
Από τη Μαρίνα Γεροντή πήραμε και δημοσιεύουμε το παρακάτω σχόλιο, απάντηση στη μομφή Χαριτάκη προς τη ΔΑΕΑΝ για τη θέση της καλλιτεχνικής συμβούλου:
Η πολιτιστική διαχείριση δεν είναι πολυτέλεια, ούτε σπατάλη. Είναι θεσμική προτεραιότητα σε όλους τους Δήμους και τις Περιφέρειες που αντιμετωπίζουν τον πολιτισμό με σοβαρότητα και στρατηγική. Ιδιαίτερα σε έναν τόπο με πλούσια πολιτιστική πορεία αλλά και αξιόλογη προοπτική.
Σε μια εποχή που οι πολίτες λένε πως «δεν γίνονται πράγματα» και η πόλη χάνει τη ζωντάνια της, η επαγγελματική πολιτιστική διαχείριση παρουσιάζεται από την μείζονα αντιπολίτευση του Δήμου Αγίου Νικολάου ως «πρόβλημα» κι ως κάτι «περιττό». Είναι όμως αυτό αλήθεια; Μπορούμε να αποδεχόμαστε μια τέτοια νοοτροπία;
Η απαξίωση του πολιτισμού μέσω λαϊκίστικων προσεγγίσεων και επένδυση σε φτηνό κοινωνικό αυτοματισμό δεν πλήττει τη Δημοτική Αρχή· πλήττει τους δημιουργούς, τους εργαζόμενους, τη νεολαία και τελικά την ίδια την πόλη του Αγίου Νικολάου. Πλήττει το παρόν και το μέλλον της κοινωνίας μας.
Η προκήρυξη της θέσης καλλιτεχνικού συμβούλου από τη ΔΑΕΑΝ είχε ένα ξεκάθαρο στόχο. Να αποδείξει ότι ο πολιτισμός δεν μπορεί να λειτουργεί αποσπασματικά· απαιτεί σχεδιασμό, γνώση και προγραμματισμό. Τη δημιουργία δράσεων ανοικτών στην κοινωνία, με μετρήσιμο πολιτιστικό, εκπαιδευτικό και τουριστικό αποτύπωμα. Κι αυτό ακριβώς προσπαθώ να εφαρμόσω το λίγο αυτό διάστημα που βρίσκομαι στη θέση αυτή.
Αποδέχθηκα τον ρόλο αυτό, χωρίς ενδοιασμό, τυμπανοκρουσίες και βαρύγδουπες δηλώσεις, γιατί εδώ και καιρό άκουγα γύρω μου το ίδιο πράγμα «μπορείς να βοηθήσεις τον τόπο σου και δεν το κάνεις». Ως μέλος της ίδιας της κοινωνίας των πολιτών, κάποια στιγμή οφείλεις να σταθείς από μέσα και να αναλάβεις ευθύνη.
Δέχθηκα να συμβάλλω με βάση τις γνώσεις και την εμπειρία μου, με διαφάνεια και καθαρούς όρους. Δεν με οδήγησε καμία ματαιοδοξία ή προσωπικό όφελος και δεν σκοπεύω να δημιουργήσω εντυπώσεις. Με οδηγεί η αγνή φιλοδοξία μου να προσφέρω στον τόπο μας και τον πολιτισμό του.
Κακά τα ψέματα, ο λαϊκισμός είναι εύκολος. Η δουλειά όχι.
Εγώ επέλεξα τη δουλειά. Επιδιώκω να συμβάλω στην κοινή προσπάθεια ώστε να δοθούν ευκαιρίες στον τόπο και οι άνθρωποι να ξαναβρεθούν γύρω από τον πολιτισμό κι αυτό θα συνεχίσω να κάνω με συνέπεια και μεράκι.
το σημείο της τοποθέτησης Χαριτάκη