Από τη συνεδρίαση

Περιφερειακό Συμβούλιο Κρήτης

Το Περιφερειακό Συμβούλιο Κρήτης, στην συνεδρίαση της 30ης Ιανουαρίου 2008, που έγινε στο Μ.Α.Ι.Χ. στα Χανιά, ομόφωνα, αποφάσισε ότι οι πολιτικές δεκαετιών στη Κρήτη, όσον αφορά στο οδικό δίκτυο του νησιού, απέτυχαν. Και έτσι με την, ομόφωνη, αυτή του απόφαση, ουσιαστικά μπάζει με εύσχημο τρόπο τους ιδιώτες στο παιγνίδι.
Δεν μας εκπλήσσει βέβαια κάτι τέτοιο, αφού πριν από περίπου έναν χρόνο, στη ενημέρωση των δημοσιογράφων στην Ελούντα, είχε πέσει ως ιδέα για να μετρηθούν οι αντιδράσεις.

Αυτή τη φορά φαίνεται ότι κάποιοι από το κεντρικό κράτος των Αθηνών, πίεσαν προς αυτή τη κατεύθυνση για την εξοικονόμηση πόρων και ω του θαύματος το Περιφερειακό Συμβούλιο Κρήτης, αντί να σταθεί στο ύψος του, να χτυπήσει ομόφωνα το χέρι στο τραπέζι και να απαιτήσει από τη κεντρική κυβέρνηση όσα οφείλει τόσα χρόνια στη Κρήτη, ομόφωνα, αποφασίζει, ότι αποτύχαμε και μπάζει τους ιδιώτες από το παράθυρο. Και τα διόδια βέβαια, εάν βρεθεί ιδιώτης να επενδύσει στους δρόμους της Κρήτης. Και ναι μεν ο Γενικός Γραμματέας της Περιφέρειας Κρήτης εκφράζει τη κυβερνητική βούληση, οι εκλεγμένοι του νησιού όμως, ποιους και τι εκφράζουν τελικά; Ποιών τα συμφέροντα υπερασπίστηκαν στη συνεδρίαση αυτή; Άλλωστε, μόνο από τους έχοντες δικαίωμα ψήφου από το Λασίθι, παρών ήταν μόνο ο Νομάρχης Λασιθίου, απών ο Δήμαρχος Σητείας και ο αναπληρωτής του Δήμαρχος Ιεράπετρας.

Τι θα απαντήσουμε στις Βρυξέλλες όταν μας ρωτήσουν τι κάνατε τόσα χρόνια με τα λεφτά που σας δώσαμε;

Γρηγόρης Αρχοντάκης

Νομάρχης Χανίων

Διαβάστε την ομόφωνη παρακαλώ απόφαση και θαυμάστε !

Το Περιφερειακό Συμβούλιο Κρήτης κατά τη σημερινή του συνεδρίαση έλαβε ομόφωνα την παρακάτω απόφαση:
Η Κρήτη αποτελεί μία Ευρωπαϊκή Περιφέρεια με ιδιαίτερο νησιωτικό γεωγραφικό ανάγλυφο. Έχει ανάγκη από σύγχρονες υποδομές για να διασφαλίσει τα βασικά σημαντικά στοιχεία σύγχρονης ανάπτυξης μέσα στην Ευρωπαϊκή και Παγκόσμια Κοινότητα. Ταυτόχρονα είναι αναγκαίο να πετύχουμε την ισόρροπη ανάπτυξή της. Για τους λόγους αυτούς είναι αναγκαίο η Κρήτη να αποκτήσει ένα ολοκληρωμένο σύστημα μεταφορών ώστε να δημιουργηθούν προοπτικές ώθησης της ανάπτυξης, αυτό όμως προϋποθέτει την εμπλοκή του ΥΠΕΧΩΔΕ και την πολιτική βούληση της κεντρικής διοίκησης.

Το οδικό δίκτυο της Κρήτης λοιπόν, πρέπει να περιλαμβάνει:
1) Επαρκή, σύγχρονη και ασφαλή σύνδεση του δυτικότερου με το ανατολικότερο άκρο της Κρήτης με την ολοκλήρωση του ΒΟΑΚ ως αυτοκινητόδρομου ευρωπαϊκών προδιαγραφών.
2) Έναν ΝΟΑΚ με ολοκληρωμένο πλέγμα κάθετων συνδέσεων με τον Βορρά.
3) Αναβάθμιση και συντήρηση του επαρχιακού οδικού δικτύου που χρησιμοποιούν οι απλοί πολίτες όπως και του δημοτικού και αγροτικού δικτύου.
4) Τόσο ο ΒΟΑΚ όσο και ο ΝΟΑΚ και οι κάθετοι άξονες θα πρέπει να παρέχουν εύκολη, γρήγορη και ασφαλή πρόσβαση προς αεροδρόμια, λιμάνια και νοσοκομεία. Για το λόγο αυτό επιβάλλεται:
α) Η εκπόνηση μελέτης από το ΥΠΕΧΩΔΕ προκειμένου να διερευνηθούν τρόποι χρηματοδότησης ούτως ώστε να κατασκευασθεί στο συντομότερο χρονικό διάστημα και με το λιγότερο δυνατό κόστος στο κοινωνικό σύνολο ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος.
β) Η αντίστοιχη στήριξη της Περιφέρειας και των αυτοδιοικητικών οργανισμών προκειμένου να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της τελευταίας νομοθεσίας για την συντήρηση του οδικού δικτύου.

Σεραφείμ Τσόκας

Περιφερειάρχης Κρήτης

Παράλληλα,αποφασίστηκε να δημιουργηθεί ομάδα παρακολούθησης αποτελούμενη από τον Γ.Γ. Περιφέρειας Κρήτης, τους 4 Νομάρχες, τους 4 Προέδρους ΤΕΔΚ και εκπρόσωπο του ΤΕΕ, καθώς και να επιδιωχθεί συνάντηση με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΧΩΔΕ.

Η μόνη αντίδραση προήλθε από το Τεχνικό Επιμελητήριο που σε σχετικό ψήφισμα που κατέθεσε αναφέρει:
μια τέτοια παραχώρηση συνεπάγεται τη μετακύλιση του κόστους του έργου στο κοινωνικό σύνολο, που σημαίνει εσαεί πληρωμή διοδίων με ότι αυτό συνεπάγεται για όλους του παραγωγικούς τομείς και δράσεις του νησιού, τη στιγμή που τόση συζήτηση γίνεται για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα Κρητικά προϊόντα και υπηρεσίες, από την επιβάρυνση των τιμών τους λόγω του αυξημένου κόστους μεταφορών για τη μείωση αυτού του κόστους.

Διαβάστε επίσης:

Η εισήγηση του Νομάρχη Χανίων.
Η εισήγηση του Γενικού Γραμματέα της Περιφέρειας Κρήτης.

Και από προηγούμενα άρθρα μας:

Ενημέρωση των Μέσων Ενημέρωσης από τη Περιφέρεια Κρήτης

Υ.Γ. Στα 1968-69, η χούντα ξεκινά τη κατασκευή του Βόρειου Οδικού Άξονα, με το γνωστό μυστρί του Παττακού. 40 χρόνια μετά, η Δημοκρατία δεν έχει τελειώσει ακόμα το δρόμο και ούτε προβλέπεται κάτι τέτοιο στο εγγύς μέλλον.

Print Friendly, PDF & Email

Από manos