Θα μας πείτε ότι η παράνοια είναι ίδιον της Ελλάδας, του ελληνικού δημοσίου εδώ και δεκαετίες. Κάποιες φορές όμως η Ελλάς ξεπερνά εαυτόν.
Εδώ και τρία χρόνια έχει προκύψει ένα ανυπέρβλητο πρόβλημα για τους ασχολούμενος με επαγγελματικά σκάφη στη θάλασσα, όπως παραδείγματος χάρη Water Sports, μιας και το αρμόδιο υπουργείο αποφάσισε να ενσωματώσει μια κοινοτική οδηγία, σύμφωνα με την οποία κάθε επαγγελματικό σκάφος υποχρεούται να διαθέτει μια σειρά φαρμάκων για να μπορεί να λάβει πρωτόκολλο αξιοπλοΐας και να μπορεί να χρησιμοποιηθεί, ενοικιαστεί, αξιοποιηθεί τέλος πάντων.
Μέχρις εδώ καλά. Το μέτρο φαντάζει λογικό. Αλλά τα περισσότερα από τα φάρμακα που περιλαμβάνονται στον κατάλογο που έχει δώσει το αρμόδιο υπουργείο, είναι συνταγογραφούμενα. Που σημαίνει ότι ο ιδιοκτήτης του σκάφους δεν μπορεί να τα προμηθευτεί ελεύθερα, που σημαίνει ότι όταν λήξει το πρωτόκολλο αξιοπλοΐας του σκάφους, δεν μπορεί το σκάφος να χρησιμοποιηθεί.
Δηλαδή το σκάφος δένει, και δεν μπορεί να αποφέρει στον ιδιοκτήτη του έσοδα, αλλά δεν είναι μόνο αυτό. Ένα επαγγελματικό σκάφος πρέπει κάθε χρόνο να κάνει έναν αριθμό ναύλων αλλιώς επιβάλλεται πρόστιμο στον ιδιοκτήτη που μπορεί να ξεπεράσει τις 10.000€. Ακόμα αν το σκάφος δέσει, τρέχουν ασφάλειες και πολλά άλλα έξοδα.
Συναντήσαμε εκ μέρους των εκμισθωτών επαγγελματικών σκαφών της περιοχής του Αγίου Νικολάου τον Γιάννη τον Ευαγγέλου άνθρωπο ο οποίος υπηρετεί δεκαετίες τη θάλασσα και μας εξιστόρησε το γαϊτανάκι που έχουν υποστεί αυτός και όλοι του οι συνάδελφοι στην προσπάθεια να έρθουν σε επαφή με τον κρατικό μηχανισμό και να επιλύσουν το θέμα.
Το αρμόδιο υπουργείο ναυτιλίας μετά το πρώτο τους αίτημα και μετά από αρκετές μέρες τους παρέπεμψε στον γενικό γραμματέα κύριο Κουτουλάκη, ο οποίος με τη σειρά του τους παρέπεμψε σε κάποιον πλωτάρχη του λιμενικού σώματος, ο οποίος με τη σειρά του αφού τους είπε ότι έχουν δίκιο θα πρέπει να υπάρξει νομοθετική ρύθμιση, αλλά η νομοθετική ρύθμιση γίνεται από πολιτικά πρόσωπα και παίρνει χρόνο, μήνες….. Οπότε μετά από κάποιους μήνες επαφών με τους αρμόδιους, ακόμα και με το γραφείο του πρωθυπουργού, το θέμα παραμένει στον αέρα και σε όσα σκάφη λήγει το πρωτόκολλο αξιοπλοΐας, οι ιδιοκτήτες τους είναι αναγκασμένοι να τα δέσουν.
Ακούστε τι μας λέει στο σχετικό βίντεο ο Γιάννης Ευαγγέλου: