Πίλωθε βούι να σου σάξουμε το δρόμο
από τη παρουσίαση στα Χανιά

Αυτό εισπράξαμε το Σάββατο το βράδυ σε ζωντανή μετάδοση από τα Χανιά, κατά την υπέρλαμπρη εκδήλωση παρουσίασης του νέου Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης, (ΒΟΑΚ). Τα λόγια από τον ίδιο τον πρωθυπουργό, τους υπουργούς του, μεγάλα. «Σήμερα είναι μια σπουδαία μέρα για την Κρήτη. Σήμερα μπορούμε πια να πούμε με απόλυτη σιγουριά ότι η Κρήτη αποκτά επιτέλους την Εθνική Οδό που της αξίζει.» μας είπε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, σβήνοντας μονοκοντυλιά το παρελθόν όπως όλοι στην εκδήλωση.

Λήθη ….

Κατά τους της κυβέρνησης, ο ΒΟΑΚ συζητείται εδώ και δεκαετίες. Δεν υπάρχει στη πραγματικότητα. Μόνο που αυτό που ζούμε είναι εδώ: Από την εποχή της έναρξης των έργων από τον Στυλιανό Παττακό, έχουν περάσει κυβερνήσεις και κυβερνήσεις . Της ΝΔ, του ΠΑΣΟΚ, συγκυβέρνηση, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ – ΝΔ, οικουμενική. Επίσης έχουμε καταπιεί αμάσητα κάμποσα Μεσογειακά Ολοκληρωμένα Προγράμματα, διάφορα άλλα Ευρωπαϊκά Προγράμματα, Πλαίσια Στήριξης, αλλά ο ΒΟΑΚ δεν λέει να τελειώσει.

Από την άλλη, όλα τα Μέσα Ενημέρωσης που κάλυψαν τη «γιορτή», δεν ενδιαφέρονται ούτε για την ιστορία, αλλά ούτε και για τη προσβολή στο πρόσωπο κάθε Κρητικού, όταν οι ιθύνοντες πλέον επίσημα εισάγουν τα διόδια. Να θυμίσουμε ότι πριν χρόνια με μια χειμωνιάτικη εκδήλωση σε ξενοδοχείο της Ελούντας, ο τότε Περιφερειάρχης Σεραφείμ Τσόκας μέτρησε αντιδράσεις για τα διόδια και τις βρήκε πολλές.

Τι άλλαξε τώρα; Προφανώς τέτοιες λεπτομέρειες δεν απασχολούν τα χορτασμένα ελέω Covid-19 M.M.E..

Μιλάμε για προσβολή στο πρόσωπο κάθε Κρητικού η λέξη, η έννοια, λογική των διοδίων. Διότι ο Κρητικός, πίλωθε και πιλώθει επί δεκαετίες τη χώρα, με τρισεκατομμύρια δραχμές και δισεκατομμύρια Ευρώ,  από τον  τουρισμό και τη γεωργία, αλλά οι κυβερνώντες, ποτέ δεν ανταπόδωσαν. Τώρα όμως πρέπει να ταΐσουμε τους μεγαλοκατασκευαστές που δεν έχουν κάτι μεγάλο να ασχοληθούν στην υπόλοιπη Ελλάδα και θα πρέπει να κατεβούν στη Κρήτη.

Τώρα λένε ουσιαστικά: Πίλωθε βούι να σου σάξουμε το δρόμο που έπρεπε να έχεις ήδη από το 1980. Φανταστείτε πόσο διαφορετική θα ήταν η Κρήτη εάν ο έρμος δρόμος είχε τελειώσει στην ώρα του, ή εάν υπήρχε στη πραγματικότητα και ο Νότιος Οδικός Άξονας.

Και για γλυτώσει το κράτος τη βάσανο της είσπραξης των διοδίων, ακούστηκε ότι η χρέωση θα γίνεται  αυτόματα, ηλεκτρονικά, προφανώς γιατί θα εμφανιστεί μαγκούρα στο πέρασμα προς είσπραξη.

