης Λασιθίου Πελαγία Πετράκη:  το σχέδιο και οι παράμετροι της γέφυρας, μπήκαν σε εξέταση με τους σύγχρονους τρόπους και προγράμματα στατικότητας και βρέθηκε ότι η γέφυρα είναι εκτός σημερινών προδιαγραφών !!!!! Αλλά εάν κανείς εξετάσει και τις υπόλοιπες γέφυρες της Κρήτης, μέσα από τα σημερινά ισχύοντα, θα βρεθούν ελλιπείς; προβληματικές;;;;

Οπότε το ζητούμενο τώρα είναι να βρεθεί ο κατασκευαστής που θα ολοκληρώσει τον ασφαλτοτάπητα και τα στηθαία ασφαλείας για να δοθεί ο δρόμος σε κυκλοφορία με τον περιορισμό στο ανώτατο βάρος των φορτηγών τους 35 τόνους.

Εδώ όμως κάπου, έχουμε και τις ευθύνες των ιθυνόντων του ΟΑΚ που λειτουργεί με τη λογική “πίστευε και μη ερεύνα”.
Παράδειγμα:
με το που ανέλαβε ο πρώτος ανάδοχος το τμήμα Άγιος Νικόλαος – Καλό Χωριό, είχαν αρχίσει οι ψίθυροι για την δυνατότητα του υπεργολάβου να ολοκληρώσει το έργο. Οι ψίθυροι μεταφέρθηκε τότε στον ΟΑΚ, ο οποίος τους θεώρησε δημοσιογραφικές υπερβολές. Τελικά ο δρόμος ολοκληρώθηκε μετά από 7 χρόνια και τρεις αναδόχους.

Κάπως έτσι συνεχίζουμε να λειτουργούμε. Εμφανίζεται ο ανάδοχος, πετάει μια απίστευτη έκπτωση για να πάρει το έργο και ο ΟΑΚ δεν ερευνά το ποιόν και το παρελθόν !!!

Άρα οι Στειακοί θα πρέπει να περιμένουν κάμποσο ακόμα ! Πόσο ;;;;;;

Ευκαιρίας δοθείσης παραφράζουμε το ποίημα για το γιοφύρι της Άρτας για να ταιριάξει στη περίσταση …

Σαράντα πέντε ανάδοχοι κι εξήντα φεσωμένοι
γιοφύρι εθεμέλιωναν στου Χαμεζού το πλάι.
Ολημερίς το χτίζανε, το βράδυ εγκρεμιζόταν.
Μοιριολογούν οι Στειακοί και κλαίνε οι τουρίστες:
“Αλίμονο στους φόρους μας, κρίμα στις δούλεψές μας,
ολημερίς να χτίζουμε το βράδυ να γκρεμιέται.”
Πουλάκι εδιάβη κι έκατσε αντίκρυ στό λοφάκι,
δεν εκελάηδε σαν πουλί, μηδέ σαν χηλιδόνι,
παρά εκελάηδε κι έλεγε ανθρωπινή λαλίτσα:
“Αν δε βαρέσετε άνθρωπο, γιοφύρι δε στεριώνει,
και μη βαρέσετε ορφανό, μη ξένο, μη διαβάτη,
παρά του ΟΑΚ να δείρετε τα απίθανα ξεφτέρια,
που παρ’ ότι μέσα στο χορό, άσχετα τραγουδάνε.”

Print Friendly, PDF & Email

Από giorgos