Ρούσου Κουνδούρου, ωραίο το έργο, ολοκληρωμένο, αλλά θα συνεχίσουν να υφίστανται οι παλιές κακές συνήθεις;Από όταν άρχισαν οι συζητήσεις για την ρύθμιση του κυκλοφοριακού προβληματος του Αγιου Νικολαου-γιατι κανεις μαλλον δεν αμφιβαλλει ότι υπαρχει υπαρκτο προβλημα στην πολη ,αλλωστε αν τιθετο κατι τετοιο υπο αμφισβητηση πως θα μπορουσε κανεις να εξηγησει την μισθωση του εργου του κ.Ρετζου αλλα και την μεγαλη συμμετοχη των πολιτων του Αγιου Νικολαου-εγινε σαφες ότι υπηρχαν όχι μια η δυο αποψεις πανω στο θεμα αλλα πολύ περισσοτερες και ειχε γινει σαφες ότι ηταν ένα θεμα που θα απασχολουσε για πολύ καιρο τοσο τις αρχες της πολης μας οσο και τους δημοτες και κατοικους.
Είναι γνωστο ότι αφεθηκε στον κ.Ρετζο η πρωτοβουλια μελετης του κυκλοφοριακου καθως και ο χρονος ώστε να παρουσιαστει μια εμπεριστατωμενη μελετη που θα βασιζοταν στα πραγματικά στοιχεία κυκλοφορίας της πόλης.

Άφησε στους δημότες την εντύπωση ότι βάσει της μελέτης αυτής θα προχωρήσει ο δήμος στα ανάλογα έργα και ρυθμίσεις τα οποία ουσιαστικά θα άλλαζαν το πρόσωπο της πόλης.
Έτσι μας πράγματι μας ήρθε η μελέτη τουκ.Ρετζου που πρότεινε αρκετές αλλαγές στο status quo της πόλης μας..
Ένα από αυτά που πρότεινε ο μελετητής ήταν η ανάπλαση του κέντρου της πόλης και συγκεκριμένα της Ρούσσου Κούνδουρου και η μετατροπή της σε πεζοδρόμο .Στην  πραγματικότητα για να είμαστε ρεαλιστές δημιουργούσε ουσιαστικά μια νέα πλατειά μέσα στην πόλη-μια από τις μεγαλύτερες πλατειές στην Κρήτη – η οποία θα ένωνε το παραλιακό μέτωπο με την ήδη υπάρχουσα ιστορική πλατειά της πόλης μας.

Επρόκειτο για ένα έργο πνοής το οποίο συνδυαζόμενο με την δημιουργία του περιφερειακού δρόμου άλλαζε τα δεδομένα όχι μόνο της κυκλοφορίας της πόλης αλλά και της ίδιας της ποιότητας ζωής των κατοίκων της, γιατί άλλαζε την φιλοσοφία τόσων χρόνων που διευκόλυνε τα αυτοκίνητα στο να κόβουν άσκοπες βόλτες μέσα στην πόλη, παραχωρώντας τον αντίστοιχο χώρο στους πεζους, τοσο σε κατοικους αυτης της πολης όσο και σε επισκέπτες  της, οι οποίοι είτε το θέλουμε είτε όχι είναι απαραίτητοι για την οικονομική επιβίωση της πόλης.
Κάποιοι από την αρχή της συζήτησης αυτής έλεγαν ότι δεν είναι δυνατό να προχωρήσει αυτή η λύση και αυτό το μεγάλο έργο.

Οι λόγοι οι οποίοι επικαλέσθηκαν ήταν πολλοί:

  • Ο Δήμαρχος δεν θα μπορέσει να επωμιστεί το πολιτικό κόστος του έργου.
  • Πολιτικά συμφέροντα-πολιτικές διαμάχες-κόντρες δεν θα άφηναν την υλοποίηση και ολοκλήρωση ενός τέτοιου έργου από τον σημερινό δήμαρχο.
  • Την άρνηση των  ΕΚΠΡΟΣΩΠΩΝ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΩΝ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΩΝ οι οποίοι λειτουργούν στην λογική του  {ΟΥΤΕ ΕΝΑ ΕΥΡΩ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΑ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ}.Είναι τα ίδια συμφέροντα τα οποία αυτή την στιγμή υψώνουν μεγαθήρια μπροστά στις τελευταίες Ελευθερές παράλιες που έχουν απομείνει στον Άγιο Νικόλαο και την ευρύτερη περιοχή του. Είναι αυτοί που δεν θέλουν να βγαίνει ο τουρίστας από το ξενοδοχείο ούτε για καραμέλες. Η ύπαρξη πλέον ενός τεράστιου χώρου αναψυχής και περίπατου είναι απειλή.

