ERASMUS….. DIGITAL  ICT: DIG ICT Μια αξέχαστη εμπειρία
όλοι μαζί

Στο πλαίσιο του διετούς Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus + KA226 με τίτλο “DIGITAL ICT: DIG-ICT” πραγματοποιήθηκε στο διάστημα από 21 έως 27 Φεβρουαρίου 2022 η δεύτερη μετακίνηση  εκπαιδευτικών και μαθητών του 1ου ΓΕΛ Αγίου Νικολάου στην Ρουμανία.

Ξεπερνώντας τις δυσκολίες που επικρατούν λόγω της πανδημίας, εκπαιδευτικοί και μαθητές από τον Άγιο Νικόλαο (Ελλάδα), το Afyonkarahisar  και το Nevsehir (Τουρκία), την  Βαρσοβία  (Πολωνία) συναντήθηκαν στην πόλη   Focsani και συγκεκριμένα στο σχολείο  COLEGIUL  ECONOMIC   MKOGALNICEANU

Στόχος του προγράμματος DIG-ICT είναι οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές να γνωρίσουν σημαντικά και χρήσιμα εργαλεία της ψηφιακής τεχνολογίας που μπορούν να ενσωματώσουν και να υποστηρίξουν την εκπαιδευτική  διαδικασία. Applications, Holograms, 3D Glasses, Virtual Reality είναι κάποιες από τις έννοιες που απασχόλησαν τους εκπαιδευτικούς και του μαθητές στις καθημερινές συναντήσεις τους στα εργαστήρια Τεχνολογίας και Πληροφορικής.

Δευτέρα 21/02/2022

Μετά από δύο πτήσεις,  Ηράκλειο – Αθήνα – Βουκουρέστι,  φθάσαμε στην Ρουμανία. Μόλις προσγειωθήκαμε μας περίμενε ένα λεωφορείο το οποίο μας μετέφερε στον  προορισμό  μας, στην Focsani. Αφού τακτοποιηθήκαμε και φάγαμε μεσημεριανό με τους μαθητές των άλλων χωρών, πήγαμε στο Μουσείο Muzeul Uniri και ενημερωθήκαμε για την ιστορία της πόλης. Στο τέλος της ξενάγησης παίξαμε όλοι μαζί σε ομάδες ένα διαδικτυακό παιχνίδι γνώσεων με βάση την ξενάγηση μας στο μουσείο. Έτσι,  γνωριστήκαμε  και  ήρθαμε  πιο κοντά με τα υπόλοιπα παιδιά και το σκοπό του προγράμματος. Αργότερα επισκεφτήκαμε το θέατρο Major Gheorghe,  πληροφορηθήκαμε για το πρόγραμμα του θέατρου και την ιστορία του. Έπειτα,  περπατήσαμε στο κέντρο της πόλης (Uniri Focsani) , στην πλατεία Piazza Unicee και θαυμάσαμε το αξιοθέατο Vrancea. Στην επιστροφή μας   προς  το ξενοδοχείο διασχίσαμε ένα υπέροχο τοπικό πάρκο. Η μέρα ολοκληρώθηκε με ένα ωραίο δείπνο με τους  καινούριους  φίλους  μας.

Τρίτη 22/02/2022

Η δεύτερη μέρα στην Ρουμανία ξεκίνησε με τις παρουσιάσεις των περιοχών και των σχολείων της κάθε χώρας. Είδαμε  βίντεο  που  είχε  ετοιμάσει  κάθε  ομάδα  για  να  παρουσιάσει  στους  εταίρους   τις  ομορφιές,  τα  ήθη  και  τα  έθιμα  του  τόπου  της. Γευτήκαμε  παραδοσιακές  γεύσεις  από  εδέσματα  που  είχαν  ετοιμάσει  οι  γονείς  των  μαθητών  για  να  μας  καλωσορίσουν. Αν  και  ο  καιρός  ήταν  λίγο   βροχερός,  περπατήσαμε  για  να  γνωρίσουμε  την  πόλη.   Μετά  από μια σύντομη στάση για φαγητό βρεθήκαμε σε ένα εργαστήρι στο όποιο ασχοληθήκαμε με την κατασκευή ημερολογίων και  μάθαμε  πώς  τυπώνεται  ένα  λογότυπο ( τυπώσαμε  το  δικό  μας  πάνω σε μπλούζες).  Για  το  βράδυ,  οι  οικοδεσπότες  του  προγράμματος  είχαν  κανονίσει   δείπνο  για  τους  μαθητές  όλων των χωρών για να γνωριστούμε καλύτερα .

Τέταρτη 23/02/2022

Την τρίτη μέρα, μετά  το  πρωινό, πήγαμε σε ένα Εργαστήρι Πληροφορικής και μάθαμε πως δημιουργείται μια εφαρμογή σε 10 βήματα ( mobile  app )  κι  έτσι  μπορούσαμε  να  μεταφράζουμε  αυτά  που  θέλαμε  να  τους  πούμε. Έπειτα επισκεφθήκαμε την τοπική βιβλιοθήκη και μάθαμε για την δημιουργία ολογραμμάτων 3D. Τελικά,  ήταν  πιο  εύκολο  απ’   ό,τι  νομίζαμε.

Μια  έκπληξη  μας  περίμενε  στο  ξενοδοχείο….