Γιώργος Τουτουδάκης

Τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου 

Κίσσαμος – Χανιά (Προαίρεση στη Σύμβαση Παραχώρησης)

  • Μήκος αυτοκινητοδρόμου: 37,5 χλμ.
  • Η τυπική διατομή του αυτοκινητόδρομου έχει πλάτος οδοστρώματος 21,5 μέτρα.
  • 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με ΛΕΑ και κεντρική νησίδα
  • Εκτιμώμενο κόστος 180 εκ. ευρώ

Χανιά – Ηράκλειο (Σύμβαση Παραχώρησης)

  • Μήκος αυτοκινητοδρόμου: 157,5 χλμ. και παράπλευρου / κάθετου δικτύου περίπου 150 χλμ.
  • Η τυπική διατομή του αυτοκινητόδρομου έχει πλάτος οδοστρώματος 21,5 μέτρα από 12,50 σήμερα.
  • 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με ΛΕΑ 
  • 26 σήραγγες μονού κλάδου συνολικού μήκους περίπου 34 χλμ.
  • 10,80 χλμ. νέες γέφυρες, 23 εκ των οποίων υπερβαίνουν τα 100 μέτρα μήκος
  • 20 νέοι ανισόπεδοι κόμβοι και αναβάθμιση των υπαρχόντων 18 ανισόπεδων κόμβων στις Παρακάμψεις Χανίων, Ρεθύμνου, Ηρακλείου
  • Εκτιμώμενο κόστος 1,32 δισ ευρώ.

Χερσόνησος – Νεάπολη (ΣΔΙΤ)

  • Μήκος αυτοκινητοδρόμου: 22,44 χλμ. και παράπλευρου / κάθετου δικτύου 9,65 χλμ
  • Η τυπική διατομή του αυτοκινητόδρομου έχει πλάτος οδοστρώματος 21,5 μέτρα.
  • 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με ΛΕΑ 
  • 12 γέφυρες μονού κλάδου (1,7 χλμ.)
  • 5 σήραγγες μονού κλάδου (συνολικού μήκους 6,75 χλμ.)
  • 1 cut & cover διπλού κλάδου (215 μ)
  • 5 νέους Ανισόπεδους Κόμβους
  • Στο ΣΔΙΤ θα ενταχθεί και η λειτουργία και συντήρηση των 14 χλμ. του Νεάπολη – Αγ. Νικόλαος
  • Κατατέθηκε η ΜΠΕ και ξεκίνησε η Β’ Φάση του διαγωνισμού
  • Εκτιμώμενο κόστος 290 εκ. ευρώ.

Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος

  • Μήκος αυτοκινητοδρόμου: 14,0 χλμ. 
  • Η τυπική διατομή του αυτοκινητόδρομου έχει πλάτος οδοστρώματος 21,5 μέτρα
  • 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με ΛΕΑ
  • Μελετάται και προγραμματίζεται να δημοπρατηθεί ως Δημόσιο Έργο στις αρχές του 2022 
  • Εκτιμώμενο κόστος 145 εκ. ευρώ.

Άγιος Νικόλαος – Σητεία

  • Θα ολοκληρωθούν οι μελέτες και θα αναζητηθεί χρηματοδότηση σε συνεργασία με την Περιφέρεια για τα τμήματα Καλό Χωριό – Γέφυρα Φρουζή και Παράκαμψη Παχειάς Άμμου
  • Το έργο είναι περιβαλλοντικά αδειοδοτημένο και η δημοπράτηση μπορεί να γίνει αρχές 2022.

Άλλα έργα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών στην Κρήτη 

  • Ξεμπλόκαρε και προχωρά το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι. Άλλο ένα έργο με τεράστια αναπτυξιακή διάσταση για την Κρήτη και για τον τουρισμό μας συνολικά.
  • Η αξιοποίηση του παλιού αεροδρομίου Ηρακλείου. Για να προχωρήσει γρήγορα και να μην έχουμε «νέο Ελληνικό», έχει καταστρωθεί συγκεκριμένος οδικός χάρτη και έχει συνδεθεί η υλοποίησή του με την καταβολή των δόσεων από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.
  • Θα ξεκινήσει μέχρι τις αρχές του 2022 η κατασκευή κρίσιμων συμπληρωματικών έργων σε φράγματα στο Νομό Λασιθίου, η κατασκευή φράγματος στο Πλατύ του Νομού Ρεθύμνου και δικτύων άρδευσης στην περιοχή, καθώς και έργα αξιοποίησης του Υδατικού Δυναμικού του Ταυρωνίτη Ποταμού στο Νομό Χανίων.
Print Friendly, PDF & Email

Από giorgos