κρουαζιερόπλοιο στο λιμάνι Αγίου Νικολάουτου Θωμά Τζανόπουλου

Λύση, κρουαζιέρα στη Λατώ, Κερά, Κριτσά, Γουρνιά, Κρεμαστά, Αρέτι,  μουσείο Αγίου Νικολάου, Φανερωμένη, Νεάπολη, Καρδαμούτσα, Σελινάρι, απολιθώματα Καθαρού, θαλάσσιο πάρκο …..

Η Κρουαζιέρα φθίνει κάθε χρόνο από το λιμάνι του Αγίου Νικολάου και έτσι θα συνεχίσει αν δεν αναδιοργανωθούμε.

Το μήνυμα που δεν αναλύθηκε εγκαίρως ήταν το ότι οι περισσότεροι επιβάτες αναχωρούν για το Ηράκλειο και την Κνωσό. Επομένως γιατί να προσεγγίζει ένα πλοίο στον Άγιο Νικόλαο αντί του ποιο ελκυστικού  Ηρακλείου. Ένας επιπλέον παράγοντας είναι το ότι  δέχονται τρία λιμάνια στο νησί μας κρουαζιερόπλοια και μάλιστα «ανταγωνιστικά».

Η λύση είναι το ότι οι φορείς   θα πρέπει να δημιουργήσουν τις συνθήκες αυτές, όπου η περιοχή μας θα καταστεί επιχειρηματικά ελκυστική ως προορισμός κρουαζιερόπλοιων διαφορετικού Κρητικού τουριστικού προϊόντος.

Το ότι στην Λατώ βρίσκεται το πρώτο θέατρο στον κόσμο ή το ότι στην Νεάπολη γεννήθηκε και μεγάλωσε ο προκαθήμενος της Ρωμαιοκαθολικής εκκλησίας Πάπας Αλέξανδρος ο 5ος, τα απολιθώματα του Καθαρού, το εκκλησάκι του Αγίου Νικολάου, η λίμνη με τους μύθους της, το νέο μουσείο Αγίου Νικολάου, ο ίδιος ο κόλπος του Μιραμπέλου ως φυσικό κάλος και κοιτίδα  πολιτισμού(Σπιναλόγκα, Ολούς, Οξά,  Μόχλος, Ψείρα, Γουρνιά και πολλά άλλα) είναι μοναδικά  τουριστικά πλεονεκτήματα της περιοχής προκειμένου οι εταιρείας κρουαζιέρας να επιλέξουν  το λιμάνι μας.

Οπωσδήποτε πρέπει στο μέλλον να αποφευχθούν  ενέργειες όπως αυτή της ανατροπής του μύθου της «άπατης λίμνης». Καλό θα ήταν να φιλοτεχνηθεί  γλυπτό της θεάς Άρτεμης στο βάθος της λίμνης ή οτιδήποτε αναδεικνύει τους σχετικούς μύθους και ιστορία της, προς αποκατάσταση της ζημιάς που υπέστη (υπάρχουν αξιόλογοι  ντόπιοι καλλιτέχνες. Στην Κοπεγχάγη μία μικρή γοργόνα έχει αναδειχτεί ως παγκόσμια αναγνωρίσιμο σύμβολο της).   .

Με την αξιοποίηση των μοναδικών συγκριτικών πλεονεκτημάτων της περιοχής, θα δώσει επιπλέον κίνητρο στις εταιρείες κρουαζιέρας για προσέγγιση στο λιμάνι μας.

Παράλληλα  θα καταστεί ο τόπος μας ποιο ελκυστικός σε μεγάλο φάσμα της τουριστικής βιομηχανίας.

Με την νοοτροπία ορισμένων, αυτήν που μας επιβάλει, ότι οι επιβάτες ενός κρουαζιερόπλοιου κλπ πρέπει να παραμείνουν μόνο στο κέντρο της πόλης μας, θα έχει ως αποτέλεσμα όχι μόνο να μην αυξηθούν οι προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων στο λιμάνι μας  αλλά να συνεχίσουν να μειώνονται προς άλλους δυναμικούς προορισμούς.

Με στενές αντιλήψεις, ακόμα και αν λυθούν όλα τα προβλήματα του λιμανιού μας, (ΑΝΑΤΟΛΗ 10/4 σελ 5 «Κάποιοι σαμποτάρουν το Λιμάνι». Συνέντευξη κ Ιωάννη Λεβέντη) οι προσεγγίσεις  θα μειώνονται. Η πόλη μας δεν είναι η Βενετία για να κρατήσουμε μόνοι μας την κρουαζιέρα. Μόνο ως δήμος μπορούμε.  Και πιθανός απαιτείτε και συνεργασία με όμορους δήμους.

Και γιατί όχι,  συνεργαζόμενοι και με τα άλλα «ανταγωνιστικά» λιμάνια της Κρήτης να επιτευχτεί περισσότερες της μίας προσέγγισης στα κρητικά λιμάνια από τα κρουαζιερόπλοια.

Το ότι το τουριστικό λιμάνι βρίσκεται μέσα στον αστικό ιστό της πόλης, στις περισσότερες των περιπτώσεων είναι μειονέκτημα. Επιβαρύνει αφόρητα το κυκλοφοριακό στο γραφικότερο και ομορφότερο σημείο όπου ενδείκνυται  για περίπατο και χαλάρωση, σε όλους τους επισκέπτες της πόλης.

Αν θέλουμε καθημερινά κρουαζιερόπλοια στο λιμάνι μας, περισσότερες διανυκτερεύσεις στα Ξενοδοχεία μας και περισσότερους εκδρομείς στον δήμο μας, θα πρέπει να αναδείξουμε πρωτίστως και άμεσα  τα μοναδικά χαρακτηριστικά του τόπου μας, δημιουργώντας παράλληλα το “BRAND NAME”  του mirabello.

Θέλει όραμα, πείσμα, χρόνο, συνεργασία, ευρύτητα σκέψης ……

Το τουριστικό λιμάνι είναι η βασική υποδομή για τα κρουαζιερόπλοια, πλην όμως, μόνο  ως έργο υποδομής δεν αρκεί.

Θωμάς Τζανόπουλος

Τουριστικός Πράκτορας
Print Friendly, PDF & Email

Από manos