Έξι εκατομμύρια πολίτες πληρώνουν για 300.000 ανασφάλιστα οχήματα
ο μέσος Έλληνας πληρώνει για όλα τα ανασφάλιστα

Σε ερώτηση προς τους Υπουργούς 1) Εσωτερικών 2) Οικονομικών και 3) Υποδομών & Μεταφορών, προχώρησε ο βουλευτής με Το Ποτάμι Σπύρος Δανέλλης – Ηρακλείου, σχετικά με την επικίνδυνη αύξηση των ανασφάλιστων αυτοκινήτων.

Τα συναρμόδια υπουργεία από το 2013 (ν. 4141/2013) αναβάλλουν να εφαρμόσουν επαρκώς το υπάρχον θεσμικό πλαίσιο για την παρακολούθηση και τον εντοπισμό των ανασφάλιστων οχημάτων, μέσω της ηλεκτρονικής διασταύρωσης των στοιχείων. Δυστυχώς, την αδυναμία ελέγχου την επιβαρύνονται οικονομικά οι ιδιοκτήτες των ασφαλισμένων αυτοκινήτων, μέσω της υποχρεωτικής εισφοράς τους προς το Επικουρικό Ταμείο Ασφαλειών. Παρόλα αυτά, ο δυσανάλογα μεγάλος αριθμός των ανασφάλιστων οχημάτων δεν επιτρέπει στο Επικουρικό Ταμείο Ασφαλειών να έχει τα απαιτούμενα οικονομικά αποθεματικά, για την αποζημίωση των ζημιών με τους κανόνες και τους όρους της ασφαλιστικής αγοράς.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τους κ.κ. Υπουργούς 1) Εσωτερικών 2) Οικονομικών 3)Υποδομών & Μεταφορών

Θέμα: «Έξι εκατομμύρια πολίτες πληρώνουν για 300.000 ανασφάλιστα οχήματα»

Με τις διατάξεις του ν. 4141/2013 άρθρ. 26 θεσπίστηκε η διαδικασία ηλεκτρονικού ελέγχου από τα συναρμόδια Υπουργεία για τον εντοπισμό των ανασφάλιστων αυτοκινήτων, που ανεξέλεγκτα κυκλοφορούν στην χώρα μας. Από την ψήφιση του εν λόγω νόμου μέχρι σήμερα, η ηλεκτρονική διασταύρωση στοιχείων για τα ανασφάλιστα οχήματα δεν έχει εφαρμοστεί επαρκώς, παρότι ο αριθμός τους αυξήθηκε επικίνδυνα και λόγω της οικονομικής κρίσης.

Τον Ιούνιο του 2017, ξεκίνησε η αποστολή επιστολών – ειδοποιήσεων σε ιδιοκτήτες ανασφάλιστων οχημάτων που εντόπισε το ηλεκτρονικό σύστημα. Δυστυχώς, η διαδικασία αποδείχθηκε αναποτελεσματική και συνοδεύτηκε από πολλά λάθη, καθώς ειδοποιήθηκαν ιδιοκτήτες οχημάτων που είχαν τακτοποιήσει ασφαλιστικά τα οχήματά τους, ή πολίτες που είχαν αποσύρει ή είχαν θέσει τα αυτοκίνητα τους σε ακινησία. Παρόλα αυτά, κάτω από τον φόβο του ηλεκτρονικού εντοπισμού ανασφάλιστων οχημάτων, πολλοί ήταν οι πολίτες που προχώρησαν στην ασφάλιση των αυτοκινήτων τους, μειώνοντας τον αριθμό των ανασφάλιστων οχημάτων.

Όμως, όπως δείχνουν τα στοιχεία της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδας (ΕΑΕΕ), ο ηλεκτρονικός εντοπισμός σταμάτησε να λειτουργεί σαν κίνητρο ασφάλισης, αφού το τρίτο τρίμηνο του 2017 πάνω από 300.000 οχήματα δεν ανανέωσαν την ασφάλιση τους για το τέταρτο τρίμηνο. Επιπλέον, στις αρχές του 2018 τα ασφαλισμένα οχήματα ήταν λιγότερα κατά 55.000 περίπου, όταν οι πωλήσεις μόνο των καινούργιων επιβατικών οχημάτων για το 2017 αυξήθηκαν κατά 11,7%, σε σχέση με το 2016.

Δεδομένου ότι η μη εφαρμογή της ηλεκτρονικής διασταύρωσης στοιχείων με καθολικό και οριστικό τρόπο, όπως ορίζουν οι σχετικές διατάξεις, δεν διασφαλίζει την έγκαιρη και αποτελεσματική αντιμετώπιση του προβλήματος των ανασφάλιστων οχημάτων.

Δεδομένου ότι την αδυναμία ελέγχου των ανασφάλιστων οχημάτων την επιβαρύνονται οικονομικά οι ιδιοκτήτες ασφαλισμένων οχημάτων με την καταβολή αναλογούντος ποσοστού επί των ασφαλίστρων.

Δεδομένου ότι ο αριθμός ανασφάλιστων οχημάτων είναι δυσανάλογος με τα διαθέσιμα αποθεματικά του Επικουρικού Ταμείου Ασφαλειών και ως εκ τούτου οι καταβαλλόμενες αποζημιώσεις δεν συνάδουν με αυτές που η ασφαλιστική αγορά υποχρεώνεται να έχει.

Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί :

  • Γιατί μέχρι σήμερα δεν έχουν εφαρμοστεί επαρκώς οι διατάξεις του άρθρου 26 του ν. 4141/2013;
  • Γιατί έξι εκατομμύρια ασφαλισμένοι πρέπει να πληρώνουν αδικαιολόγητα την ύπαρξη 000 ανασφάλιστων οχημάτων;
  • Ποιο το χρονοδιάγραμμα πλήρους ηλεκτρονικής διασταύρωσης των στοιχείων για τα ανασφάλιστα οχήματα;
  • Μετά την ολοκλήρωση της ηλεκτρονικής διασταύρωσης των στοιχείων, πώς προβλέπεται να γίνεται η παρακολούθηση των ανασφάλιστων οχημάτων ώστε στο μέλλον να αποφευχθούν παρόμοια φαινόμενα

Ο Ερωτών Βουλευτής  

Σπύρος Δανέλλης – Ηρακλείου

Print Friendly, PDF & Email

Από giorgos