ΒΟΑΚ Ο Βόρειος Οδικός ¶ξονας της Κρήτης είναι από τους πιο επικίνδυνους δρόμους στην Ελλάδα. Αυτό επιβεβαίωσε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Γιώργος Σουφλιάς σε συνέντευη τύπου για τις δράσεις του υπουργείου για την οδική ασφάλεια Όπως ανέφερε ο κ. Σουφλιάς η επιλογή της επικινδυνότητας των δρόμων έγινε με βάση τα ακόλουθα κριτήρια:
 
  • Ο καταγεγραμμένος αριθμός των ατυχημάτων και νεκρών – τραυματιών κατά μήκος των αξόνων –οδικών τμημάτων.
  • Οι σχετικές έγγραφες επισημάνσεις της Τροχαίας για τους πλέον επικίνδυνους άξονες.
  • Οι σχετικές έγγραφες επισημάνσεις των εριφερειακών Υπηρεσιών της χώρας για την επικινδυνότητα των αξόνων αρμοδιότητάς τους.

Έτσι, λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, οι άξονες του εθνικού οδικού δικτύου που χαρακτηρίζονται ως οι πλέον επικίνδυνοι είναι:

 

  • Αεροδρόμιο, Ηράκλειο – Μοίρες – Τυμπάκι – Αγία Γαλήνη, Ηράκλειο – Γούβες – Χερσόνησος – Μάλια, Ηράκλειο – Ρέθυμνο (Παλαιά Εθνική), Χανιά – Ρέθυμνο
  • Ρόδος – Λίνδος 
  • Λαμία – Δομοκός – Ν. Μοναστήρι – Φάρσλα – Λάρισα
  • Θήβα – Λιβαδειά – ¶μφισσα – Ναύπακτος, Χαλκίδα – Λέπουρα, Χαλκίδα – Αιδηψός. 
  • Καρδίτσα – Τρίκαλα, Τρίκαλα – Λάρισα, Λάρισα – Βόλος (Παλαιά Εθνική), Τρίκαλα – Ιωάννινα και Ηγουμενίτσα – Πρέβεζα 
  • Κέρκυρα – Αχίλλειο, Κέρκυρα – Παλαιοκαστρίτσα 
  • Θεσσαλονίκη – Έδεσσα – σύνορα Ν. Φλώρινας, Θεσσαλονίκη – Κιλκίς – Προμαχώνας (Παλαιά Εθνική) 
  • Θεσσαλονίκη – Πολύγυρος. 
  • Τρίπολη – Μεγαλόπολη – Καλαμάτα, Καλό Νερό- Κυπαρισσία – Μεθώνη, Καλό Νερό – Τσακώνα 
  • Τρίπολη – Σπάρτη – Γύθειο.

¶μεσα πρόκειται να υλοποιηθούν συγκεκριμένες παρεμβάσεις απόδοσης στις πιο επικίνδυνες θέσεις στους παρακάτω έξι οδικούς άξονες , που θα περιλαμβάνει σήμανση, στηθαία, διαγραμμίσεις, πινακίδες, ηλεκτροφωτισμό, ασφαλτοτάπητα, κ.ά. σε εντοπισμένες επικίνδυνες θέσεις του εθνικού οδικού δικτύου, με στόχο τη βελτίωση του επιπέδου οδικής ασφάλειας.

Οι επικίνδυνοι άξονες που προβλέπονται οι παρεμβάσεις είναι:

  • ο Βόρειος Οδικός άξονας Κρήτης.
  • το «Πέταλο» του Μαλιακού, 
  • ο άξονας Αντίριο – Ιωάννινα, 
  • άξονας Πάτρα – Κόρινθος, 
  • ο άξονας Πάτρα – Πύργος-Ολυμπία, 
  • ο άξονας Θεσσαλονίκη – Στρυμόνας

«Τα τελευταία χρόνια, υπάρχει μείωση του αριθμού των νεκρών από τροχαία ατυχήματα. μως, σύμφωνα με τα στοιχεία της eurostat, οι ανθρώπινες απώλειες είναι ακόμα πολύ υψηλές… Η Ελλάδα δυστυχώς εξακολουθεί να καταλαμβάνει –εδώ και 20 χρόνια- την τελευταία θέση στην οδική ασφάλεια, μεταξύ των 15 κρατών που ήταν μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης πριν τη διεύρυνση. Η άσφαλτος κοστίζει στην ελληνική κοινωνία 1.500 νεκρούς και περίπου 20.000 τραυματίες το χρόνο! Είναι υποχρέωσή μας να καταβάλουμε μια συστηματική προσπάθεια για να έχουμε λιγότερα θύματα» ανέφερε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ.

Τα 4 αίτια των τροχαίων ατυχημάτων

Τέσσερις είναι οι βασικοί παράγοντες των τροχαίων ατυχημάτων στην Ελλάδα

  • ο οδηγός 
  • το όχημα,
  • η οδική υποδομή και το οδικό περιβάλλον (σήμανση, παρόδιες χρήσεις)
  • η επιτήρηση και η αστυνόμευση.

Τέλος ο κ. Σουφλιάς επεσήμανε την ανάγκη να επανεκτιμηθούν και να επανακαθοριστούν νέα ρεαλιστικά και αξιόπιστα όρια ταχύτητας που θα ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες και το οδικό δίκτυο.

Ενώ πρόκειται να γίνει και νέα κωδικοποίηση και εφαρμογή νέας χιλιομέτρησης του εθνικού οδικού δικτύου.

 

γράφει η Βίκυ Αγγελοπούλου

Print Friendly, PDF & Email

Από manos