![Ανδρεάδης, Αγγελόπουλος Ανδρεάδης, Αγγελόπουλος](https://i0.wp.com/104fm.gr/cms/wp-content/uploads/sete01.jpg?resize=200%2C150)
Στην αρχική του τοποθέτηση, ο πρόεδρος του Σ.Ε.Τ.Ε., Σταύρος Ανδρεάδης, ανέφερε ότι τα τελευταία δύο χρόνια έχουμε αυξητική τάση στο τουριστικό ρεύμα προς τη χώρα, κάτι που όμως δεν είναι σίγουρο ότι θα συνεχιστεί, αφού ουσιαστικά κεφαλαιοποιούμε τη δημοσιότητα των Ολυμπιακών Αγώνων, αλλά και κερδίζουμε από αρνητικές συγκυρίες άλλων χωρών. Χρειάζονται μεταβολές στις υποδομές, αλλά και ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας μας, σε πολλά επίπεδα.
Έχουν γίνει κάποια πράγματα προς τη θετική κατεύθυνση, όπως η ίδρυση του Υπουργείου Τουρισμού, αλλά πολλά ακόμα πρέπει να γίνουν, αφού ουσιαστικά, όπως μας είπε μετά και ο Γενικός Διευθυντής του Σ.Ε.Τ.Ε., κ. Δρακόπουλος σε κάποιους ούτε καν αγγίζουμε κάποιους τομείς του τουριστικού προϊόντος.
![Αγγελόπουλος, Καράτζης, Κουμάνης, Κωνσταντινίδης Αγγελόπουλος, Καράτζης, Κουμάνης, Κωνσταντινίδης](https://i0.wp.com/104fm.gr/cms/wp-content/uploads/sete02.jpg?resize=200%2C150)
Στη μελέτη όμως, όπως και στις θέσεις δεν ακούσαμε τις απόψεις του Συνδέσμου για το περιβάλλον.
Τα κυριότερα σημεία της μελέτης:
-
Στο άμεσο μέλλον οι τουριστικοί προορισμοί θα πρέπει να προσαρμοστούν σε ένα πιο ανταγωνιστικό περιβάλλον, όπου η βιωσιμότητα και η κερδοφορία των τουριστικών επιχειρήσεων θα είναι περισσότερο από ποτέ πολύπλοκη και δυσκολότερη.
-
Η υπερπρσφορά καταλυμάτων θα εξακολουθήσει να υπάρχει κυρίως για λόγους πολιτικούς.
-
Πρώτο βήμα για την βελτίωση της ανταγωνιστικότητας είναι η διαμόρφωση του χαρτοφυλακίου των προϊόντων και στη συνέχεια για κάθε ένα από αυτά η αναζήτηση των ανταγωνισών μας ανά αγορά – στόχο.
-
Οι ανταγωνιστές μας είναι διαφορετικοί ανά αγορά και ανά προϊόν.
-
Για κάθε προϊόν του χαρτοφυλακίου του ελληνικού τουρισμού χρειαζόμαστε και ξεχωριστό σχέδιο μάρκετινγκ.
-
Ο χαρακτηρισμός μιας χώρας ως ανταγωνίστριας της Ελλάδας στον τουρισμό δεν είναι πλήρης, εάν δεν αναφέρεται με σαφήνεια σε ποιο τουριστικό προϊόν και σε ποια γεωγραφική αγορά την ανταγωνίζεται.
-
Η Ελλάδα δεν μπορεί να ανταγωνιστεί τουριτικά σε επίπεδο κόστους, αλλά σε επίπεδο διαφοροποίησης προϊόντος και προσφοράς εμπλουτισμένων τουριστικών εμπειριών, απαραίτητη προϋπόθεση της οποίας είναι η ύπαρξη καλά εκπαιδευμένου ανθρώπινου δυναμικού.
-
Η ηλικία και η ποιοτική διάρθρωση της ξενοδοχειακής προσφοράς μας δεν συνιστούν συνολικά ανταγωνιστικό πλεονέκτημα λόγω χαμηλού ποιοτικού κέντρου βάρους.
-
Η διατήρηση του μοντέλου της έντονης εποχικότητας σε συνδυασμό με τα περιορισμένα capacities και την κακή ποιότητα των αεροδρομίων, σνιστούν κίνδυνο επενδυτικής και αναπτυξιακής ανάσχεσης στους τουριστικούς προορισμούς.
Η βραδιά έκλεισε με δείπνο στο ξενοδοχείο. Η φιλοξενία του Μιλτιάδη Καράτζη στο Nana Beach, ήταν υποδειγματική.
Διαβάστε επίσης