ένα πολυκατάστημαΗ Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Χανίων, την φετινή Παγκόσμια Ημέρα του Καταναλωτή, την αφιερώνει στον Έλληνα Καταναλωτή του Σήμερα.
Παρότι η εμπειρία μας στο Καταναλωτικό Κίνημα, μετράει ελάχιστα χρόνια, η σημερινή εικόνα που βιώνει ο Έλληνας Καταναλωτής μας δίνει το δικαίωμα να χρησιμοποιήσουμε το γκρίζο χρώμα, για να περιγράψουμε τα αδιέξοδα που αντιμετωπίζει και που έχει σήμερα περιέλθει o Έλληνας Καταναλωτής, του μεσαίου και κάτω, οικονομικού εισοδήματος. Χθες, για τον Καταναλωτή υπήρχε η πρόσβαση στην αγορά, στην αποταμίευση, στην ασφάλεια, στον δανεισμό, στις επενδύσεις για ανάπτυξη. Σήμερα έρχεται αντιμέτωπος με τον ίδιο του τον εαυτό και αναρωτιέται  σε ποια πραγματικότητα ζει και ποιο είναι το όνειρο, το χθες ή το σήμερα. Η αλήθεια είναι ότι σήμερα καλείται να επαναπροσδιορίσει την βιωσιμότητα όχι μόνο την δική του, ή της οικογένειας του αλλά της Χώρας του. Καλείται να χρησιμοποιήσει νέα εργαλεία, να ξεχάσει καταναλωτικές συνήθειες του χθες, χωρίς να του επιτρέπεται να προγραμματίσει, να σχεδιάσει, γιατί νέοι κανόνες του ρυθμίζουν την ζωή του, η πολιτεία ζητάει την βοήθεια του, η Χώρα του βρίσκεται σε οικονομικό αδιέξοδο και η πόρτα του οικονομικά αδύναμου πολίτη πάντα εύκολα ανοίγει.
Είναι αδικία αυτό που συμβαίνει στον Έλληνα Καταναλωτή σήμερα ,μια ελπίδα είχε, από την παρούσα Κυβέρνηση, ότι θα καλυτέρευε την οικονομική του θέση ,και το σενάριο κατέληξε σε τραγωδία, να αντιστραφούν οι όροι και η Πολιτεία να ζητά από τον αδύνατο βοήθεια, για να στερέψει για να αφανιστεί οικονομικά, κοινωνικά  Ο καταναλωτής του χθες ,έκανε τον οικογενειακό του προϋπολογισμό , δεν μπορούσε να αντεπεξέλθει στα βάρη και υπερχρεώθηκε, γιατί έπρεπε να βοηθήσει το παιδί του να σπουδάσει, έπρεπε να φτιάξει ένα σπίτι, σήμερα τι κάνει;  Απλά ” Κρύβεται” κλείνει αυτιά και τηλέφωνα δεν αντέχει στην πίεση που νοιώθει από τα πάντα και τους πάντες, δεν έχει οικονομική δύναμη να ανταποκριθεί στις ανάγκες της καθημερινότητας, να πληρώσει βασικά βιοτικά  αγαθά νερό, τροφή ΔΕΗ κ.π.λ
Εμείς ως Καταναλωτικός Οργανισμός, νοιώθουμε ότι το πεδίο μας όσο αφορά το μάθημα της υπερκατανάλωσης, με μιας αδειάστηκε από την πραγματική ανέχεια που κτύπησε τον καταναλωτή. Τι να προωθήσουμε καταναλωτική συνείδηση, σε ένα καταναλωτή που οραματίζεται την αγορά; Και ο δικός μας ο  ρόλος άλλαξε,.
Η καταναλωτική παιδεία είναι σπουδαίο κεφάλαιο και οφείλει η πολιτεία με την συνδρομή της Εθελοντικής δράσης των Καταναλωτικών Ενώσεων να το περάσει και στον τελευταίο καταναλωτή. Η ανέχεια , η στέρηση αγαθών και Υπηρεσιών,(παιδεία υγεία) το πέρασμα στην ανεργία και στην φτώχεια, είναι ευθύνη που ανήκει αποκλειστικά στην πολιτεία ,που αντί να οδηγήσει τους πολίτες σε δρόμο ανάπτυξης, καθημερινά όχι μόνο τους αφαιρεί ατομικό εισόδημα αλλά  επιτρέπει ή μάλλον δίνει τροφή σε κάποιους να θεωρούν για όλη αυτή την τραγική κατάσταση που βιώνουμε εμάς τους καταναλωτές υπεύθυνους και ότι εμείς οφείλουμε να συνδράμομε πρωτίστως την πολιτεία να περάσει από την οικονομική κρίση που βρίσκεται σήμερα. Μπορεί η πολιτεία να βρίσκεται σε κατάσταση οικονομικής κρίσης, ο καταναλωτής που βρίσκεται; ευημερεί;
Λάθος βήματα της σημερινής Κυβέρνησης, να μη διαχωρίσει την ήρα από το σιτάρι, δεν γίνεται να είναι ανακατεμένα, δεν είναι όλοι οι καταναλωτές ικανοί να βοηθήσουν να βγει η Χώρα από την κρίση. Υπάρχουν εισοδηματίες που έχουν την δυνατότητα να βοηθήσουν να βγει η Χώρα από την κρίση και, να αφήσει τους εργαζόμενους στην αγωνία τους  γιατί μπορούμε να πούμε ότι βρίσκονται με τον προϋπολογισμό του εισοδήματος του χθες στο κατώφλι του πτωχεύσαντα πολίτη , του πτωχεύσαντα καταναλωτή. Κανείς δεν αμφισβητεί ότι σημερινοί Κυβερνώντες κάνουν προσπάθεια  για να βγει η Χώρα από την Οικονομική Κρίση, από την οποία σίγουρα θα βγει αλλά τότε οι καταναλωτές θα υπάρχουν; H θα συνοδεύουν την ρευστοποίηση των περιουσιακών τους στοιχείων και θα βρίσκονται όχι μόνο σε οικονομική αφάνεια αλλά σε βιολογικό αφανισμό, αφού θα έχουν στέρηση των αγαθών εκείνων που τους δίνει βιωσιμότητα;
Η 15 του Μάρτη ως Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή, για μας τους καταναλωτές της Χώρας μας, έχει άλλη ουσία και νόημα  και αποκτά μεγαλύτερη διεκδίκηση και περιφρούρηση των δικαιωμάτων μας και μέσα από αγώνα  οφείλουμε όλοι εμείς συσπειρωμένοι στις Ενώσεις Καταναλωτών να δώσουμε. για πρόσβαση σε ασφαλή αγαθά και υπηρεσίες για μια καλύτερη ποιότητα ζωής,
Print Friendly, PDF & Email

Από manos