ρακοκάζανοΗ πρώτη Φορά που αναφέρθηκε  η επιμήκυνσης της τουριστικής σεζόν ήταν τέλη της δεκαετίας του 1990, ήταν τότε πού άρχισε να χάνεται ο Απρίλιος από την τουριστική μας περίοδο και να μειώνονται τα έσοδα .

Η δεύτερη φορά είναι τώρα  όπου σιγά αλλά σταθερά χάνεται  ο Μάιος και ο Οκτώβριος.

 

Επιμήκυνση  τουριστικής σεζόν, με τον «Θάνατο» του ανταγωνιστή (Αιγύπτου, Λιβύης, Συρίας, Τουρκίας….) δεν μπορεί να προσβλέπει κανένας σοβαρός τουριστικός προορισμός.

Με μέτρα όπως η επιδότηση εργασίας, τα επιδοτούμενα προγράμματα ξενοδοχείων οι φοροαπαλλαγές κλπ, προκειμένου να μείνουν τα ξενοδοχεία και διάφορες άλλες τουριστικές επιχειρήσεις ανοικτές, δεν μπορούν  να  κρατήσουν ζωντανή χειμερινή τουριστική σεζόν στον τόπο μας με προοπτική!!!

Πώς μπορούμε πχ την χειμερινή περίοδο να πείσουμε για τον ήλιο και τις καλές κλιματολογικές συνθήκες της Κρήτης όταν υπάρχουν προορισμοί όπου επικρατούν καλοκαιρινές συνθήκες την ίδια περίοδο (Νότιο ημισφαίριο ή ακόμα και μεσογειακές χώρες ). Αυτοί οι προορισμοί άλλωστε είναι που  μας πήραν τον Απρίλιο και τον Οκτώβριο από την τουριστική μας σεζόν, λόγω του ότι το  τουριστικό μας προϊόν έχει παραμείνει στο δίπτυχο ήλιος θάλασσα σε ακριβότερες τιμές.

Ποιά είναι αυτή η κατηγορία ανθρώπων που θα παραβλέψει τα χειμερινά θέρετρα   προκειμένου να επισκεφτεί τον τόπο μας τη δεδομένη περίοδο;

Γιατί κάποιος  να επισκεφτεί τους αρχαιολογικούς μας χώρους τον χειμώνα και όχι το καλοκαίρι;

Γιατί να επισκεφτεί το χειμώνα  τα θρησκευτικά μας μνημεία αντί άλλων προορισμών δίπλα μας, όπως των Αγίων Τόπων όπου οι καιρικές συνθήκες είναι καλές;

Πώς θα ανταγωνιστούμε μία  χώρα με εργατικό κόστος 20% έναντι της χώρας μας;

Σε ποιο σημείο εν τέλει  πρέπει να υποβαθμίσουμε το τουριστικό μας προϊόν προκειμένου να είναι ανταγωνιστικό  μόνο στη σύγκριση τιμών;

(ΑΝΑΤΟΛΗ 11/09/13 σελ 1&28 άρθρο  «Προσπάθεια επιμήκυνσης. Είναι απαραίτητη η στήριξη της Πολιτείας»)

Ο μόνος τρόπος επιμήκυνσης της τουριστικής μας περιόδου, είναι ή ανάδειξη των εποχικών πλεονεκτημάτων του τόπου μας, τα οποία δεν υπάρχουν  σε άλλους τουριστικούς προορισμούς ή δεν υπάρχουν τη δεδομένη χρονική στιγμή.

Εποχιακά  τουριστικά αντικείμενα  τα οποία θα περιλαμβάνουν όλο το φάσμα της ανθρώπινης δραστηριότητας  καθώς και το περιβάλλον.

Υπάρχουν  πχ  καταναλωτές μόνο χορτοφάγοι, αναζητούν δηλαδή αυτό που παράγει μόνο  η Κρητική Φύση σε τεράστιες ποσότητες τους χειμερινούς μήνες και που μπορεί σε πολλές περιπτώσεις να καλλιεργηθεί.

Είναι τα χόρτα και τα βότανα της, από το σταμναγκάθι, τις καλίτσες,… ….ως  τα ραδίκια κλπ.

Θα μπορούσε ένα από τα τουριστικά προϊόντα για την επιμήκυνση της τουριστικής σεζόν να είναι ο στοχευόμενος γαστρονομικός τουρισμός , ο οποίος  θα λειτουργεί πρωτίστως  με βάση το συγκριτικό πλεονέκτημα της περιοχής έναντι των ανταγωνιστών της, και θα  πλαισιώνεται  με τα υπόλοιπα τουριστικά προϊόντα που διαθέτει ό τόπος.

Το ρακοκάζανο σε μια άλλη νομοθετική βάση μπορεί να στηρίξει τον Οκτώβριο στον οινοποιητικό τουρισμό και όχι μόνο.

Ο Απρίλιος μπορεί να στηριχτεί με περιπατητικό τουρισμό της Κρητικής άνοιξης κλπ.

Τέτοιου είδους μοναδικές δράσεις υπάρχουν ή μπορούν να δημιουργηθούν χωρίς μεγάλο κόστος  στην περιοχή μας.

Οποιαδήποτε άλλη προσέγγιση θα είναι εφήμερη,  χωρίς προοπτική σε περιβάλλον  παγκοσμιοποίησης , σίγουρα μη ρεαλιστική και κατ’ επέκταση καταδικασμένη όπως και στο παρελθόν, όπου κάποια ξενοδοχεία προσπάθησαν να παραμείνουν  ανοιχτά την χειμερινή περίοδο αλλά απέτυχαν.

Οι ασφαλιστικές, φορολογικές απαλλαγές και οι κάθε είδους φοροελαφρύνσεις πρέπει να τις δούμε ως επικουρικές δυνάμεις πλαισίωσης ενός τουριστικού προϊόντος για μια καλή αρχή, δεν μπορούν να είναι το ίδιο το τουριστικό  προϊόν σήμερα.

Η οιαδήποτε δε αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους, συνεργάζεται με τον τουριστικό προορισμό όταν υπάρχει τουριστικό/εμπορικό ενδιαφέρον και κατ επέκταση μεταφορικό έργο, δεν δημιουργεί από μόνη της το μεταφορικό έργο για να υπάρξει  τουριστικό ενδιαφέρον, εκτός και αν επιδοτηθεί. (ΑΝΑΤΟΛΗ 10/10/13 σελ 1 άρθρο «Εξετάζεται η δυνατότητα επέκτασης της περιόδου. Ενδιαφέρον για τσάρτερ της Transavia»)

Μόνο με δράσεις στη φιλοσοφία του ποιοτικού στοχευόμενου τουριστικού πλεονεκτήματος, ανά εποχικές περιόδους, περιοχές, και δράσεις, θα έχουμε σοβαρά αποτελέσματα τη χειμερινή περίοδο  και αναβάθμιση της  καλοκαιρινής!!

Το ξαναζεσταμένο «μενού» από την θερινή τουριστική περίοδο, σε φτηνότερη τιμή, θα έχει ως αποτέλεσμα μόνο την επιμήκυνση της  χειμερινής περιόδου χωρίς τουρίστες.

Θωμάς Τζανόπουλος

Τουριστικός Πράκτορας
Print Friendly, PDF & Email

Από manos