Αδιαφορία του Υπουργείου για την έναρξη λειτουργίας των ΑΣΤΕ, συζήτηση Δευτέρα 13/12, 11.30
O Μανόλης Θραψανιώτης

Η Επίκαιρη Ερώτηση που κατέθεσε ο Βουλευτής Λασιθίου του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ προς τον Υπουργό Τουρισμού με θέμα « Αδιαφορία του Υπουργείου για την έναρξη λειτουργίας των ΑΣΤΕ» θα συζητηθεί τη Δευτέρα 13/12 στις 11.30  και θα μεταδοθεί απ’ ευθείας από το Κανάλι της Βουλής και τις σελίδες του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ Λασιθίου στο facebook (https://www.facebook.com/syrizalassithiou/) .

Η συνεχιζόμενη για ένα μήνα κατάληψη της ΑΣΤΕΚ (και η πρόσφατη έναρξη κατάληψης  και στην ΑΣΤΕ Ρόδου) είναι το αποτέλεσμα της αδιαφορίας των Υπουργείων Τουρισμού και Παιδείας για τη Δημόσια Τουριστική Εκπαίδευση, της συστηματικής απαξίωσης και υπονόμευσής της με στόχο την υποκατάστασή της από ιδιωτικά κολέγια.

Αναμένουμε τις απαντήσεις του Υπουργείου και καλούμε την κοινωνία του Λασιθίου σε δυναμική αλληλεγγύη στους σπουδαστές των ΑΣΤΕ

Ακολουθεί η Επίκαιρη Ερώτηση του Μανόλη Θραψανιώτη:

Αθήνα, 2 Δεκεμβρίου 2021

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον Υπουργό Τουρισμού

Θέμα: « Αδιαφορία του Υπουργείου για την έναρξη λειτουργίας των ΑΣΤΕ»

Οι ΑΣΤΕ ανήκουν στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και η εισαγωγή σε αυτές γίνεται μέσω πανελληνίων εξετάσεων και μάλιστα με υψηλό βαθμό εισαγωγής. Οι απόφοιτοι των ΑΣΤΕ  αποκτούν πτυχίο ανώτερης εκπαίδευσης επιπέδου 5 ενώ τα επαγγελματικά δικαιώματα τους είναι ίδια με αυτά των πτυχιούχων του τμήματος Τουριστικών Επιχειρήσεων της Σχολής Διοίκησης και Οικονομίας των Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (π. δ. 356/1989 (Α΄ 160)).   Ωστόσο, αν και οι σπουδές στις ΑΣΤΕ είναι μέχρι σήμερα έξι εξάμηνα οι απόφοιτοι έχουν πτυχίο κατηγορίας διετούς ΙΕΚ και έχουν εξαιρεθεί από τη συμμετοχή στα προγράμματα Erasmus. Το ίδιο ισχύει και για όσους ακολουθήσουν το αναμενόμενο νέο πρόγραμμα σπουδών, όπου η φοίτηση γίνεται οκτώ εξάμηνα.  Υπάρχει επίσης το παράδοξο,  οι σπουδαστές, ενώ εισάγονται με ακαδημαϊκά κριτήρια, στερούνται των ευεργετημάτων των φοιτητών, όπως  π.χ. σίτιση και φοιτητικό πάσο. Η αναβάθμιση των σπουδών των ΑΣΤΕ και των πτυχίων τους, αποτελεί πάγιο και διαχρονικό αίτημα των σπουδαστών.   Η  κυβέρνηση με την έκδοση ΚΥΑ  με ΦΕΚ 5824/β/30.12.2020- επισημαίνει ότι: ” γίνεται το πρώτο και μεγάλο ουσιαστικό βήμα για την αναβάθμιση των ΑΣΤΕ και ότι “Το επιστημονικό συμβούλιο «Διασφάλισης της ποιότητας στην Τουριστική Εκπαίδευση» του υπουργείου Τουρισμού, ενέκρινε ομόφωνα το νέο πρόγραμμα σπουδών, με το οποίο εισάγονται 28 νέα επιστημονικά πεδία για τον τουρισμό “.  Στη συνέχεια, με την υπ’ α ρ. 2664/15-02.2021 (β’ 618) ΚΥΑ «τροποποίηση της υπ’ α ρ. 20071/29.12.2020 (β΄5824) απόφασης των υπουργών Παιδείας και Τουρισμού «πρόγραμμα σπουδών των ανώτερων σχολών τουριστικής εκπαίδευσης (ΑΣΤΕ) του υπουργείου Τουρισμού», από το νέο ακαδημαϊκό έτος 2021-2022, στις  ΑΣΤΕ, εφαρμόζεται το νέο τετραετές πρόγραμμα  σπουδών και αφορά σε όλους τους ενεργούς σπουδαστές (πρωτοετείς, δευτεροετείς και τριτοετείς) της σχολής.  Όμως ακολούθησε άλλη ΚΥΑ όπου “διευκρινίζεται ότι λόγω της υπ’ α ρ. 19353/29-10-2021 (φεκ 5057/τ.β’ 01.11.2021) ΚΥΑ και της συνεπακόλουθης μη δημιουργίας 4ου έτους σπουδών στις ΑΣΤΕ, κατά το τρέχων ακαδημαϊκό έτος 2021- 2022, δεν θα καλυφθούν όλες οι προκηρυσσόμενες θέσεις επιστημονικών συνεργατών”. Τα μαθήματα ξεκίνησαν με καθυστέρηση τουλάχιστον ένα μήνα και χωρίς καθηγητές, με συνέπεια να γίνονται μόνο έξι ώρες από τις τριάντα έξι του εβδομαδιαίου προγράμματος και κίνδυνο να χαθεί το εξάμηνο και οι σπουδαστές της ΑΣΤΕΚ, με τα υπάρχοντα προβλήματα όχι μόνο να παραμένουν αλλά και να αυξάνονται, έχουν προχωρήσει από τις 11 Νοεμβρίου σε κατάληψη.

Επειδή παρά τον διαρκή κοινοβουλευτικό έλεγχο με αναφορές και ερωτήσεις, καθώς και τις αγωνιώδεις επιστολές του Συλλόγου Εκπαιδευτικού Προσωπικού των ΑΣΤΕ και των φοιτητών, δεν έχει δοθεί ουσιαστικά καμία απάντηση και κυρίως καμία λύση.

            Επειδή από τις ως τώρα αποφάσεις, το πρώτο μεγάλο βήμα έγινε άτακτη υποχώρηση και τα προβλήματα αντί να επιλύονται επιδεινώνονται. (στέγη, σίτιση, πάσο, κ λ π )

            Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός

  1. Σε ποιες άμεσες ενέργειες σκοπεύει να προβεί, ώστε να ξεκινήσει άμεσα η διδασκαλία στις ΑΣΤΕ με το νέο πρόγραμμα σπουδών;
  2. Προτίθεται να προβεί σε πραγματική αναβάθμιση των σχολών,  προς ποια κατεύθυνση και με ποια χαρακτηριστικά, ώστε να αρθούν οι διακρίσεις σε βάρος των σπουδαστών των ΑΣΤΕ;

Ο ερωτών Βουλευτής

Συνάντηση Θραψανιώτης με σπουδαστές της ΑΣΤΕΚ

Διάλυση και ιδιωτικοποίηση στην ΑΣΤΕΚ

Κατάληψη στην ΑΣΤΕΚ, σε μια σχολή απαξιωμένη από την αρχή

(1) Ανώτερη Σχολή Τουριστικής Εκπαίδευσης Κρήτης (ΑΣΤΕΚ) | Facebook

Print Friendly, PDF & Email

Από giorgos