ΟΧΙ στο μονοπώλιο της Aegean και στους εκβιασμούς της RyanAir – ΝΑΙ στον εθνικό αερομεταφορέα
Aegean, Lufthansa, RyanAir

Προ ημερών, η RyanAir ανακοίνωσε την «προσγείωση» της στο «Ελ. Βενιζέλος», προσφέροντας «φτηνές» πτήσεις εσωτερικού προς και από την Αθήνα, έχοντας ήδη στη λίστα των προορισμών της τη Θεσσαλονίκη, τα Χανιά, τη Ρόδο, το Βόλο και την Κω.

Το γεγονός αυτό συνεχίζει να αποδεικνύει αυτό που ξεκίνησε με το προ πενταετίας ξεπούλημα της Ολυμπιακής: ο χώρος των εναέριων μεταφορών στην Ελλάδα δεν είναι ούτε στο ελάχιστο εθνική υπόθεση.

Από τη μία πλευρά, το ιδιωτικό μονοπώλιο της Aegean

……. υπό την αιγίδα της Lufthansa, της επιτρέπει τεράστιες αυθαιρεσίες – από την τιμολογιακή πολιτική μέχρι την εξυπηρέτηση προορισμών. Αν, επιπλέον, συνυπολογίσουμε την συμφωνία για διείσδυση της Lufthansa στην πανίσχυρη Turkish Airlines, τότε γίνεται σαφές πως η γερμανική εταιρεία ουσιαστικά θα «παίζει μόνη της» σε ολόκληρη την Ανατολική Μεσόγειο.

Από την άλλη, τη λύση στην ανεξέλεγκτη στρατηγική ελευθερία της Aegean δε μπορεί να δώσει η πλήρης παράδοση των εγχώριων αερομεταφορών στη Ryan Air και σε low cost εταιρίες,

οι οποίες, όχι μόνο επιχορηγούνται από το ελληνικό Δημόσιο, αλλά καταφεύγουν και σε εκβιασμούς (όπως έγινε πρόσφατα στην περίπτωση του Δήμου Θεσσαλονίκης). Όσο για τις εξαιρετικά ανταγωνιστικές τιμές εισιτηρίων της ιρλανδικής εταιρείας, αυτές δεν προκύπτουν βεβαίως παρά μόνο από την ελαστικοποίηση και υποτίμηση των εργασιακών σχέσεων, τη υποβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών και τη υπερκοστολόγηση συμπληρωματικών παροχών.

Ωστόσο, η μνημονιακή κυβέρνηση ΝΔ – ΠΑΣΟΚ, καθώς εφαρμόζει πολιτική παράδοσης της χώρας στα χέρια των ιδιωτών, παραμένει αμέτοχη στις εξελίξεις που αφορούν στην εγχώρια εναέρια κίνηση. Η ανάπτυξη του δικτύου και η αύξηση των προορισμών στο εσωτερικό και στο εξωτερικό άπτονται μιας σειράς πολιτικών – από τον τουρισμό και τις μεταφορές μέχρι τις διεθνείς σχέσεις και την εθνική ασφάλεια. Επομένως, η λύση του προβλήματος δε βρίσκεται ούτε στο ιδιωτικό μονοπώλιο της Aegean/Lufthansa ούτε στην πλήρη απελευθέρωση των αερογραμμών, αλλά στην ανάδειξη ενός νέου, σύγχρονου εθνικού αερομεταφορέα, με στόχο την εξυπηρέτηση των εσωτερικών αναγκών, τη στρατηγική ανάδειξη νέων, μη κορεσμένων τουριστικά προορισμών και τον έλεγχο των τιμών. Αυτή η αναγκαιότητα αποτελεί για τον ΣΥΡΙΖΑ κορυφαίο σημείο του προγράμματος του, στα πλαίσια της παραγωγικής ανασυγκρότησης της χώρας και της ενδυνάμωσης της εθνικής της κυριαρχίας. {jcomments on}

Κοινή Δήλωση Τμήματος Μεταφορών και Τμήματος Τουρισμού ΣΥΡΙΖΑ

Print Friendly, PDF & Email

Από manos