Ένας  υπέροχος  μπουφές  με  όλες  τις  παραδοσιακές  λιχουδιές, παραδοσιακή  μουσική  και….  δώρα…… Τραγουδήσαμε, χορέψαμε  τους  παραδοσιακούς χορούς  τους  και  τους  δείξαμε  κάποιους   δικούς  μας. Ανταλλάξαμε δώρα και κόψαμε μια τούρτα,  που  είχε  ετοιμάσει  μία  από  τις  μαθήτριες, για να γιορτάσουμε την   γνωριμία  και  την  συνεργασία  μας.

Πέμπτη 24/02/2022

Η επόμενη μέρα μας βρήκε στο λεωφορείο με προορισμό το Bran Castle. Η  διαδρομή  ολόκληρη  ήταν  μαγευτική  αλλά  όταν φτάσαμε εκεί μείναμε άφωνοι από την ομορφιά του χιονισμένου τοπιού. Είχαμε  μία  ενδιαφέρουσα  ξενάγηση σε σχέση με το παρελθόν του κάστρου, το  οποίο  άρχισε  να χτίζεται  το  1211  για  να υπερασπιστεί τα νοτιοανατολικά σύνορα της Τρανσυλβανίας  και  ολοκληρώθηκε  το  1388. Ακούσαμε  και για  τον μύθο του Δράκουλα,  ο  οποίος  στην  πραγματικότητα  ήταν  ένας  βασιλιάς  αδίστακτος  και   τύραννος ( Vlad  Tepes ). Αργότερα, φύγαμε  για Βουκουρέστι όπου επισκεφθήκαμε  The  Museum  of  Senses   με  πολλές  εκπλήξεις  όπου  τίποτα  δεν  είναι  όπως  φαίνεται  και   όλες  οι  αισθήσεις  είναι  σε  εγρήγορση. Το  βράδυ  μας  βρήκε  κουρασμένους  αλλά  γεμάτους  από  εμπειρίες…..

Παρασκευή 25/02/2022

Η μέρα μας ξεκίνησε με μια βόλτα δίπλα στον  ποταμό  Dambovita  που  διασχίζει  το  Βουκουρέστι  για  να  φτάσουμε στην ορθόδοξη εκκλησία του Αγίου Ιωάννη  του Χρυσοστόμου. Αμέσως μετά ακολούθησε ξενάγηση στο Παλάτι του Λαού.  Το Παλάτι  της  Βουλής,  όπως  έχει  μετονομαστεί  σήμερα,  είναι το μεγαλύτερο κτίριο της Ευρώπης και το δεύτερο σε επιφάνεια οικοδόμημα στον κόσμο μετά το αμερικανικό Πεντάγωνο στην Ουάσινγκτον  και  μας άφησε έκπληκτους με την κατασκευή και διακόσμηση του. Μετά  από  την  ξενάγηση αποχαιρετήσαμε τα παιδιά της Πολωνίας και της Τουρκίας και συνεχίσαμε μόνοι μας. Η μέρα μας ολοκληρώθηκε με την βόλτα στην παλιά πόλη , στην οποία φάγαμε το βραδινό μας .

Σάββατο 26/02/2022

Η ημέρα άρχισε με έναν περίπατο με προορισμό το Αfi Mall  το  οποίο  εκτός  από  ένα  μεγάλο  εμπορικό  κέντρο  που  είναι  έχει  και  πολλές  και  ενδιαφέρουσες  πολιτιστικές  εκδηλώσεις  και  χώρους  για  αθλητικές  δραστηριότητες. Στην  διαδρομή  περάσαμε από τον Βοτανικό Κήπο. Λόγω  της  εποχής, χειμώνας, δεν  υπήρχαν  πολλά  ανθισμένα  φυτά  κι  όμως    το  περιβάλλον  ήταν  μοναδικό. Στο  Αfi  όλα  μας  θύμιζαν  ότι  βρισκόμαστε  σε  μία  μεγάλη  ευρωπαϊκή  πρωτεύουσα, τα  καταστήματα,  ο  πολύς  κόσμος,  η  συναυλία  στο  ισόγειο, η  κρεμαστή  γέφυρα, ο  βράχος  για  την  αναρρίχηση,  το  παγοδρόμιο… Επιστρέψαμε   στο  ξενοδοχείο  για  το  τελευταίο  βράδυ  μας.

Κυριακή 27/03/2022

Την τελευταία  μέρα μας περίμενε ακόμα  μία  μεγάλη έκπληξη. Δύο φίλες μας από την Focsani μας επισκέφτηκαν για να περάσουμε μαζί την μέρα μας. Πήγαμε βόλτα στην  πόλη , φάγαμε όλοι μαζί και  αφού τις αποχαιρετήσαμε γιατί είχε έρθει η ώρα να πάμε στο αεροδρόμιο,  πήραμε  τον  δρόμο  της  επιστροφής. Επιβιβαστήκαμε στο αεροπλάνο για την Αθήνα και έπειτα για το Ηράκλειο.

Όλο αυτό το ταξίδι θα μας μείνει αξέχαστο. Κάναμε φίλους, γεμίσαμε εμπειρίες και πολλές αξέχαστες αναμνήσεις. Ένα μεγάλο ευχαριστώ στην χώρα που μας φιλοξένησε και μας υποδέχτηκε με τόση αγάπη και φυσικά στις καθηγήτριες μας που μας έδωσαν την ευκαιρία να ζήσουμε κάτι τόσο πρωτόγνωρο.