Είναι σαφές και ευνόητο ότι τα συγκεκριμένα συμφέροντα δεν επικαλούνται τους πραγματικούς λόγους αλλά προφασίζονται άλλους οι οποίοι δεν έχουν καμία σχέση με τις πραγματικές επιδιώξεις τους. Για την επιτευξη των συμφεροντων τους χρησιμοποιουν την οικονομικη τους δυναμη και τις διασυνδεσεις τους τοσο με την πολιτικη εξουσια οσο και τον  ΤΥΠΟ.     
Θα πρεπει επίσης να θυμίσουμε ότι σύμφωνα με τον μελετητη στον συγκεκριμενο δρομο και συμφωνα με στοιχεια της αστυνομιας συμβαινουν συχνοτατα αυτοκινητιστικα ατυχηματα.Μεταξυ αυτών να αναφέρουμε και τις πτώσεις  αυτοκίνητων σε δέντρα, καταστήματα, τηλεφωνικούς θαλάμους ,τοίχους , ακόμα και σε περίπτερα και δυστυχώς σε ανθρώπους.

Είναι προφανές ότι η συνέχιση λειτουργίας του δρόμου ως λεωφόρου ταχείας κυκλοφορίας σε συνδυασμό μάλιστα με την αλλαγή του τάπητα του οδοστρώματος με υλικό χαμηλότερου συντελεστή πρόσφυσης και τριβής(κυβόλιθος) από αυτό που προϋπήρχε(άσφαλτος) οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στο να θρηνήσουμε σύντομα ανθρώπινα θύματα καθώς αναμφίβολα γεννιούνται συνθήκες για συνέχιση των αυτοκινητιστικών ατυχημάτων με μεγαλύτερη μάλιστα συχνότητα. Η ύπαρξη σχολείων σε απόσταση αναπνοής και η χρήση του δρόμου για την διέλευση των μαθητών δείχνει καθόλου να απασχολεί τους παραπάνω.

Είναι καραμέλα στα χείλη μερικών ότι δεν μπορεί να λειτουργήσει η πόλη χωρίς την ύπαρξη κυκλοφοριακής κίνησης στην Ρ.Κουνδουρου όταν είναι ακόμα η νομαρχία στην παρούσα θέση.

Όμως δεν μπορούν να εξηγήσουν γιατί ακόμα και τις ώρες που η νομαρχία και οι τράπεζες είναι κλειστά σαφώς δεν υπάρχει κυκλοφοριακή συμφόρηση αλλά αντίθετα απλώς μια υποτονική κίνηση, αυτοί επιμένουν ότι η Ρ.Κουνδουρου πρέπει να ανήκει μόνο στα αυτοκίνητα.
Δεν μας εξηγούν γιατί θεωρούν αναξιόπιστη την έκθεση του μελετητή παρότι αυτός έχει μια από τις πλέον αξιόπιστες ομάδες μελέτης στον ελλαδικό χώρο .. Στην πραγματικότητα δεν τον αναφέρουν καν στις συζητήσεις τους γιατί ξέρουν ότι δεν μπορούν με επιστημονικά στοιχεία να τον αντικρούσουν.

Δεν μας λενε γιατί δεν δέχονται τα πορίσματα του για την Ρ.Κουνδουρου ενώ ΑΝΤΙΘΕΤΑ ΟΠΟΥ ΤΑ ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ  ΒΟΛΕΥΟΥΝ ΤΑ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ ΤΟΥΣ, ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΔΕΚΤΑ.

  • ΑΠΟΡΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΕΙ Ο ΔΗΜΟΣ ΤΟΣΟ ΧΡΟΝΙΑ ΤΟΝ ΜΕΛΕΤΗΤΗ.
  • ΑΠΟΡΕΙ ΓΙΑΤΙ ΕΓΙΝΑΝ ΤΟΣΑ ΕΞΟΔΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΛΛΑΓΗ ΤΟΥ ΟΔΟΣΤΡΩΜΑΤΟΣ.
  • ΑΠΟΡΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΔΗΜΟΤΕΣ ΒΛΕΠΟΥΝ ΝΑ ΞΟΔΕΥΟΝΤΑΙ ΧΩΡΙΣ ΑΙΤΙΑ ΤΑ    ΛΕΦΤΑ ΤΟΥΣ.
  • ΑΠΟΡΟΥΝ ΟΙ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑΡΧΕΣ ΓΙΑΤΙ ΒΛΕΠΟΥΝ ΤΑ ΥΨΗΛΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ  ΤΕΛΗ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΧΡΕΩΝΕΙ Ο ΔΗΜΟΣ ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΚΑΜΙΑ ΑΝΤΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ .
  • ΠΡΟΦΑΝΩΣ ΟΜΩΣ ΟΛΕΣ ΟΙ ΑΠΟΡΙΕΣ ΜΑΣ ΘΑ ΛΥΘΟΥΝ ΑΡΓΟΤΕΡΑ  ΚΑΘΩΣ ΟΙ ΔΗΜΟΤΙΚΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΕΙΝΑΙ ΚΟΝΤΑ. ΟΙ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΙ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΩΝ  ΜΑΓΕΙΡΕΥΟΥΝ ΚΡΑΤΩΝΤΑΣ ΒΑΘΙΕΣ ΚΟΥΤΑΛΕΣ. ΑΣ ΤΟΥΣ ΚΟΨΟΥΜΕ ΤΗΝ ΟΡΕΞΗ.

Τα στοιχεία του γράφοντος βρίσκονται στη διάθεση του σταθμού και του site

Print Friendly, PDF & Email

Από manos