Ο χάρτης του σημείου«Φιλοδοξούμε να γίνει το κέντρο των αερομεταφορών στην ανατολική Μεσόγειο» αυτό ανακοίνωσαν την Παρασκευή (3/2) για τη δημιουργία του νέου Διεθνούς Αεροδρομίου στο Καστέλι του Ηρακλείου Κρήτης οι υπουργοί Μεταφορών και Επικοινωνιών κ. Μιχάλης Λιάπης και Εμπορικής Ναυτιλίας κ. Μανώλης Κεφαλογιάννης.

Οι δύο υπουργοί επισκέφθηκαν το αεροδρόμιο Ν. Καζαντζάκης και ενημερώθηκαν από τον Διοικητή της ΥΠΑ κ. Δ. Σταμάτη και τοπικούς φορείς για τα προβλήματα που υπάρχουν με τα πεπερασμένα όρια ανάπτυξης που έχει το υπάρχον αεροδρόμιο.
 
Αμσως μετά μετέβησαν στο Καστέλι όπου επιθεώρησαν το χώρο όπου πρόκειται να κατασκευασθεί το νέο αεροδρόμιο.
 
Κεφαλογιάννης, ΛιάπηςΟ υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών κ Μιχάλης Λιάπης δήλωσε: «Ακούγοντας τη φωνή ης τοπικής κοινωνίας αλλά και αναγνωρίζοντας τη σημασία που έχει η δημιουργία ενός νέου σύγχρονου αεροδρομίου στο Ηράκλειο αποφασίσαμε την κατασκευή του Νέου Διεθνούς Αεροδρομίου στο Καστέλι. Χτίζουμε τις αερολιμενικές υποδομές για την Ελλάδα της επόμενης 20ετίας.
 
Προχωράμε στην κατασκευή ενός έργου μακράς πνοής που θα ενισχύσει τον τουρισμό στην Κρήτη, θα συμβάλει καθοριστικά στην ανάπτυξη του νησιού αλλά και της εθνικής οικονομίας συνολικότερα. Δημιουργούμε τις συνθήκες για την προσέλκυση νέων επενδύσεων και την αύξηση των θέσεων εργασίας στην περιοχή».
 
Ο χρόνος πρόσβασης στο νέο αεροδρόμιο θα είναι 26 λεπτά από το Ηράκλειο και 12 λεπτά από τη Χερσόνησο. Αναμένεται να ξυπηρετεί πάνω από 12 εκατομμύρια επισκέπτες το χρόνο.
 
Το υπάρχον αεροδρόμιο Νίκος Καζαντζάκης εξυπηρετεί ετησίως 5 εκατομμύρια και στο άμεσο μέλλον θα γίνουν θα εξυπηρετεί 7 εκατομμύρια.
 
Έχει γίνει  και προκαταρκτική Περιβαλλοντική Εκτίμηση και αξιολόγηση του έργου η οποία είναι θετική.
 
Γιατί το Καστέλι;
 
Στον νυν πύργο ελέγχουΗ περιοχή Καστελίυ επελέγη αφού πρώτα εξετάστηκαν 42 εναλλακτικές λύσεις. Έπειτα από τη σχετική μελέτη το Καστέλι κρίθηκε ως το πιο κατάλληλο σημείο για να εξυπηρετεί για τους ακόλουθους λόγους:
  • Τα ανεμολογικά στοιχεία.
  • Τη μορφολογία του εδάφους. 
  • Την ελαχιστοποίηση των απαιτούμενων χωματουργικών εργασιών για την κατασκευή. 
  • Τις απαιτήσεις των διεθνών κανονισμών λειτουργίας πολιτικών αεροδρομίων (ICAO).
  • Την ελαχιστοποίηση των επιπτώσεων στο περιβάλλον και τους κατοίκους της ευρύτερης περιοχής.
  • Τις δυνατότητες καλύτερης δυνατής εξυπηρέτησης με βάση το υφιστάμενο οδικό δίκτυο αλλά και τις σχεδιαζόμενες παρεμβάσεις.

Βασικά χαρακτηριστικά του νέου αεροδρομίου

  • Διάδρομος προσγείωσης – απογείωσης 3.000 μέτρων, προκειμένου να είναι δυνατή η προσγείωση όλων των τύπων αεροσκαφών.
  • ILS δύο κατευθύνσεων (για «τυφή» προσγείωση)
  • Χώρος στάθμευσης 44 αεροσκαφών
  • Κτίριο Αεροσταθμού 70.000 τ.μ. για την εξυπηρέτηση 5.000 επιβατών σε τυπική ώρα αιχμής.

Πότε και πόσα θα κοστίσει

Το εκτιμώμενο κόστος του έργου ανέρχεται σε περίπου 1,1 δισ . ευρώ και αναμένεται να ολοκληρωθεί σε 8 με 10 χρόνια. Σ΄ αυτά συμπεριλαμβάνεται και ο απαραίτητος χρόνος για τις απαλλοτριώσεις.

Σχετικοί Δικτυακοί Τόποι

Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών


γράφει η Βίκυ Αγγελοπούλου

Για την Ιστορία:

Η μετακόμιση του αεροδρομίου Ηρακλείου στο Καστέλι, υπήρχε απο παλιά ως ιδέα, αλλά κανείς δεν τολμούσε να την εξαγγείλει λόγω αρκετών συμφερόντων στη ευρύτερη περιοχή του Ηρακλείου.
Όμως, αφού στη Κρήτη, η έννοια της χρήσης γης είναι κάτι σχετικό, το αεροδρόμιο Ηρακλείου, “πνίγηκε” γρήγορα από την άναρχη δόμηση της Νέας Αλικαρνασσού, μην μπορώντας να επεκταθεί και άρα να εξυπηρετήσει την αυξανόμενη κίνηση.
Αφού πλέον το “πράγμα δεν πήγαινε άλλο“, η πρώτη επίσημη εξαγγελία έγινε από Υπουργύς του Πα.Σο.Κ., λίγους μήνες πριν τις εκλογές του 2004. (13/11/2003).
Όλα, λοιπόν, αυτά που ανακοινώθηκαν τη Παρασκευή, είναι λίγο καλύτερα διατυπωμένα από τις εξαγγελίες του Πα.Σο.Κ., αλλά αποτελούν και αυτά για την ώρα σχέδια επί χάρτου.
 
Ας μην ξεχνάμε ότι δεν νοείται αεροδρόμιο, δίχως άριστη οδική σύνδεση, κάτι που προϋποθέτει και την κατασκευή κάποιων τμημάτων σύγχρονων οδών, τόσο από τη Χερσόνησο, όσο και από το Ηράκλειο, σχέδια τα οποία ναι μεν δόθηκαν και αυτά στη δημοσιότητα χαραγμένα πάνω σε χάρτη, αλλά μέχρι την υλοποίηση τους θα πρέπει να κυλήσει ακόμα, πολύ νερό…..

Είδομεν….

Γιώργος Τουτουδάκης

Print Friendly, PDF & Email

Από manos