{jcomments on}Άγιος Νικόλαος, αναγνωρίσιμο όνομα παγκοσμίως
του Νίκου Βλάχου

Η συζήτηση που άρχισε με την ονοματολογία του νέου Δήμου δεν μπορεί να συνεχιστεί.
Είναι άχαρη, υποκρύπτει σκοπιμότητες και μπορεί να μην μαζεύεται σε λίγο….
Οφείλουμε να δεχθούμε όλοι ότι το Μεραμπέλλο ήταν μια χωρική ενότητα κατά το παρελθόν. Μια χωρική ενότητα που δεν έχει όμως  πλέον υπόσταση αφού καταργήθηκαν οι επαρχίες εδώ και πολλά χρόνια.
Ως εκ τούτου είναι ατυχές που ο νέος δήμος στα χαρτιά ονομάστηκε “Δήμος Μιραμπέλλου“.
Θα ήταν ίσως μια λύση αυτή η ονομασία, αν δεν υπήρχε ένα τόσο ισχυρό όνομα, το όνομα του Αγίου Νικολάου.

Ένα όνομα που έχει χτιστεί με πολλούς κόπους και είναι αναγνωρίσιμο παγκοσμίως. O Άγιος Νικόλαος αποτελεί ένα παγκόσμιο προορισμό, που αν και δέχεται τα τελευταία χρόνια πολύ ισχυρά πλήγματα στην εικόνα του, για …διάφορους λόγους, εντούτοις παραμένει πάντα πολύ ψηλά ανάμεσα σε χιλιάδες άλλους τόπους και προορισμούς.

Θα είναι τραγικό λάθος λοιπόν για λόγους κυρίως ισορροπιών να καταφύγουμε σε μια άλλη λύση και να ονομάσουμε το νέο Δήμο, Δήμο Μεραπέλλου ή Μιραμπέλου ή Μεραμβέλλου….

Οπως ακριβώς έχουμε μια συγκεκριμένη εντύπωση για ένα άτομο, έτσι έχουμε μια εικόνα και για ένα προϊόν, ένα τόπο ή μια χώρα. Στην πραγματικότητα, αυτό εννοούμε με τη λέξη «brand». Για τον άνθρωπο που σχηματίζει γνώμη για το brand μιας χώρας, όλα είναι σημαντικά: ό,τι δει στην τηλεόραση, ό,τι διαβάσει στο Ιντερνετ, ό,τι ακούσει από γνωστούς του, ό,τι παρατηρήσει ως επισκέπτης σ’ αυτή τη χώρα. Αν θέλετε να διαπιστώσετε σε ποια κατάσταση βρίσκεται κάποιο brand  σήμερα, ένας τρόπος είναι να μπείτε στο Ιντερνετ, στη μηχανή αναζήτησης της Google. Σε μια τέτοια απόπειρα είδα τα εξής αποτελέσματα:

  • 1.240.000 αναφορές για AGHIOS NIKOLAOS
  • 5.700 αναφορές για MERAMPELLO

Καταλαβαίνουμε λοιπόν και μόνο από αυτή τη σύγκριση την αξία της μάρκας (brand equity) ΆΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ.

Νίκος ΒλάχοςΘα μπορούσα να πω και άλλους λόγους αλλά νομίζω ότι πρέπει να περιοριστώ σε αυτόν. Γιατί από μόνος του  συγκροτεί τον αυτονόητο δρόμο, αν θέλουμε να επενδύσουμε σε ένα Δήμο που θα έχει κύρος και υπόσταση και όχι σε ένα Δήμο που όλοι θα ψάχνουν να βρουν τι εννοεί το όνομά του…

Κάποτε πέρα από συναισθηματισμούς, τοπικισμούς, ισορροπίες  και άλλα μίζερα πράγματα θα πρέπει να βάλουμε μπροστά τη λογική. Να αναζητήσουμε τη στρατηγική και το πως ενσωματώνονται οι επιμέρους τόποι σε αυτήν.

Ας κατανοήσουμε πλέον ότι ο κόσμος κινείται με όρους διαφορετικούς του παρελθόντος.

Δεν αρκεί να υπάρχουμε απλώς και να βαυκαλιζόμαστε για το ένδοξον ενός τόπου, που για μας έχει μεγάλη ιστορική, συνασθηματική ή άλλη αξία αλλά για τους άλλους δεν θα μεταφράζεται σε κάτι ιδιαίτερο ή ελκυστικό…

Ο τόπος μας πρέπει να επενδύσει στην αναγνωρισιμότητα, στη διαφοροποίησή του από άλλους τόπους, στην αξιοποίηση της εμπειρίας και της γνώσης, στην ιστορία του, στον πολιτισμό του, στην ποιότητα του προϊόντος που παράγει και κυρίως στους άξιους ανθρώπους. Οφείλουμε να μην αναλωθούμε σε μικρές ιστορίες, αλλά να κοιτάξουμε το μέλλον του.

Οφείλουμε να δημιουργήσουμε ένα τόπο που δεν θα αναρωτιέται “, τι συνέβη” κάθε φορά που συμβαίνει ένα γεγονός…

Ένα τόπο που δεν θα παρακολουθεί να συμβαίνουν τα γεγονότα αλλά ένα τόπο που θα προκαλεί τα γεγονότα…

Ας δούμε την ευκαιρία και όχι τη δυσκολία στο δύσκολο ούτως ή άλλως εγχείρημα.

Μπορούμε;

Ν.Ι. Βλάχος
n_i_vlachos@yahoo.gr

Print Friendly, PDF & Email

Από manos