ο νέος κόμβος στο Αμμούδι, όπως είναι σήμερα
ο νέος κόμβος στο Αμμούδι, όπως είναι σήμερα

Σχετικά με το θέμα που προέκυψε με τη διέλευση λεωφορείου από το κυκλικό κόμβο του Αμμουδίου παραθέτουμε τα ακόλουθα, σύμφωνα και με την ενημέρωση που μας έκανε ο συγκοινωνιολόγος κ. Ρέντζος:

1) Σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα ο κυκλικός κόμβος διαθέτει κυκλικό δακτύλιο, μια λωρίδα εισόδου και μια λωρίδα εξόδου. Η κατασκευή του περιλαμβάνει υπερυψωμένη κεντρική κυκλική νησίδα με μια κατάλληλα διαμορφωμένη περιμετρική ζώνη προς χρήση από βαρέα οχήματα. Υπερέχει δε σημαντικά σε επίπεδο ασφαλείας σε σχέση με αντίστοιχους ισόπεδους με σήμανση ή φωτεινή σηματοδότηση κόμβους,  όπως αυτό επιβεβαιώνεται από δεκάδες έρευνες σε Ευρώπη και Αμερική.

2) Η μελέτη του συγκεκριμένου κόμβου εκπονήθηκε από τον ΟΑΝΑΚ και μελετητής είναι ο κ. Δημήτρης Ρέντζος, συγκοινωνιολόγος, ο οποίος έχει χειριστεί συνολικά το κυκλοφοριακό ζήτημα της πόλης και γνωρίζει σε βάθος τα προβλήματα της. Κατασκευάστηκε από την τεχνική υπηρεσία του Δήμου, ενώ ήταν γνωστό εξ αρχής  ότι ο χώρος είναι περιορισμένος και υπάρχουν κάποια γεωμετρικά προβλήματα.

3) Η κατάσταση που υπήρχε πριν στην περιοχή ήταν τριτοκοσμική και  προσβολή για την κοινωνία και τον τουρισμό. Η σημερινή κατάσταση είναι πολύ καλύτερη, προστατεύονται  τα οχήματα αλλά κυρίως οι διερχόμενοι, οι λουόμενοι και τα παιδιά που προσπαθούν να περάσουν το δρόμο. Ανάλογη βελτίωση υπάρχει και στους άλλους δύο κόμβους οι οποίοι βελτιώνουν συνολικά την κυκλοφορία και την πρόσβαση στην πόλη

4) Το λεωφορείο που παρουσιάζεται στο βίντεο είναι το νέο μοντέλο τουριστικών λεωφορείων με διπλό άξονα πίσω και μήκος 14 μέτρων αντί του συνήθους με μονό άξονα και μήκους 12 μέτρων. Τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά του συγκεκριμένου οχήματος είναι πράγματι οριακά για τις διαστάσεις του κυκλικού κόμβου, όχι όμως και απαγορευτικά όπως προσπάθησαν να δείξουν.

5) Επίσης από ότι διαπιστώθηκε στο συγκεκριμένο βίντεο δεν έγινε προσπάθεια να πατηθεί η νησίδα όπως προβλέπεται. Σε κάθε περίπτωση οι οδηγοί μεγάλων οχημάτων ή αυτών με ασυνήθιστο φορτίο πρέπει να ελέγχουν εκ των προτέρων τη δυνατότητα διέλευσης στη διαδρομή που θα ακολουθήσουν.

6) Υπάρχουν κανόνες παγκοσμίως οι οποίοι πρέπει να τηρούνται τόσο στη μελέτη και την κατασκευή των κόμβων, όσο και στη κυκλοφορία των οχημάτων.

7) Κατά τη διάρκεια της κατασκευής του έργου δοκιμάστηκαν  συμβατά οχήματα (λεωφορεία διαφόρων τύπων και μεγάλου μήκους οχήματα) και η κίνηση ήταν κανονική.

Print Friendly, PDF & Email

Από giorgos