Για τα υδροπλάνα, δήλωση Μπαρμπούνη
Το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Αγίου Νικολάου προγραμματίζει ήδη τα επόμενα βήματα

Ο πρόεδρος του Δ.Λ.Τ.Α.Ν κ. Μπαρμπούνης Γιώργος, έκανε την ακόλουθη δήλωση.

Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρακολούθησα τις παρεμβάσεις μέσω του έντυπου και ηλεκτρονικού τύπου, του πρώην Δημάρχου κ. Κουνενάκη για την δημιουργία υδατοδρομίου στον Άγιο Νικόλαο. Επί της συγκεκριμένης τοποθέτησης θα ήθελα να παρατηρήσω τα εξής.

Καταρχάς δεν υπάρχει αδειοδοτημένο υδατοδρόμιο, ώστε να αποτελέσει εφόδιο για μια καλή αρχή, όπως εσφαλμένα αναφέρει στην τελευταία πρόταση  της παρέμβασης του. Υπάρχει μόνο μια απόφαση για χωροθέτηση τριών υδατοδιαδρόμων στο λιμάνι του Αγίου Νικολάου. Η χωροθέτηση έγινε μετά από έγκριση της αρμόδιας υπηρεσίας στις 30/01/2008 και η οποία αποδέχτηκε απόφαση επιτροπής που συστάθηκε από τον τότε λιμενάρχη Αγίου Νικολάου. Η ημερομηνία της απόφασης της επιτροπής είναι 03/07/2017.

Επιπλέον η χωροθέτηση των εν λόγω θαλασσοδιαδρόμων, ενδεχομένως και να μην μπορεί να χρησιμοποιηθεί, καθώς σήμερα πλέον ισχύουν νέα δεδομένα σχετικά με την προσθαλάσσωση υδροπλάνων, αφού για παράδειγμα δίνεται πλέον η δυνατότητα αυτή να γίνεται και εντός λιμένα με συγκεκριμένες προϋποθέσεις. Επίσης ο προσδιορισμός τους έχει σχέση και με την θέση εγκατάστασης του απαραίτητου εξοπλισμού για την ομαλή και προπάντων ασφαλή λειτουργία του υδατοδρομίου.

Το νέο νομοθετικό πλαίσιο ν.4568/2018(ΦΕΚ 178/Β) δημοσιεύτηκε μόλις πριν τρεις μέρες και ορίζει τους όρους και τις προϋποθέσεις για την Ίδρυση και Λειτουργία Υδατοδρομίων. Σημειώνεται δε ότι τα τελευταία 6 χρόνια  είχαν αδειοδοτηθεί μόλις 3 υδατοδρόμια (Κέρκυρα, Παξοί και Πάτρα) χωρίς κανένα από τα παραπάνω να έχει πραγματοποιήσει καμία εμπορική πτήση.

Το θέμα των υδατοδρομίων έχει απασχολήσει την σοβαρά παρούσα Δημοτική αρχή και το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο. Παρακολουθήσαμε πολύ στενά την εξέλιξη της διαβούλευσης του νέου πλέον νόμου και είμαστε σε συνεννόηση και με άλλα Δημοτικά και κρατικά Λιμενικά Ταμεία για την εξεύρεση πόρων για την πραγματοποίηση του εγχειρήματος, καθώς η σύνταξη και υποβολή του τεχνικού φακέλου, οι εγκαταστάσεις και ο απαραίτητος τεχνικός εξοπλισμός που χρειάζονται ανέρχονται σε 200.000 Ευρώ περίπου.

Είναι επίσης ευρέως γνωστό, ότι για να υπάρξει ενδιαφέρον από εταιρείες για την λειτουργία του υδατοδρομίου αλλά και για πτητικό έργο, θα πρέπει να υπάρχει ευρύ δίκτυο υδατοδρομίων ανά την χώρα, που να καθιστά το όλο εγχείρημα βιώσιμο.

Το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Αγίου Νικολάου, θέλοντας να είναι μπροστά από τις εξελίξεις, προγραμματίζει ήδη τα επόμενα βήματα με σχέδιο και στρατηγική που είναι υπεράνω μιας εγκυκλοπαιδικής ανακοίνωσης εκλογικού χαρακτήρα.

Το έστω και όψιμο ενδιαφέρον του κ. Κουνενάκη για το Λιμάνι του Αγίου Νικολάου, την λειτουργία και την ανάπτυξή του, δεν μπορεί παρά να μας ικανοποιεί. Μάλλον όμως ούτε είδε, ούτε άκουσε για τις ανοικτές συναντήσεις που έχουν γίνει κατά καιρούς με όλους τους φορείς και πολίτες της πόλης,  σχετικά με την ανάπτυξη  του λιμένα. Συναντήσεις που έχουν οδηγήσει σε σημαντικές παρεμβάσεις, που έγιναν ή θα γίνουν στο πολύ άμεσο μέλλον. Ελπίζομε τέλος να έχουμε τον κ. Κουνενάκη αρωγό και συμπαραστάτη στα επόμενα βήματα μας.

Εμείς ως διοίκηση ενός πολύ σημαντικού νομικού προσώπου του δήμου μας, θεωρούμε ότι καθημερινά κάνουμε το καθήκον μας και πάμε προς την σωστή κατεύθυνση. Εύχομαι κάποιοι την ώρα του τελικού απολογισμού, να έχουν το πολιτικό θάρρος να το παραδεχτούν.

Διαβάστε σχετικά:

Υδροπλάνα στον Άγιο Νικόλαο

Print Friendly, PDF & Email

Από giorgos