εξυπηρέτηση Ο.Α.Ε.Δ. εν έτει 2014
εξυπηρέτηση Ο.Α.Ε.Δ. εν έτει 2014

Αυτή την εποχή οι απολυόμενοι από τις τουριστικές επιχειρήσεις της περιοχής καταθέτουν τα δικαιολογητικά τους για το ταμείο ανεργείας.

Δεν θα σταθώ στο γεγονός ότι υπό κανονικές συνθήκες η περιοχή μας δεν έπρεπε να έχει εποχικούς εργαζόμενους, γιατί πληρεί όλες τις προϋποθέσεις για να έχει τουριστική κίνηση όλο το χρόνο, αλλά αντί επιμήκυνση περιόδου, μόνο συρρίκνωση παρατηρούμε χρονιά με χρονιά.

Με θλίβει και με εξοργίζει το γεγονός ότι δημόσιοι λειτουργοί υποτιμούν τη νοημοσύνη μας, αδιαφορούν για τις ανάγκες μας υποθάλπτοντας άλλο  ένα καθεστώς “σύγχρονης δουλείας” και καλλιεργώντας ένα απαράδεκτο σύστημα το οποίο παραπέμπει σε εποχές μεσαίωνα.

Είχα ήδη κάνει 2 αποτυχημένες απόπειρες να πλησιάσω γραφείο εξυπηρέτησης, όταν στην 3η προσπάθεια η υπάλληλος μου είπε ότι τα χαρτιά μου είναι ελλειπή και πρέπει να πάω στο ΙΚΑ για να φέρω “απογραφή μέλους”. Είχα κάποια αμφιβολία, αλλά σκέφτηκα πως για να μου το ζητά κάτι ξέρει παραπάνω από ‘μένα…
Για να μην σας κουράσω, σας λέω μόνο ότι πήγα 5 συνεχείς μέρες στο ΙΚΑ για να εξυπηρετηθώ, η υπάλληλος μπορούσε να εξυπηρετήσει μέχρι 30 άτομα ημερησίως και τα νούμερα είχαν τελειώσει πολύ πριν πάω. Την 5η μέρα κατάφερα επιτέλους να φτάσω μέχρι την υπάλληλο, η οποία κοιτάζοοντας τα δικαιολογητικά μου, μου λέει: “Μα δεν χρειαζόοταν να έλθεις μέχρι εδώ, γιατί σε έστειλαν; Δεν έχεις να απογράψεις κανένα νέο μέλος, δεν το είδαν στο σύστημα;” (!!!)

Τρέχω πάλι πίσω στον ΟΑΕΔ για να καταθέσω επιτέλους τα δικαιολογητικά μου, όπου στην είσοδο συναντώ ένα “βράχο” σεκιουριτά που μου λέει ότι “τα νούμερα έχουν τελειώσει και αν θες να μείνεις με δικιά σου ευθύνη – αν εξυπηρετηθείς αφού τελειώσουν αυτοί που έχουν έλθει από τα χαράματα”.  Με πληροφορεί επίσης ότι “υπάρχει λίστα που γράφονται από πολύ νωρίς, πολλοί πηγαίνουν εκεί και από τις 05:00” !!!  Όταν τον αντέκρουσα ότι υπάρχουν σε 3 ευκρινή σημεία πινακίδες που αναφέρουν πως δεν ισχύουν οι “λίστες” και ότι δεν είμαι διατεθημένη να διανυκτερεύσω έξω από τον ΟΑΕΔ για να εξυπηρετηθώ, αλλά θέλω να λειτουργήσουν σωστά οι διαδικασίες, μου απαντά: “Έλα αύριο το πρωί στις 08:00″…
Την άλλη μέρα το πρωί λοιπόν φρόντισα να είμαι εκεί από τις 07:45, βλέπω να κυκλοφορεί μια λίστα από χέρι σε χέρι, είχε ήδη ξεπεράσει τα 120 άτομα τα οποία μπορούν και εξυπηρετούν ημερησίως…σκέφτομαι δεν μπορεί, η λίστα δεν ισχύει όπως αναφέρεται ευκρινώς σε τόσα σημεία…
Μόλις όμως ανοίγει η πόρτα της υπηρεσίας, βλέπω τον σεκιουριτά να κρατά ένα πακέτο νούμερα, να τα δίνει σ’ αυτόν που είχε τη λίστα ο οποίος άρχίζει να διαβάζει ονόματα και να μοιράζει νούμερα…

Φυσικά και διαμαρτυρήθηκα έντονα, φυσικά και μπήκα μέσα στα γραφεία και ζήτησα να μιλήσω με τον Προϊστάμενο για την απαράδεκτη κατάσταση που επικρατούσε έξω, του οποίου η απάντηση ήταν: “ε, και τί θέλεις να σου κάνω”…
Μια κυρία υπάλληλος τσίριζε: “φωνάξτε την αστυνομία” (!!!) και κρίμα που δεν το έκαναν, γιατί πραγματικά θα ήθελα να δοθεί μια άλλη έκταση στο γεγονός!

Ερωτήματα που γεννήθηκαν ( και άλλοι νοιώθουν το ίδιο με ‘μενα – από συζητήσεις που έγιναν έξω από τον ΟΑΕΔ):
1. Σε τί εξυπηρετεί ο σεκιουριτάς στην είσοδο;

2. Δεν υπάρχει ένα σύστημα που να μπορούμε να εξυπηρετηθούμε όλοι ανθρώπινα πχ. σήμερα εξυπηρετούνται τα ομόματα από Α Β Γ ή όσοι έχουν ΑΜ ή ΑΦΜ από 3 4 5…

3. Όταν το κράτος “έχει λαμβάνειν” μας τα παίρνει ηλεκτρονικά… όταν πρέπει να μας δώσει γιατί εξευτελίζει την ίδια την ανθρώπινη υπόσταση;

4. Γιατί η υπηρεσία υποτιμά την νοημοσύνη μας και  αν δουλεύει έτσι το σύστημα γιατί δεν σκίζει τα χαρτιά που γράφουν πως “λίστες δεν ισχύουν” ;;;

Print Friendly, PDF & Email

Από giorgos