Ο Βόρειος Οδικός Άξονας δεν θα τελειώσει ποτέ στο Λασίθι
το συντομότερο ανέκδοτο στη Κρήτη: Βόρειος Οδικός Άξονας

Μετά τις πρόσφατες ανακοινώσεις με τις οποίες ουσιαστικα ο Βόρειος Οδικός Άξονας και τα όποια έργα αναβάθμισης θα φτάσουν μέχρι τη Νεάπολη, έχουμε τις πρώτες αντιδράσεις:

Δημήτρης Κουνενάκης, πρώην δήμαρχος Αγ. Νικολάου και πρ. πρόεδρος ΟΑΚ.

Από τις δηλώσεις για τον ΒΟΑΚ στη Βουλή…….Ο κ. Καραμανλής εξήγησε ότι «μόλις αναλάβαμε τον Ιούλιο του 2019, προχωρήσαμε σε σειρά ενεργειών για τη μελετητική ωρίμανση του έργου. Προχωρήσαμε πρώτα απ’ όλα στη δημοπράτηση και ανάθεση συμβάσεων εκτέλεσης γεωτεχνικών ερευνών και δοκιμών σε όλο το μήκος του τμήματος Χανιά – Νεάπολη και σε μια σειρά από μελέτες που είναι απαραίτητες για τη σωστή σύνταξη της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων. Πιο συγκεκριμένα: για την κτηματογράφηση, για τα τοπογραφικά υπόβαθρα, για τα υδραυλικά έργα στα κατασκευασμένα τμήματα του ΒΟΑΚ, για την Ειδική Οικολογική Αξιολόγηση, για το παράπλευρο δίκτυο για την εξυπηρέτηση των παρόδιων ιδιοκτησιών».«Τα προχωράμε όλα αυτά με ταχύτητα, ώστε να μην υπάρξουν καθυστερήσεις στη διαδικασία περιβαλλοντικής αδειοδότησης του έργου», συμπλήρωσε ο κ. Καραμανλής. Παράλληλα, σημείωσε ότι με την αναπροσαρμογή του χρηματοδοτικού μοντέλου του ΒΟΑΚ, έχει εξασφαλιστεί η αποδοχή της χάραξης από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού, έχει γίνει μια αρχική κοστολόγηση των παρεμβάσεων που θα πρέπει να γίνουν στις υφιστάμενες Παρακάμψεις Χανίων, Ρεθύμνου και Ηρακλείου, έχουν ξεκινήσει ήδη οι διαδικασίες για την εκπόνηση σειράς μελετών για την οδοποιία, τις γεωλογικές μελέτες κ.λπ.».Περιμένουμε τις αντιδράσεις των Βουλευτών, τη Περιφέρειας, των Δήμων, των φορέων, των ΝΕ των Κομμάτων.

Ο δήμαρχος Σητείας:

Μετά την πρόσφατη επίσκεψη του Γενικού Δ/ντή Συγκοινωνιακών Υποδομών του Υπ. Υποδομών & Μεταφορών κ. Γιάννη Καρνέση και σύμφωνα με τις επίσημες ανακοινώσεις, διατυπώνεται η θέση και άποψη εκ μέρους του Υπουργείου για ένταξη και χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης, τριών τμημάτων του ΒΟΑΚ στο νομό Λασιθίου.

Ασφαλώς και είναι μια σοβαρή και θετική εξέλιξη για την περιοχή, αλλά δυστυχώς για άλλη μια φορά ο Δήμος Σητείας και ολόκληρο το ανατολικό άκρο της Κρήτης τίθεται σε δεύτερη προτεραιότητα.

Οι προφάσεις  και δικαιολογίες περί χαμηλής ωριμότητας και μη υψηλού βαθμού ετοιμότητας δεν ευσταθούν και είναι παραπλανητικές, όταν όλοι γνωρίζουν ότι το μόνο που εκκρεμεί στη μελέτη του τμήματος Καβούσι – Αυχένας Αγκαθιά είναι η υπογραφή των περιβαλλοντικών όρων, κάτι που καθιστά και το συγκεκριμένο τμήμα ισότιμο με τα υπόλοιπα τμήματα του νομού Λασιθίου και ασφαλώς με μεγαλύτερο βαθμό ωριμότητας από τα περισσότερα τμήματα του σχεδιαζόμενου ΒΟΑΚ.

Ας αποδεχτούμε λοιπόν ότι οι όποιες προτεραιότητες και σχεδιασμοί είναι ζήτημα και απόφαση πολιτικής βούλησης, τα οποία θα καθορίσουν και ουσιαστικά την εντατικοποίηση των όποιων ενεργειών για την υλοποίηση ενός νέου και ενιαίου ΒΟΑΚ που θα συνδέσει, θα ενώσει και δεν θα διχοτομήσει την Κρήτη,

Είναι ώρα ευθύνης και ανάληψης πρωτοβουλιών για το μεγαλύτερο έργο της Κρήτης.

Η Περιφέρεια Κρήτης, δια στόματος του Περιφερειάρχη, έδειξε το δρόμο χρηματοδοτώντας το ένα τρίτο του έργου από Νεάπολη για Σητεία, με πόρους της Περιφέρειας.

Ας αναλάβει και η κεντρική κυβέρνηση τη σκυτάλη για δέσμευση της χρηματοδότησης του υπολοίπου, για να γίνουν πράξη οι κατά καιρούς εξαγγελίες για περιφερειακή σύγκλιση, ισόρροπη ανάπτυξη και δημιουργία ίσων δυνατοτήτων ευημερίας και προόδου για όλη τη Κρήτη.

Είναι η τελευταία και μοναδική ευκαιρία να σταθούμε όλοι στο μέγεθος και το ύψος των περιστάσεων.

Ο Δήμος Σητείας δεν θα μείνει απαθής θεατής των γεγονότων.

Θα  διεκδικήσουμε με σθένος και ενότητα ό,τι μας αξίζει και μας αναλογεί.

                                                                             Ο Δήμαρχος Σητείας

                                                                             Γιώργος Ζερβάκης

Print Friendly, PDF & Email

Από giorgos