λιμάνι Αγίου ΝικολάουΕδώ και δέκα μέρες περίπου, ολόκληρη η πόλη του Αγίου Νικολάου συζητεί για την απόφαση «παραχώρησης των λιμένων στο ΤΑΙΠΕΔ» και προσπαθεί να καταλάβει τι πωλείται.

Η συζήτηση εξ αρχής επικεντρώθηκε στο θέμα της μαρίνας, λόγω και της άμεσης εμπλοκής του δήμου. Οι αμφισημίες και η σκόπιμη επίκληση της «δήθεν άγνοιας» από την πλευρά των διάφορων κυβερνοϋπεύθυνων (του τοπικού βουλευτή συμπεριλαμβανόμενου) γίνεται μόνο και μόνο για να μετρηθούν αντιδράσεις και να μην φανεί ότι η πόλη του Αγίου Νικολάου δεν θα έχει στο άμεσο μέλλον πρόσβαση στο θαλάσσιο μέτωπο.

Ωστόσο όποιος διαβάσει προσεκτικά την ανακοίνωση του Υπουργείου Οικονομικών καταλαβαίνει ότι πωλείται και το λιμάνι και η μαρίνα. Συγκεκριμένα «μεταφέρεται στο ΤΑΙΠΕΔ το δικαίωμα παραχώρησης…23 λιμένων και τουριστικών λιμένων». Αν μετρήσει κανείς τα λιμάνια που αναφέρονται παρακάτω τα βρίσκει 21 (η Ρόδος έχει δύο)*. Αυτό σημαίνει ότι σε δύο τουλάχιστον πόλεις πωλούνται και τουριστικό και εμπορικό λιμάνι. Η μία από αυτές τις πόλεις είναι ο Άγιος Νικόλαος (η άλλη πιθανότατα η Κως). Αλλιώς δεν βγαίνει το νούμερο 23. Μην πιστέψετε ότι «ούτε να μετράνε δεν ξέρουν». Απλά θέλουν να το πάνε σιγά – σιγά.

Εξάλλου ο κ. Πλακιωτάκης στις συνεντεύξεις του μιλάει συνέχεια για την κρουαζιέρα και τα «ελκυστικά λιμάνια». Θα ήταν δε πολύ περίεργο να ξεπουληθούν όλα τα λιμάνια της βόρειας Κρήτης (Σούδα, Ρέθυμνο, Ηράκλειο) και όχι αυτό του Αγ. Νικολάου.

Και γιατί δεν μας το λένε;…

Δεν το λένε γιατί αυτό που θα συμβεί στον Άγιο Νικόλαο θα είναι τόσο εφιαλτικό για την πόλη, που θα σηκωθούν και οι πέτρες…

Ολόκληρο το παραλιακό μέτωπο που σήμερα ελέγχεται από το λιμενικό ταμείο ή το μεγαλύτερο μέρος του, θα περάσει στον έλεγχο του ιδιώτη για να κάνει «επενδύσεις που θα κάνουν το λιμάνι ελκυστικό στην κρουαζιέρα». Το λιμάνι από μόνο του είναι πολύ μικρό για να γίνουν σπουδαία πράγματα. Αν μάλιστα ο ενδιαφερόμενος είναι εταιρεία κρουαζιέρας, όπως φημολογείται, θα δημιουργηθούν και άνισοι όροι ανταγωνισμού σ’ αυτόν τον ταχύτατα αναπτυσσόμενο τομέα, καθώς και ιδιοποίηση οφέλους από αυτή την τουριστική δραστηριότητα από έναν «ιδιώτη επενδυτή» σε βάρος των επιχειρηματιών που σήμερα δραστηριοποιούνται στο χώρο. Η τοπική κοινωνία και οι φορείς της θα χάσουν κάθε δυνατότητα σχεδιασμού και παρέμβασης στον κύριο πλουτοπαραγωγικό χώρο της πόλης, την παραλία και τη θάλασσα.

Οι νόμοι που έχουν ψηφίσει είναι με το μέρος τους. Το «νόμιμό τους» όμως δεν είναι και ηθικό. Και το ηθικό θα το επιβάλλει η κοινωνία μας με τη συλλογική και δυναμική της αντίδραση.

*Πρόκειται για λιμένες και τουριστικούς λιμένες σε:
Ζάκυνθο, Κατάκολο, Τούρλο Μυκόνου, Χίο, Πύλο Μεσσηνίας,  Νέα Επίδαυρο, Γλυφάδα, Πόρο, Σκιάθο, Σκύρο, Αγ. Νικόλαο Κρήτης, Ιτέα Φωκίδος, Καλαμαριά (Αρετσού), Κω, Άλιμο, Ύδρα, Ρέθυμνο, Ρόδο (Ακαντιά και Μανδράκι),  Σούδα και Αργοστόλι.

Γιώργος Καλλιντέρης

Εκπαιδευτικός

Μέλος του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. – Ε.Κ.Μ.  Αγίου Νικολάου

Print Friendly, PDF & Email

Από manos