ΥπεραγοράΠαγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή η σημερινή, ωστόσο η αγορά πλήττεται από τις συνεχείς ανατιμήσεις που πλήττουν την τσέπη των μισθωτών και των συνταξιούχων κυρίως. Σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα το Ελληνικό Κέντρο Καταναλωτών, την τελευταία τετραετία, από το 2002 δηλαδή που αλλάξαμε νόμισμα, και με αφορμή αυτή την αλλαγή, οι ανατιμήσεις σε βασικά είδη διατροφής και κατανάλωσης ξεπέρασαν ακόμη και το 100%.
 
Οι μεγαλύτερες αυξήσεις σημειώθηκαν σε προϊόντα κάτω των δύο ευρώ, όπου το κοινό δεν τις αντιλαμβάνεται εύκολα. Η απαξία των κερμάτν του Ευρώ οδήγησε αρκετούς επιχειρηματίες να αισχροκερδήσουν εις βάρος των καταναλωτών, ειδικά σε τομείς όπως τρόφιμα, είδη περιπτέρου, μικρογεύματα, και σε ορισμένες υπηρεσίες.
 
Ενώ αυτές τις μέρες είναι σε εξέλιξη νέος γύρος ανατιμήσεων σε τρόφιμα και άλλα είδη σούπερ μάρκετ, με αυξήσεις που θα φτάσουν έως και 12%.
 
Σε μήνυμά του για το έμα της ακρίβειας ο Πρωθυπουργός Κωνσταντίνος Καραμανλής ανέφερε ότι «ο αγώνας για την καλυτέρευση της καθημερινότητας του πολίτη, ο αγώνας για την προστασία των δικαιωμάτων του καταναλωτή είναι διαρκή. Τα δύο χρόνια της νέας κυβέρνησης έχουν γίνει σημαντικά βματα με απτά αποτελέσματα».
 
Όπως τόνισε ο κ. Καραμανλής «το επόμενο διάστημα αναμορφώνεται η νομοθεσία για τις καταναλωτικές οργανώσεις, ώστε να αποκτήσουν περισσότερη δύναμη, ρόλο και ευθύνη και δίνεται ιδιατερη έμφαση στη συνεχή ενημέρωση και ενεργοποίηση του καταναλωτή».
 
Το κόμμα της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι «έχει χάσει την αίσθηση της πραγματικότητα και προσπαθεί να πείσει την ελληνική κοινή γνώμη ότι δεν υπάρχει ακρίβεια»
 
Μποϊκοτάζ, η χαμένη δύναμη των καταναλωτών
 
Ολοκληρώνεται σήμερα, χωρίς επιτυχία, το τριήμερο μποϊκοτάζ σε όλα τα προϊόντα που έχει κηρύξει η Ομοσπονδία Καταναλωτικών Οργανώσεων, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή.
 
Οι καταναλωτικές οργανώσεις, που διαμαρτύρονται γι την ακρίβεια, κάλεσαν τους καταναλωτές να απέχουν από τις αγορές τους, αγοράζοντας μόνο τα απαραίτητα των τριών ημερών.
 
Πάντως αν και στην Ευρώπη, η καταναλωτική συνείδηση και τα καταναλωτικά κινήματ είναι πολύ δυνατά, στην Ελλάδα ελάχιστες είναι οι φορές, που οι καταναλωτές έχουν αντιληφθεί τη δύναμη τους και έχουν προχωρήσει σε κήρυξη μποϊκοτάζ προϊόντων.
 
Από την πλευρά της η Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου εφάρμοσε τριήμερο προσφορών ( 14-16 Μαρτίου) σε μία προσπάθεια να ενισχυθεί ο τζίρος των μικρών καταστημάτων.
 
 
Σχετικοί Δικτυακοί Τόποι
 
 
 
γράφει η Βίκυ Αγγελοπούλου

Print Friendly, PDF & Email

Από manos