Ενώ στη βραχυπρόθεσμη κινητικότητα οι ΄Ελληνες φοιτητές υπολείπονται κατά πολύ του ευρωπαϊκού μέσου όρου, στην μακροπρόθεσμη κινητικότητα παρουσιάζουν δυσανάλογα μεγάλα ποσοστά σύμφωνα με τα στοιχεία που παρέθεσε η Επίτροπος για θέματα Εκπαίδευσης, Πολιτισμού, Πολυγλωσσίας και Νεολαίας κα. Α. Βασιλείου έπειτα από σχετική ερώτηση του ευρωβουλευτή της Ν.Δ. κ. Γ. Παπανικολάου.
Συγκεκριμένα, υπάρχουν δύο τύποι στοιχείων κινητικότητας των σπουδαστών σε ευρωπαϊκό επίπεδο: Τα στοιχεία της EUROSTAT που αφορούν τη μακροπρόθεσμη κινητικότητα των σπουδαστών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και τα στοιχεία Erasmus που αφορούν τη βραχυπρόθεσμη κινητικότητα βάσει προγράμματος. Τα στοιχεία της EUROSTAT (μακροπρόθεσμη κινητικότητα με διαμονή στο εξωτερικό για τουλάχιστον 1 έτος) δείχνουν ότι ένα ποσοστό 2,8% των σπουδαστών της ΕΕ επιλέγουν να διαμείνουν σε άλλη χώρα της ΕΕ ή του ΕΟΧ ή σε υποψήφια χώρα όταν το ποσοστό που αντιστοιχεί στην Ελλάδα αγγίζει το 5,8% – στην Ε.Ε. των 27 μεγαλύτερα ποσοστά από την Ελλάδα παρουσιάζουν μόνο η Κύπρος (56,9%), η Ιρλανδία (14,2%), η Σλοβακία (10,2%) και η Μάλτα (9,9%). Τελείως διαφορετική η εικόνα στην βραχυπρόθεσμη μετακίνηση (για λιγότερο ή ίσο του ενός εξαμήνου) όπου το ποσοστό σπουδαστών που η Ελλάδα στέλνει στο εξωτερικό ανέρχεται σε 3,8/1000 (ποσοστό που αντιστοιχεί στο τέταρτο χαμηλότερο ποσοστό στην Ε.Ε.) με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο να βρίσκεται στο 8,2/1000.
Ο ευρωβουλευτής της Ν.Δ. σημείωσε ότι η αύξηση και η ενθάρρυνση της κινητικότητας των προπτυχιακών, μεταπτυχιακών και διδακτορικών φοιτητών την τελευταία εικοσαετία, όπως αποδεικνύεται και στον σχετικό πίνακα, αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα επιτεύγματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης στον τομέα της εκπαίδευσης και συμβάλει καταλυτικά στην εκμάθηση διαφορετικών πολιτισμών αλλά και στην ευρωπαίκή ολοκλήρωση. Ωστόσο, η Ελλάδα ενώ παρουσιάζεται ως σημαντική χώρα αποστολής φοιτητών δεν αποτελεί τόπο προσέλκυσης ξένων σπουδαστών αφού σύμφωνα με τα στοιχεία της Επιτροπής το ποσοστό σπουδαστών που δέχεται ανέρχεται μόλις στο 2,8/1000 (μέσος όρος ΕΕ: 8,2).